Mechanix Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Takk for utfyllende svar! Går nok for Radeon da. Ser det er flere versjoner av 6870. Hvilket tok du i ditt oppsett, eller kan eventuelt anbefale? Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Takk for utfyllende svar! Går nok for Radeon da. Ser det er flere versjoner av 6870. Hvilket tok du i ditt oppsett, eller kan eventuelt anbefale? De forskjellige versjonene (produsentene) er det ikke store forskjeller på, er bare forskjellige klistremerker og navn og av og til en fabrikkoverklokk (disse korta som er fabrikkoverklokket koster gjerne litt ekstra og er ikke verdt det). Jeg ville valgt det råeste designet. Msi har jo en ufattelig kul versjon med 2 vifter, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619304#extra Den koster litt mer enn f.eks et vanlig Sapphire Radeon 6870 kort, men ser kult ut + 2 vifter. Bråker også mer da, så det er jo kjipt om du hater støy. Powercolor kommer også med en tøff versjon som er fabrikkoverklokket (koster 2050 kroner, 100lappen mer enn de vanlige 6870 korta); http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618310 Finn det kortet du liker og som er tilgjengelig Men ikke kjøp noe som koster 500 kroner mer enn et referansekort og som kun inneholder en liten fabrikkoverklokk som er lekende lett å ordne selv. Lenke til kommentar
Mechanix Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Ser ut som jeg ikke får valgt noen av de du linka til. Hvilket ville du gått for av de som er mulig å velge? Lenke til kommentar
Mechanix Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Må nesten komme med et nytt spørsmål Hører at Sandy Bridge prosessoren kommer ut snart lurer litt på angående pris og ytelse. Vil nok ikke gå noe særlig opp i pris, så ca. hvor mye kommer prisen på? Er det noen vits for meg å vente på den eller kan jeg like gått gå for AMD'en? EDIT: Har satt opp to oppsett som jeg håper på å få innspill på hva som gir mest for penga (med unntak hvis SB er et bedre valg såklart). AMD Kabinett Fractal Design Define R3 Black Pearl Strømforsyning Chieftec Super Series 650W PSU Hovedkort ASUS M4A88TD-V EVO/USB3, Socket-AM3 Prosessor AMD Phenom II X4 965 Black Edition Minne Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Skjermkort XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 Harddisk WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6Gb/s Intel Kabinett Cooler Master CM 690 II Advanced Sort Strømforsyning Corsair TX 650W PSU Hovedkort ASUS P7P55D-E LX, Socket-1156 Prosessor Intel Core™ i5 Quad Processor i5-760 Minne Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Skjermkort ZOTAC GeForce GTX 470 1280MB AMP! ® Harddisk WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6Gb/s *Grunnen til at jeg har satt opp et Intel oppsett er fordi jeg har lest på diverse nettsteder (bl.a her) at den valgte prosessoren yter bedre enn 965 når det kommer til mindre overklokking(?), noe som jeg ikke har planer om med det første. **Oppsettet er hentet fra Komplett Gamer Starcraft Edition og koster et par hundrelapper mer enn AMD oppsettet Endret 4. januar 2011 av Mechanix Lenke til kommentar
Mechanix Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Prøver å bumpe denne litt i håp om å få svar før jeg bestiller. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) vil råde deg til å gå for Sandy Bridge. En 2500k cpu kommer på ca 1700 kr og gruser det meste av andre cpuer i tester. gå til www.ps.no om du vil se på litt mer utvalg av 1155 socket hovedkort og cpuer... sidene deres er litt mer oppdatert enn andre webshops av en eller annen grunn Socket 1155 hovedkort fra ca 1000 og oppover btw Endret 7. januar 2011 av Phyltre Lenke til kommentar
Mechanix Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Problemet er at jeg skal kjøpe en av Komplett sine pakker, altså konfiguere selv men likevel ferdigbygd. Vet du om Komplett kommer til å ta Sandy Bridge prosessorene med det det første? Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 det kommer vel helt an på når norek som leverer komponentene til komplett får dem inn på lager vil jeg anta. Det er jo ett spørsmål om hvor kjapt produsentene kan levere. Men vil vel ta litt tid før Komplett får greiene inn på lager og får laget ett 1155 oppsett ala komplett pc på sidene sine. Men ytelse messig anbefaler jeg deg å vente. kjøpe noe annet nå er bortkasta penger, med mindre du på død og liv må ha noe Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Forslag: Send en mail til komplett og spør dem når det vil være mulig å kjøpe ferdigbygde PCer med Sandy Bridge prosessorer. Da får du i hvertfall svaret ditt uten spekulasjoner Lenke til kommentar
Sorrock Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvis du ikke har fått det med deg, har komplett kommet med en Sandy Bridge løsning nå Komplett Gamer i30: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10452 Lenke til kommentar
Mechanix Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Tusen takk! Hadde ikke fått med meg det. Har da konfiguert litt igjen så vil gjerne at noen kommer med tilbakemeldinger om eventuelle endringer som jeg burde gjøre. Varenr.:620824 Ahead Nero 9 Essentials OEM CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD Støtsikker PC-eske SteelSeries QcK, Musematte i Tøy Cooler Master CM 690 Midi Tower Sort Silver Power SP-SS620 620W PSU Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500 Gigabyte GA-P67A-UD3, Socket-1155 Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6Gb/s Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit Garanti 3 år - Sende inn Lagerstatus:1 stk. på lager Pakken kommer på ca 9000,- uten skjerm. *Kabinettet har jeg byttet ut fordi det ikke er på lager før 19. februar Endret 9. januar 2011 av Mechanix Lenke til kommentar
Grunnbok Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Vell, hva med å oppgradere skjermen litt?.. Lenke til kommentar
Mechanix Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 Vil helst ikke strekke meg noe særlig mer enn 10 000,-. Med skjermen kommer det på 10 333,- inkludert frakt, noe som jeg helst ikke vil overstige. Tror ikke jeg kommer til å oppgradere skjermen, med mindre den valgte er veldig dårlig. Tenkte litt på selve pcen om det var noe jeg burde endre der. Grunnen til at jeg ikke har med skjermen i "pakken" er fordi det plutselig blir 3-400 kr dyrere. Lenke til kommentar
Mechanix Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Kan gjerne komme med noen siste innspill før jeg forhåpentligvis bestiller i kveld. EDIT: Skriveleif Endret 10. januar 2011 av Mechanix Lenke til kommentar
Mechanix Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Går nok for 2500k modellen ettersom jeg får mulighet til å overclocke senere og den koster bare et par hundrelapper mer. Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Har ikke noe innspill jeg. Strømforsyningen er ikke kvalitet tvers igjennom, men er sikkert god nok, ellers er oppsettet knall! Lenke til kommentar
Mechanix Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Så det var mulighet til å velge Corsair TX650W for ca 10 kr mer enn den valgte, så går nok for den istedet. Ser også at standard kabinettet skal være på lager innen 18. januar. Pengene brenner virkelig i lomma nå og har helst lyst å til å trykke på "kjøp" med en gang, men er det virkelig verdt ventetiden når det kommer til kjøling, støy osv i forhold til det valgte kabinettet over? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå