MediC97 Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg har en bass i bilen som jeg ikke får plass til. Er det mulig og få den i huset og at den funker? Jeg er helt NOOB i sånt.... Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 den vil nok fungere, men en "innendørs forsterker" kan få problemer med å drive den, altså ha nok kraft. du må også sjekke impedansen på elementet og forsterkeren du vil bruke. en vanlig "innendørs forsterker" vil ha 8ohms høytalere, mens bilstereo-elementer som regel er 4ohm. eventuelt kan du bruke et bilbatteri og kjøre full bilstereo innendørs. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Noe annet du må passe på er selvsagt spenningen. På en bil leverer batteriet 12 Volt DC. I et hus er det ca. 230 Volt AC. Du trenger derfor en strømforsyning som leverer DC. Eventuelt koble en batterilader (inni huset) og koble det til et bilbatteri for å skaffe strøm. Men at dette er et godt og langsiktig valg tviler jeg litt mer på. Lenke til kommentar
MediC97 Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 jeg kan legge ut bilde, Jeg er helt nabb i dette ... Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Noe annet du må passe på er selvsagt spenningen. På en bil leverer batteriet 12 Volt DC. I et hus er det ca. 230 Volt AC. Du trenger derfor en strømforsyning som leverer DC. Eventuelt koble en batterilader (inni huset) og koble det til et bilbatteri for å skaffe strøm. Men at dette er et godt og langsiktig valg tviler jeg litt mer på. Dette avhenger jo av om han vil bruke en bilforsterker eller ikke. Om han kobler bassen til med en vanlig forsterker trenger denne fortsatt vanlig strømtilførsel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå