Gå til innhold

Kamptråd - Chelsea vs Manchester United

Latias

95 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ganske enig, bortsett fra straffesituasjonen. Der tar du faktisk feil. Smalling står jo helt stille når ballen spretter mellom bena på han, Zhirkov prøver å løpe gjennom mannen og det går jo som kjent sjelden.

Ellers så merker jeg meg at folk fortsatt prater om albuen til Rooney, selv om Luiz skulle like klart vært utvist i går.

Men, kampen er ferdig nå! Onwards!

Tilbøyelig til å godta denne. Men bare fra vinkelen dommeren ser det fra. Når man ser reprisen fra kamera som er ved siden av mål, så ser man at han flytter foten for å stoppe ballen (ikke for å felle Zhirkov). Ser man andre veien, så ser det ut som foten står stille.

Og jeg mener at det blir feil å ta med teoretiske situasjoner som at Luiz ble utvist, ingen vet hvordan kampen ville ha gått. Hvis man skal ha med teoretiske situasjoner, så kan man lage en lang liste som går tilbake i tid som kunne ha endret utfallet på alt. Det blir bare tåpelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er glad for at Chelsea aldri kan bli det samme som Manchester United og Liverpool, for makan til møkkasupportere skal man lete lenge etter.

Liverpool supporterne er greie i min bok, de har jeg ingen problemer med. Men majoriteten(merk at jeg sier majoriteten og ikke alle) av ManU supportere jeg har kommet over er så i overkant cocky og arrogante at det ikke er rart at det er krig og gatekamper i verden. Selve laget har jeg ikke noe i mot, men supporterne er virkelig på en planet for seg selv.

Lenke til kommentar

Siden du tydligvis mener posten min er helt riv ruskende gal, så kan du vel forklare hva som var galt med den?

Jeg er United-supporter og så samme kamp. Jeg synes ikke det var straffe, og jeg ser Drogba og Vidic er like god i situasjonen før Vidic ser rødt. Den situasjonen burde ikke ha noe å si for hans 2. gule - den situasjonen kvalifiserer greit til gult alene.

Enkelte kamper blir man dessverre bortdømt - og da tenker jeg på Luiz sine mange søknader på kort, spesielt den siste mot Rooney. Også den mot Chicharito bør være greit kult kort. Å kjøre skulder i hodet på en som har sentret bort ballen sekundet tidligere er unødvendig.

Luiz hadde forøvrig en kjempekamp i første omgang, men er voldsomt uryddig i stilen.

Jeg mener forøvrig at man burde bruke videodømming mot slike situasjoner som Rooney ikke får kort i. Dommeren har "sett situasjonen", men han har ikke fått med seg hva som skjedde, og gir derfor ikke rødt kort. Man er så redd for å overprøve dommeravgjørelser i ettertid at det er helt banalt.

Lenke til kommentar

Limbeck, det er vel ikke akkurat det groveste som har skjedd i fotballhistorien. Slikt må man tåle etter et tap. Chelsea er en relativt ny klubb og vil etter som årene går (og Roman består?) bygge seg opp respekt i engelsk fotball. Det som de ivrigste Chelsea-, United- og Liverpool-supporterene alltid vil ha til felles er trygd.

Også den mot Chicharito bør være greit kult kort. Å kjøre skulder i hodet på en som har sentret bort ballen sekundet tidligere er unødvendig.

Nei, dette var ikke gult. Må da være lov å gå til litt i taklingene.

Endret av kloffsk
Lenke til kommentar

Siden du tydligvis mener posten min er helt riv ruskende gal, så kan du vel forklare hva som var galt med den?

Jeg er United-supporter og så samme kamp. Jeg synes ikke det var straffe, og jeg ser Drogba og Vidic er like god i situasjonen før Vidic ser rødt. Den situasjonen burde ikke ha noe å si for hans 2. gule - den situasjonen kvalifiserer greit til gult alene.

Enkelte kamper blir man dessverre bortdømt - og da tenker jeg på Luiz sine mange søknader på kort, spesielt den siste mot Rooney. Også den mot Chicharito bør være greit kult kort. Å kjøre skulder i hodet på en som har sentret bort ballen sekundet tidligere er unødvendig.

Luiz hadde forøvrig en kjempekamp i første omgang, men er voldsomt uryddig i stilen.

Jeg mener forøvrig at man burde bruke videodømming mot slike situasjoner som Rooney ikke får kort i. Dommeren har "sett situasjonen", men han har ikke fått med seg hva som skjedde, og gir derfor ikke rødt kort. Man er så redd for å overprøve dommeravgjørelser i ettertid at det er helt banalt.

Meninger er lov å ha, og jeg er uenig med deg om straffesituasjonen, jeg har forklart hvorfor i tidligere innlegg.

At Drogba holder Vidic er helt umulig for dommeren å se, selv om vi ser det på reprisen. Det er vanskelig å dømme på noe man ikke ser.

Og med lista dommeren hadde lagt, så kan jeg vanskelig se at en slik situasjon er nok til gult, men med flere så har han veldig lett for å forsvare det.

Det er forøvrig allment kjent at dommerne lar situasjoner gå, for så å ta de på neste lignende situasjon med et gult kort.

FA har ikke anledning til å overprøve dommeren i ettertid med mindre dommeren har oversett situasjonen, regelverket er desverre slik.

Videodømming vil jeg aldri få sansen for, kamper kommer til å bli blåst sønder og sammen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Også den mot Chicharito bør være greit kult kort. Å kjøre skulder i hodet på en som har sentret bort ballen sekundet tidligere er unødvendig.

Nei, dette var ikke gult. Må da være lov å gå til litt i taklingene.

Han må gjerne trå til i taklinger, men å fullføre en takling når ballen for lengst er sentret unna er normalt gult kort. Når man i tillegg snur skulderen til når man kommer rett forfra er det et klart kort.

Drogba og Vidic gikk til i duellene. Chicharito ble overfalt. En dommer bør klare å skille disse situasjonene, selv om lekfolk kanskje sliter med å forstå forskjellen.

Edit:

Angående videodømming - da tenker jeg spesielt på at FA uansett går inn og ser spesielle situasjoner i ettertid på video. Det blir ikke gjort om dommeren har dømt frispark eller gitt advarsel/kort for den aktuelle situasjonen.

Det hadde ikke blitt mer oppstykket om Rooney i ettertid hadde fått utestengelse av FA, fordi han løper på Wiganspilleren med albuen opp i hodet på han.

Argumentasjonen for at man ikke i ettertid går inn og straffer spillere som har fått tilsnakk/kort/frispark mot seg i kampen, er at da har dommeren fått med seg situasjonen og vurdert den til å ikke kvalifisere til rødt kort. Dommeren har jo tydelig ikke fått med seg situasjonen når han ikke viser ut Rooney, for det er soleklart rødt. Han har derimot fått meg seg at "noe" har skjedd, og dømmer frispark. Sannsynligvis det dummeste han kunne gjort, ettersom Rooney da er fredet i ettertid.

Dette gjelder forøvrig alltid, men det er litt hensiktsmessig å vise til situasjonen med Rooney siden den er så nærliggende i tid.

Et annet problem om man går inn i ettertid, er tvilstilfeller hvor man har gitt gult for noe som ligger på grensen til rødt. Et straff i ettertid for slike forseelser vil selvsagt føre til ramaskrik, og enkelte klubber vil alltid føle seg forfulgt.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Tredje gang på rad United taper mot Chelsea pga. dommeren? Som nevnt før, jeg er enig i at dommerfeil ødela for united første kampen ifjor, og at drogba sitt andre mål i kamp nr. to var offside. Men ærlig talt, har dere glemt Machedas hands i 1-1 scoringen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken 1-1 scoring? Offsidemålet til Drog sørget for at det ble 2-0. Kampen var kjørt der og da, Chelsea med den formen de var i da kom aldri til å gi bort en sånn ledelse. I hvert fall ikke 10 minutter før slutt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har hvertfall aldri nevnt korrupsjon eller lignende. In fact har jeg ikke syti noe særlig heller. Jeg tar det for gitt at du sjeldent ser United-kamper, men vi får like mye "med" oss som alle andre lag skal du se. Det er i høyeste grad personlige (subjektive) følelser som styrer denne bias konklusjonen du kommer med. Sammenlign det med hendelsene/tankemønsteret til en heldig person/ulykkesfugl. Halvfult halvtomt etc. Så du bortekampen mot Marseille? Har vi klagd nevneverdig over situasjonen vs Vidic i etterkant? (jmf din "... når noe for en gangs skyld går imot dere.) Moralen er: Så lenge det ikke snur kampbildet 180 grader, så er det lettere å svelge.

Kommentaren min over var myntet på din gudebeskjed over her, hvor du tillater deg selv å presentere svada fra øverste hylle som fakta. Eksempelvis at Berbatov, årets toppscorer og én tredjedel av angrepet vårt, hadde vært en svekkelse mot Rooney, som i rettferdighetens navn har vært dårligere i år. Er det virkelig et argument du går for? Haha. Når du fortsetter med å prøve å anta at det første skuddet er feilannulert så er jeg så frekk at jeg vil si at jeg skjønner hvor du vil. Kan ikke tro at jeg brukte 10 minutter på deg nå.

Ellers, vi leder ligaen og som nevnt tidligere så er det jo alltid hyggelig med noen Chelsea-småtroll innom i ny og ne. Dere er jo aldri å se her ellers? How come ...

Haha, søta - du må ikke bli så sint!

Ja, jeg mener at Berbatov hadde vært en svekkelse i forhold til Rooney i gårsdagens kamp. Jeg ser mer enn nok United-kamper - og Berbatov har overrasket meg i år - men han avgjør sjeldent kamper. Han scorer mye i de kampene United uansett har vunnet (er riktignok unntak som Liverpool m.fl , men stort sett scorer han i mindre viktige kamper).

Og ja, det første skuddet var feilannulert. Vidic drar like mye i drakten, og du skal være greit rød for å mene noe annet. Ellers synes jeg Chelsea var heldig i går i forhold til dommeravgjørelser. Og det er for en gangs skyld med tanke på sesongen ellers i år - for mannen i svart dømt mye mot oss. Hadde du sett Chelsea-kamper, hadde du sett det.

Er forøvrig bra at din saklighet sprekker helt på slutten da du kaller meg Chelsea-troll. Bare fordi enkelte av oss ikke har tid til å poste her hver kamp, betyr ikke det at vi ikke bryr oss. Men jeg gir en totalt faen i hva andre mener. På 90-tallet lo folk av at jeg var Chelsea-fan. Etter Russeren er folk sinte.

Lenke til kommentar

Hvilken 1-1 scoring? Offsidemålet til Drog sørget for at det ble 2-0. Kampen var kjørt der og da, Chelsea med den formen de var i da kom aldri til å gi bort en sånn ledelse. I hvert fall ikke 10 minutter før slutt.

Jeg trodde det var utligning først, men tok tydeligvis feil. Men uansett, poenget står fortsatt.

Lenke til kommentar

Papers: Ref got it wrong

02/03/2011 10:53

Daily Mail columnist and ex-referee Graham Poll writes...

Referee Atkinson got the big calls wrong

Referees are remembered for their big decisions in big games. Unfortunately Martin Atkinson got some wrong on Tuesday night and they cost Manchester United. Atkinson failed to deliver consistency in similar incidents, the basic requirement for match officials. In the first half, Manchester United were denied a penalty when John Terry handled a shot from distance. Although his hands were by his side, the ball travelled a long way and Terry ensured that the ball did not pass - a clear offence. Nothing was given. However, when Yury Zhirkov took the opportunity to go over Chris Smalling's outstretched leg, Atkinson had no hesitation in awarding the home team a spot kick. It was soft, but just about the correct call. An even clearer example came when David Luiz deliberately tripped Wayne Rooney off the ball - a clear cautionable offence. As he had already been cautioned, Luiz should have been dismissed. Nemanja Vidic was not afforded such tolerance later in the game.

----

Fuck off Atkinson, you fucking cunt. Fuck off Chelsea.

Jeg trodde det var utligning først, men tok tydeligvis feil. Men uansett, poenget står fortsatt.

Poenget står ABSOLUTT ikke. Går man 0-2 nede mot Chelsea hjemme så er kampen "kjørt", og det VET du. De fikk offside-mål for å AVGJØRE kampen, og dette etter de fikk tre GRATISE poeng på Stamford Bridge mot oss. Også vant de ligaen med et par poeng, også skjer det der som skjedde i går IGJEN. Ser du ikke at det er litt feil så er du seriøst blind... Skjerp deg.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske enig, bortsett fra straffesituasjonen. Der tar du faktisk feil. Smalling står jo helt stille når ballen spretter mellom bena på han, Zhirkov prøver å løpe gjennom mannen og det går jo som kjent sjelden.

Ellers så merker jeg meg at folk fortsatt prater om albuen til Rooney, selv om Luiz skulle like klart vært utvist i går.

Men, kampen er ferdig nå! Onwards!

Tilbøyelig til å godta denne. Men bare fra vinkelen dommeren ser det fra. Når man ser reprisen fra kamera som er ved siden av mål, så ser man at han flytter foten for å stoppe ballen (ikke for å felle Zhirkov). Ser man andre veien, så ser det ut som foten står stille.

Og jeg mener at det blir feil å ta med teoretiske situasjoner som at Luiz ble utvist, ingen vet hvordan kampen ville ha gått. Hvis man skal ha med teoretiske situasjoner, så kan man lage en lang liste som går tilbake i tid som kunne ha endret utfallet på alt. Det blir bare tåpelig.

Men jeg sog det med et mikroskop og sog at foten til Zhirkov gikk rett igjennom benet til Smalling og derfor ikke rørte den. Jeg sog også at et svart hull hele tiden dekket Luiz. Så kom mikke mus og pissa på Ferguson.

Så ta mitt ord for det. Dommeren ga dere seieren

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...