Pubé Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 ...selv om det ikke stod at vi skulle forkorte brøken. Hun mente at det var en selvfølge. Jeg går fra 4+ til 5- med étt poeng mer. Har ikke fått tilbake tentamen siden jeg er syk, men snakket med de i klassen, og jeg husker jeg svarte det samme. Så en jeg kjenner scannet inn oppgaven og rettelsen. Oppgave a) det er snakk om Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Å forkorta alle brøkane er jo god matteskikk. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Joda, men uansett. Det stod jo ikke i oppgaven Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Joda, men uansett. Det stod jo ikke i oppgaven Man skal ALLTID forkorte brøk hvis det er mulig, selv om det ikke står i oppgaven. 1 Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 4/52 er riktig svar på oppgaven, og du burde selvsagt fått full utelling. Lenke til kommentar
Niinja47 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Vi hadde samme tentamen, nå ble jeg spent på resultatet av min :O Skrev full utregning med prosentsvar til og med haha 1 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 4/52 er riktig svar på oppgaven, og du burde selvsagt fått full utelling. Rett svar på oppgaven? Lærere (mine hvertfall) er veldig lite interreserte i rett svar på oppgaven. De er interreserte i at du regner på de måtene de vil at du skal regne. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Hadde samme tentamen jeg og, du burde få poeng for det. Uavhengig om læreren vil gi deg det. Det var riktig svar. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Du skal ha poeng for det, men ikke full pott. Læreren din har helt rett i at det er en selvfølge å korte brøken så langt det er mulig. 2 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Du skal ha poeng for det, men ikke full pott. Læreren din har helt rett i at det er en selvfølge å korte brøken så langt det er mulig. Står det noe sted? Hvis det ikke står noe om det noe sted, så skal jeg ha 5- på tentamen, noe som tilsvarer en hel karakter høyere på kortet Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Det er vel mer en uskreven lov, men dette er noe alle (eller i det minste de aller fleste) lærere praktiserer. Dere har med all sannsynlighet fått høre det i minst én time, om dere går på ungdomsskolen (noe jeg går ut fra basert på oppgaven). Om du tar dette opp med læreren, så vil du bare virke som en kranglefant. Du har ikke noe å klage på. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Du har absolutt noe å klage på når du er et poeng fra 5-, og feilen er at du har riktig svar. 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Læreren skal gjøre deg oppmerksom på at du skal forenkle alle mattestykker, hvis det er mulig. Dersom du har vært syk, eller ikke fulgt med, er du nødt til å spørre en i klassen. Du har ansvar for egen læring. Min lærer var veldig klar på dette punktet, men hvis din lærer ikke har sagt noe i timene, skal du ikke få trekk. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Vi har ikke hatt om brøker siden 9. klasse da... Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Du har absolutt noe å klage på når du er et poeng fra 5-, og feilen er at du har riktig svar. Faktum er at det ikke er rett svar. Det er det kortede svaret man er ute etter når man spør slik, og det er noe alle bør vite. Den harde realiteten er forresten at riktig svar har fint lite å si i matematikk. Det viktige er utregningen og korting er en del av utregningen. Edit: la inn sitat Endret 15. desember 2010 av Horrorbyte Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Vi har ikke hatt om brøker siden 9. klasse da... Samma F, det. Hva skal du si på eksamen, da? Nei, det kan jeg ikke svare på, vi har ikke hatt det siden 9.-klasse. Greia med tentamen, er at det skal forberede til eksamen. Og hva er eksamen? En prøve hvor man skal se om du har lært alt man skal lære, gjennom alle skoleårene. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Du har absolutt noe å klage på når du er et poeng fra 5-, og feilen er at du har riktig svar. Faktum er at det ikke er rett svar. Det er det kortede svaret man er ute etter når man spør slik, og det er noe alle bør vite. Den harde realiteten er forresten at riktig svar har fint lite å si i matematikk. Det viktige er utregningen og korting er en del av utregningen. Edit: la inn sitat Så du påstår at 4/52 er feil svar? Det er absolutt riktig svar, men skal helst forkortes til 1/13 - noe han ikke gjorde. Det er forsatt riktig svar. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Læreren skal gjøre deg oppmerksom på at du skal forenkle alle mattestykker, hvis det er mulig. Dersom du har vært syk, eller ikke fulgt med, er du nødt til å spørre en i klassen. Du har ansvar for egen læring. Min lærer var veldig klar på dette punktet, men hvis din lærer ikke har sagt noe i timene, skal du ikke få trekk. Hvis det er tilfellet, og jeg kommer til eksamen og får en lavere poengsum på en oppgave fordi jeg ikke har forkortet på en oppgave der det ikke stod noe om å forkorte. Hva skal jeg si da? Nei, det kan jeg ikke svare på, vi har aldri fått beskjed om det. ? -------------- Jeg stikker ned for å se om matteboka mi ligger i sekken, og ser om det står noe der. EDIT: Boka ligger på skolen -.- Endret 15. desember 2010 av Zoro Sama Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Står ikke i boka. Jeg skjekket det. (Vil anta vi har samme bok når vi har samme tentamen) Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Faktor? Jeg får lete litt mer på nettet osv, tar også og sender en sms til en kammerat på en annen skole som har en far som er mattelerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå