Mechanix Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Hei! Siden det snart er juletider skal jeg punge ut litt penger for å kjøpe meg en stasjonær pc. Den vil først og fremst brukt til spilling men også til musikk, film og diverse annet. Har ikke tenkt å bygge selv men tar gjerne imot tips av ting som kan endres på pcen Budsjettet ligger på MAKS 10.000 kr inkl. skjerm og tastatur og har da sett på noen av Komplett sine pakker. Den ene er DinSide PC'en fra novmber som er oppgradert en del til ca. 9500,-: Komplett Home - DinSide PC November Varenr.:617006 Ahead Nero 9 Essentials OEM CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD Støtsikker PC-eske SteelSeries QcK, Musematte i Tøy Fractal Design Define R3 Black Pearl Corsair TX 650W PSU Gigabyte GA-880GM-UD2H, Socket-AM3 AMD Phenom II X4 965 Black Edition Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9 USB2 multikortleser 3.5" sort for Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA nVIDIA's STARCRAFT II (Voucher) H.A.W.X.2 (Voucher) Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Roccat Valo Gaming Keyboard, BenQ 21,5" LED G2222HDL MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS MANUAL Win Home Premium 7 NO MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn Den andre er Komplett Gamer i20. Som sagt, tar gjerne imot tips til endringer! EDIT: tittel Endret 14. desember 2010 av Mechanix Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Vel hvis du ikke vil bygge selv da er du ganske låst, men det finnes andre alternativer enn komplett som kanskje burde vurderes for eksempel netshop eller dustin Lenke til kommentar
Sorrock Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Er det ikke lurt å vente til over nyttår for å kjøpe ny pc? Ettersom det ofte blir gitt ut nye "oppdaterte" deler for nyåret?! Har ikke veldig god peiling på pc selv, men ettersom jeg ser, er det et greit oppsett... (eventuelt byttet ut med raskere minne?!) Lurer også på om jeg hadde gått for Gamer i20, pga. at jeg foretrekker Intel over AMD. Ville også kanskje konfigurert til NVIDIA skjermkort over ATI, men dette er bare mine foretrekkelser, det er for det meste smak og behag. Vurderer selv å kjøpe ny pc når nyåret kommer, ikke bare på grunn av nye deler, men gamle deler blir også en del billigere. Har hørt mye bra om pakkene til komplett, og tror det er løsning jeg kommer til å velge også. Jeg har lest mye kritikk av komplett på forumet her, men ettersom mange bekjente har brukt komplett, virker det som en veldig grei side å bruke. Man sparer selvfølgelig på å bygge selv, men personlig vil jeg ikke ta risikoen av å bygge selv. Lenke til kommentar
Marulven Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Noen ting bør du endre på, du trenger ikke mer enn max 6GB ram, 4 GB holder. Hovedkortet er alt for dårlig og er et par år gammelt. Verd å legge penger i et ASUS M4A88TD-V EVO/USB3 heller. Her får du med nyeste chipset, usb3.0 og sata 6Gb/s. Harddisken du har valgt er mest ment for stille lagring, ikke noe å ha OS på i og med at den er treg, ville i ditt tilfelle ha valgt en WD Caviar® Blue™ 1TB i og med at den har støtte for 6Gb/s som du har også på hovedkortet jeg anbefalte. Ellers god PC du har valgt deg. Lenke til kommentar
Mechanix Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 Glemte helt denne tråden her. Når jeg skulle opprette emne kom det to stk i stedet for en. Den nåverende er her Takker for tilbakemeldinger her også Kan vel skrive inn det nåværende oppsettet her også: Varenr.:313590 Ahead Nero 9 Essentials OEM CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD Battlefield Bad Company 2 Vietnam Skjermkabel HDMI-DVI M/M 2m Støtsikker PC-eske SteelSeries QcK, Musematte i Tøy Fractal Design Define R3 Black Pearl Chieftec Super Series 650W PSU Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S AMD Phenom II X4 965 Black Edition ASUS M4A88TD-V EVO/USB3, Socket-AM3 Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, WD Caviar® Blue™ 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s EVGA GeForce GTX 470 1280MB PhysX CUDA Microsoft SideWinder X4 Keyboard USB BenQ 21,5" LCD T2210HD MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit Garanti 3 år - Sende inn Lagerstatus:Ubekreftet dato 1 stk. 4.jan.2011 Er dette noe jeg burde gå for eller er det noe jeg burde bytte ut som ikke kommer til å endre noe drastisk på prisen? Kan noen si meg hvordan jeg setter inn en spoiler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå