Gå til innhold

Kamptråd - Chelsea vs Manchester United

Latias

95 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

Carrick var ok i dag, gjør mye utakknemlig arbeid som er vanskelig å legge merke til med mindre en setter seg ned for å analysere. Fletcher sliter på høyrekanten som ikke er en naturlig posisjon for han, mens Nani som vanlig gjør det dårligere på venstrekanten. Blir godt med Giggs fra start mot Liverpool slik at Nani kan spille på høyra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men vi gidder ikke ta med rooney sine dive i forkant av 0-1, eller hans herlige verbale angrep mot dommeren - noe som skjer hver kamp uten reaksjoner. Problemet er jo at du kun tar med de eksemplene som passer deg best, og det blir jo overhode ikke et riktig bilde.

Ellers en litt interessant artikkel som gjelder både manu og chelsea. http://www.telegraph.co.uk/sport/football/competitions/premier-league/8353558/Henry-Winter-Ashley-Cole-and-Wayne-Rooney-incidents-a-reminder-of-FAs-weak-stance-on-English-elite.html

Diven til Rooney var tullete, men den var i angrepet før. Skal man gå tilbake i kampen og hente frem slikt kan man si at hadde Atkinson dømt rett i en situasjon etter 3 minutter hadde kampen blitt annerledes, noe den selvsagt hadde.

Munnbruken til Rooney var etter min mening ikke verre enn man ser til en eller annen spiller i flertallet av kamper, og det slås "aldri" ned på. Det er en uting som burde vært luket bort, men ser ikke hva som var så ekstraordinært i denne kampen. Mener du Rooney skulle vært utvist siden du mener dette er relevant?

Artikkelen leste jeg begynnelsen av, og jeg er delvis enig. FA burde ha etterforsket saken med Cole med en gang den ble kjent. Her vil jeg dra en parallell til NFL som er veldig flinke til slikt og gir spillere suspensjoner når de gjør noe ekstremt.

I Rooneysaken er hendene deres bundet, selv om Rooney skulle vært utvist. Så lenge Clattenburg (eller assistentdommer) "så" hendelsen, tolket den der og da og valgte å bare dømme frispark kan ikke FA gjøre noe i ettertid. En lignende situasjon som Gerrard var i da han slo ned Brown bakfra. FA kan ikke sette seg ned og overprøve dommerne sine i alle mulige situasjoner, "re-refereeing" bør man ikke benytte seg av. Hvis man skal begynne å overprøve dommeren i slike saker, hvor skal man stoppe? Skal man gi ut gule kort? Hva med mål? Mål er minst like avgjørende som utvisninger, skal man da gi eller trekke tilbake mål etter hvert som man ser på reprisene at her gjorde dommeren feil?

Men ellers, Fergie, før du tar ut Scholes, så dominerer vi midtbanen og man ser ikke at Lampard og co. er på banen en gang. Etter, vi har ikke EN person på banen som klarer å slå en JÆVLA pasning, merket dere det? Ikke Carrick, ikke Fletcher, INGEN. Alle pasningene ble bommet på etter Scholes gikk ut, HELT feil avgjørelse. Uff, helt SYKT at Scholes fortsatt er så viktig for oss.. blir så redd. Helt fantastisk dårlige bytter, det må også nevnes.

Scholes er en aldrende mann som spilte mot Wigan lørdag, så at det var feil valg å ta ham ut er vanskelig å bedømme. At United ikke evnet å holde ballen i laget etter at rødtoppen ble byttet ut er derimot lett å se. At United hadde spilt to kamper siden Chelseas forrige kamp har nok også spilt en rolle på slutten, Unitedspillerne virket kjørte.

Endret av KjellV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ER DET MULIG?

Tredje ligakampen på rad vi blir voldtatt av dommeren mot Chelsea. Seriøst. Luiz hadde faenmeg 3 udiskutable situasjoner der han skulle fått gult kort. Skulle vært utvist tidlig i andre omgang, og klarer til og med å slippe unna med ytterligere en situasjon ETTER at han fra før av skulle vært utvist. Faenmeg utrolig.

I tillegg til dette så får Chelsea straffe som de aldri skal ha. Oppsøker beina til Smalling som en idiot. Vi taper minst 1 poeng på grunn av dommeren i dag, ikke usansynlig at det er 3. Chelsea er utrolig heldige som ikke må spille nesten halve kampen med 10 mann. FYFAEN. Hadde tenkt til å skrive før kampen at Chelsea kom til å få mange dommeravgjørelser i sin favør, men jeg trodde faktisk, i min naive verden, at det ikke skulle være mulig FOR TREDJE KAMPEN PÅ RAD.

QFT right back at you. Meg nr. 2 når det gjelder Chelsea - Utd kamper ihvertfall; det er du.

Lenke til kommentar

Slik vi føler det nå, er er relativt identisk med hvordan LFC supporterne oppfatter Webb på OT tenker jeg. Helt utrolig at dommerne settes opp til samme kamper de har rotet det til i tidligere.

Uavhengig av dagens resultat, dommerstanden i PL er en skam. Jeg tror absolutt ikke at noen er bias i forkant, men de lar seg påvirke av hjemmepublikummet og pressen i alt for stor grad. Det hjelper lite at de er inkompetente i tillegg.

Få tilbake Sian Massey (kjærringdommeren) hu kunne i det minste jobben sin.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er så kvalm at det ikke går an. Vet faen ikke hva jeg skal gjøre nå. Jeg var så sikker på seier til pause at det ikke går an. Og Rio + Evans ute mot Pool.... Og Arsenal slår Sunderland.

Helvete jeg hater Chelsea, nå merker jeg faen meg det. HELVETE det gjør vondt nå. Av og til må man bare hate hvor mye fotball og Utd betyr. Selv om man egentlig elsker det. Tough life.

Det som er enda mer sykt ar at jeg føler at linjedommerne på BEGGE sidene av banen kan jo EGENTLIG få med seg hva Luiz gjør første, andre OG spesielt tredje gangen... hva er det dommertrioen holder på med liksom? Ser de ikke på kampen? Jeg vil bare vite hvordan det er mulig å ignorere Luiz-greiene. Greit, en drittdårlig dommer som Atkinson kan tro at Zhirkov blir felt og at det er straffe; greit... (egentlig ikke men whatever...), men at en fyr så flashy som Luiz, TAR ned Hernandez, TAR ned Rooney og til slutt bare får ned Rooney off the ball etter han allerede har gult kort... og at det bare blir ignorert der og da av dommertrioen (til og med fjerdedommeren kunne sagt noe liksom..). Også at det er så lett å utvise Vidic senere etter alt Luiz gjorde ikke ble straffet... HVOR i helvete er logikken?

Can't get over this shit, dette skal nevnes på forumet mer enn Chelsea Utd kampene i FJOR, og det skal kreve mye innsats fra meg. Fucking hell.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Jeg skal plinge på facbook når rubel Roman ikke gidder mer og Chelsea faller ned ditt de hører hjemme igjen, tc. Da skal jeg sitere deg på denne ranten, så kan vi sippe til et glass cognac og røyke sigar mens vi humrer over hvordan det gikk med juksemakeren.

I grunn fortellende at det var en av £70m gutta som scoret i dag og slo seg på klubblogen i glede. På tribunen stod Gary Neville med Red rmy og heiet på gutta.

Sorry, Chelsea, dere vil aldri få det samme som United eller Liverpool. En tilhørighet, en historie, en kultur, en stolthet. Alt Chelsea er er en uoriginal parantes og de vil alltid være det samme hvor mye de vinner.

Man kan kjøpe trofeer, men man kan ikke kjøpe ære. For meg er det verdt mer enn alle trofeer på denne jord til sammen.

63b16-smile1.jpg

Lenke til kommentar

Chelsea vant fortjent. De skulle hatt målet i første omgang, da Vidic og Luiz var like gode. Luiz skulle hatt det røde. Straffen var billig, og Rooney skulle ikke spilt.

Uansett en vel fortjent seier til Chelsea - som eide United i 2. omgang. Noe possesion og sjanser helt klart viser.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har ingenting å si hva som skjedde ETTER Luiz burde fått rødt kort.. og straffen kom også etter det, og bare for å gjøre det enda verre så var straffen aldri straffe. Ikke prøv deg HeHauken; jeg vet hva du prøver på! :p Kort innlegg for å prøve å oppsumere det på en måte som ser helt greit og rettferdig ut, vi har gått gjennom dette før!!

Lenke til kommentar

Chelsea vant fortjent. De skulle hatt målet i første omgang, da Vidic og Luiz var like gode. Luiz skulle hatt det røde. Straffen var billig, og Rooney skulle ikke spilt.

Uansett en vel fortjent seier til Chelsea - som eide United i 2. omgang. Noe possesion og sjanser helt klart viser.

Pluss til deg :)

Lenke til kommentar

Sorry, Chelsea, dere vil aldri få det samme som United eller Liverpool. En tilhørighet, en historie, en kultur, en stolthet. Alt Chelsea er er en uoriginal parantes og de vil alltid være det samme hvor mye de vinner.

Man kan kjøpe trofeer, men man kan ikke kjøpe ære. For meg er det verdt mer enn alle trofeer på denne jord til sammen.

Check your facts. Chelsea har såvisst historie og en kultur å vise til. Det at Chelsea bruker mye penger i dag, betyr ikke at de ikke har en historie og tilhørighet tidligere.

Uansett pengebruken til en klubb så vil alltid historien og tilhørigheten være der

Endret av Stephenjazz
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Oi, beklager. Jeg nevnte ikke at straffen var billig.

Uansett er det klart at det beste laget vant. United hadde ekstremt lite å by på i 2. omgang. Var mer spennende i første - da bølget det fint, og jeg holdt på å bite av alle neglene.

Hva jeg prøver på? Jeg prøver å få dere til å våkne opp. Jeg som Chelsea-fans innrømmer at seieren var heldig, men dere har da jaggu fått noen heldige seire i løpet av året. Det har ikke Chelsea.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Forøvrig herlig at United-fans klager på dommeren. Jeg nevner bare første kamp mot Wigan og kampen mot Blackpool - i tillegg til at Chelsea har hatt mannen i svart imot seg hele sesongen - bare i det siste mot Liverpool og Fulham.

Jeg klager ikke totalt sett i år. Jeg klager på denne kampen, og på at vi blir voldtatt mot Chelsea for tredje gangen på rad. Noe som kostet oss ligagullet i fjor. Vi kunne fort tapt poeng mot både Wigan og Blackpool uten hjelp, men vi tapte også 2 utvilsomme poeng mot Bham grunnet dommeren, og i dag tapte vi trolig også poeng på grunn av dommeren. Totalt sett har det vært mer eller mindre på det jevne i år for vår del. I fjor derimot fikk vi ingenting, og ble frarøvet mye. Spesielt i begge kampene mot Chelsea.

Endret av Geir M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde ikke Rooney spilt, hadde dere brukt Berbatov - en spiller som sjeldent avgjør kamper.

Og ja; Chelsea skulle hatt det målet. Alle spilte videre, og dommeren blåste rett før skuddet ble tatt. VDS hadde ikke hatt mulighet til å ta ballen.

Uansett var Chelsea alt i alt det beste laget. De hadde flest sjanser og styrte hele andre omgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...