Mechanix Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Hei! Siden det snart er juletider skal jeg punge ut litt penger for å kjøpe meg en stasjonær pc. Den vil først og fremst brukt til spilling men også til musikk, film og diverse annet. Har ikke tenkt å bygge selv men tar gjerne imot tips av ting som kan endres på pcen Budsjettet ligger på MAKS 10.000 kr inkl. skjerm og tastatur og har da sett på noen av Komplett sine pakker. Den ene er DinSide PC'en fra novmber som er oppgradert en del til ca. 9500,-: Komplett Home - DinSide PC November Varenr.:617006 Ahead Nero 9 Essentials OEM CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD Støtsikker PC-eske SteelSeries QcK, Musematte i Tøy Fractal Design Define R3 Black Pearl Corsair TX 650W PSU Gigabyte GA-880GM-UD2H, Socket-AM3 AMD Phenom II X4 965 Black Edition Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9 USB2 multikortleser 3.5" sort for Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA nVIDIA's STARCRAFT II (Voucher) H.A.W.X.2 (Voucher) Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Roccat Valo Gaming Keyboard, BenQ 21,5" LED G2222HDL MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS MANUAL Win Home Premium 7 NO MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn Den andre er Komplett Gamer i20. Som sagt, tar gjerne imot tips til endringer! Endret 29. desember 2010 av Mechanix Lenke til kommentar
elscorpio Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 ganske fin pc det der. men jeg ville heller resusert litt på RAMen og heller kjøpt bedre skjermkort. Har du virkelig behov for 8 gb ram? 4 holder i massevis til spilling... når det er snakk om en pc til 10 000 kr burde du nesten satse på bedre skjermkort. Lenke til kommentar
Mechanix Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Takker for tilbakemelding! Har ikke noe særlig peiling når det gjelder dette her, så jeg tenkte jo mere minne, jo bedre Når det kommer til skjermkort, valgte jeg det dyreste skjermkortet som var der; Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "OC Version", GDDR5, 2xDVI, native-minHDMI, Windforce, 715MHz Men hvis jeg burde oppgradere skjermkortet må jeg velge en annen pakke. Har du noen forslag til hvilken pakke som kan funke da? Lenke til kommentar
elscorpio Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) jepp. gå på denne: komplett gamer "monthly edition" der kan du faktisk sette sammen lignende komponenter som du har ramset opp i det første inlegget. her er linken: komplett gamer trykk på "konfigurer selv" og velg komponenter du vil ha... fortell emg hva du har valgt pg hvilken opsett du mener er bra. så kan jeg gi tilbakemelding på det. PS: du fjerner selvsagt alt det du ikke trenger. som mus, tastatur, spill, gamertilbehør, høytalere om du har alt dette fra før. trykk bare på "ikke valgt" så er dem fjerna fra pakken . Endret 14. desember 2010 av elscorpio Lenke til kommentar
Mechanix Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Har kommet fram til dette: Varenr.:313590 Ahead Nero 9 Essentials OEM CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD Skjermkabel HDMI-DVI M/M 2m Støtsikker PC-eske SteelSeries QcK, Musematte i Tøy Fractal Design Define R3 Black Pearl Corsair TX 650W PSU Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S AMD Phenom II X4 955 Black Edition ASUS M4A88TD-V EVO/USB3, Socket-AM3 Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 WD Caviar® Blue™ 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s EVGA GeForce GTX 470 1280MB PhysX CUDA Microsoft SideWinder X4 Keyboard USB BenQ 21,5" LED G2222HDL MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS MANUAL Win Home Premium 7 NO MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn Lagerstatus:1 stk. på lager Vet svært lite om skjermkortet men håper da det er en forbedring fra det forrige eller er det noen jeg kunne byttet det ut med? Kan gjerne komme med tilbakemelding på det andre også (harddisk, hovedkort, prosessor, strømforsyninger) Endret 14. desember 2010 av Mechanix Lenke til kommentar
elscorpio Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Har kommet fram til dette: Varenr.:313590 Ahead Nero 9 Essentials OEM CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD Skjermkabel HDMI-DVI M/M 2m Støtsikker PC-eske SteelSeries QcK, Musematte i Tøy Fractal Design Define R3 Black Pearl Corsair TX 650W PSU Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S AMD Phenom II X4 955 Black Edition ASUS M4A88TD-V EVO/USB3, Socket-AM3 Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 WD Caviar® Blue™ 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s EVGA GeForce GTX 470 1280MB PhysX CUDA Microsoft SideWinder X4 Keyboard USB BenQ 21,5" LED G2222HDL MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS MANUAL Win Home Premium 7 NO MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn Lagerstatus:1 stk. på lager Vet svært lite om skjermkortet men håper da det er en forbedring fra det forrige eller er det noen jeg kunne byttet det ut med? Kan gjerne komme med tilbakemelding på det andre også (harddisk, hovedkort, prosessor, strømforsyninger) bra opsett. EVGA GeForce GTX 470 1280MB PhysX CUDA er et veldig bra skjermkort. mye bedre en hd 5770. jeg ville gått for det opsettet du har ramset opp. Lenke til kommentar
Mechanix Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Takker for tilbakemeldinger elscorpio Er ganske sikker nå at det blir en slik pc, forhåpentligvis så fort som mulig. Har egentlig bare et siste spørsmål: Når det gjelder kabinett. Er det noen store forskjeller på Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower som egentlig følger og Fractal Design Define R3 Black Pearl? Eller går det mest på utseendet? Lenke til kommentar
elscorpio Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Takker for tilbakemeldinger elscorpio Er ganske sikker nå at det blir en slik pc, forhåpentligvis så fort som mulig. Har egentlig bare et siste spørsmål: Når det gjelder kabinett. Er det noen store forskjeller på Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower som egentlig følger og Fractal Design Define R3 Black Pearl? Eller går det mest på utseendet? Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower har større vifte fremme (200mm), men Fractal Design Define R3 Black Pearl er mer stillegående. Den har mindre vifte fremme(120MM), men den er lydabsorberende. Av denne grunn er den mer stillegående. Om du vil ha en pc som virker stille under arbeid, bør du velge Fractal Design Define R3 Black Pearl. I grnn er det litt vanskelig å uttale seg om kabinetter som man ikke har testet/brukt før. Skulle jeg velge selv nå, ville jeg valgt Fractal Design Define R3 Black Pearl. Lenke til kommentar
Sorrock Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower har større vifte fremme (200mm), men Fractal Design Define R3 Black Pearl er mer stillegående. Den har mindre vifte fremme(120MM), men den er lydabsorberende. Av denne grunn er den mer stillegående. Om du vil ha en pc som virker stille under arbeid, bør du velge Fractal Design Define R3 Black Pearl. I grnn er det litt vanskelig å uttale seg om kabinetter som man ikke har testet/brukt før. Skulle jeg velge selv nå, ville jeg valgt Fractal Design Define R3 Black Pearl. Tror du at dette er merkbar forskjell i kjøling, og dermed ytelse om man velger den mer stillegående versjonen? Er jo vel og bra at den kanskje går stillere, men kommer dette til å få utslag på ytelsen? I min situasjon ihvertfall er overklokking ikke inne i bildet. Lenke til kommentar
elscorpio Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower har større vifte fremme (200mm), men Fractal Design Define R3 Black Pearl er mer stillegående. Den har mindre vifte fremme(120MM), men den er lydabsorberende. Av denne grunn er den mer stillegående. Om du vil ha en pc som virker stille under arbeid, bør du velge Fractal Design Define R3 Black Pearl. I grnn er det litt vanskelig å uttale seg om kabinetter som man ikke har testet/brukt før. Skulle jeg velge selv nå, ville jeg valgt Fractal Design Define R3 Black Pearl. Tror du at dette er merkbar forskjell i kjøling, og dermed ytelse om man velger den mer stillegående versjonen? Er jo vel og bra at den kanskje går stillere, men kommer dette til å få utslag på ytelsen? I min situasjon ihvertfall er overklokking ikke inne i bildet. det at kabinneten er lydabsorberende har ingenting med ytelse å gjøre. har sett flere kabinetter som har lydisolerte flater eller vegger for den saks skyld. det er bare for å dempe ned på susinga.. ikke noe annet. Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower har større vifte fremme (200mm), men Fractal Design Define R3 Black Pearl er mer stillegående. Den har mindre vifte fremme(120MM), men den er lydabsorberende. Av denne grunn er den mer stillegående. Om du vil ha en pc som virker stille under arbeid, bør du velge Fractal Design Define R3 Black Pearl. I grnn er det litt vanskelig å uttale seg om kabinetter som man ikke har testet/brukt før. Skulle jeg velge selv nå, ville jeg valgt Fractal Design Define R3 Black Pearl. Tror du at dette er merkbar forskjell i kjøling, og dermed ytelse om man velger den mer stillegående versjonen? Er jo vel og bra at den kanskje går stillere, men kommer dette til å få utslag på ytelsen? I min situasjon ihvertfall er overklokking ikke inne i bildet. det at kabinneten er lydabsorberende har ingenting med ytelse å gjøre. har sett flere kabinetter som har lydisolerte flater eller vegger for den saks skyld. det er bare for å dempe ned på susinga.. ikke noe annet. Kjølingen derimot burde være merkbar, med tanke på hvor få vifter black pearl har og hvor lite det er. Lenke til kommentar
Mechanix Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2010 (endret) Ser det har vært litt aktivitet mens jeg var borte Ble dessverre ikke pc før jul. Må vente til neste lønning. Har blitt noen endringer siden sist gang, i og med at EVGA skjermkortet ikke er tilgjengelig. Problemet er å finne en erstatning for det. Oppsettet ser da sånn ut: Varenr.:313590 Ahead Nero 9 Essentials OEM CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD Skjermkabel HDMI-DVI M/M 2m Støtsikker PC-eske SteelSeries QcK, Musematte i Tøy[/s] Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower Corsair TX 650W PSU Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S AMD Phenom II X4 965 Black Edition MSI 870A-G54, Socket-AM3 Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9 WD Caviar® Blue™ 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 "Black edition" Microsoft SideWinder X4 Keyboard USB BenQ 21,5" LCD T2210HD MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit Garanti 3 år - Sende inn Lagerstatus:1 stk. på lager Hvordan er Radeon skjermkortet i forhold til EVGA? Lurer litt på angående hovekortene, hvordan de er i forhold til hverandre også. MSI - ASUS Edit: Så nå at EVGA skjermkortet er inne igjen så da er det ikke noe problem. Endret 28. desember 2010 av Mechanix Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower har større vifte fremme (200mm), men Fractal Design Define R3 Black Pearl er mer stillegående. Den har mindre vifte fremme(120MM), men den er lydabsorberende. Av denne grunn er den mer stillegående. Om du vil ha en pc som virker stille under arbeid, bør du velge Fractal Design Define R3 Black Pearl. I grnn er det litt vanskelig å uttale seg om kabinetter som man ikke har testet/brukt før. Skulle jeg velge selv nå, ville jeg valgt Fractal Design Define R3 Black Pearl. Tror du at dette er merkbar forskjell i kjøling, og dermed ytelse om man velger den mer stillegående versjonen? Er jo vel og bra at den kanskje går stillere, men kommer dette til å få utslag på ytelsen? I min situasjon ihvertfall er overklokking ikke inne i bildet. Lyden fra kabinettet trenger du ikke bekymre deg for om du går for et gtx470. Det gir flott ytelse, men du verden som de bråker under spilling. Har en kompis på naborommet som kjører 2 stk i SLI. Under spilling høres det nesten ut som han har en støvsuger i kabinettet... Lenke til kommentar
Mechanix Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Beklager at det går litt mye fram og tilbake, men vil helst være 100 % sikker før jeg bestiller Har nå sett på noen endringer som jeg gjerne ville hatt noen som kunne si sin mening om. Har endret prosessoren, AMD Phenom II X4 965 Black Edition til AMD Phenom II X6 1055T Six Core og hovedkortet, ASUS M4A88TD-V EVO/USB3 til den endringen over. MSI. Altså: AMD Phenom II X4 965 Black Edition med ASUS M4A88TD-V EVO/USB3 eller ]AMD Phenom II X6 1055T Six Core og MSI 870A-G54, Socket-AM3. Grunnen til dette er at jeg lurer på om jeg får bedre ytelse med X6 prosessoren sammen med MSI hovedkortet i forhold til den pakken lengre opp. Leste på noen reviews at de passet godt sammen. Er veldig takknemlig for svar! Edit: Så det ble veldig rotete Endret 29. desember 2010 av Mechanix Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Du trenger nok ikke sekskjerners prosessor. Varenr.:313590 Ahead Nero 9 Essentials OEM CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD Battlefield Bad Company 2 Vietnam Skjermkabel HDMI-DVI M/M 2m Støtsikker PC-eske SteelSeries QcK, Musematte i Tøy Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower Chieftec Super Series 650W PSU Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S AMD Phenom II X4 965 Black Edition ASUS M4A88TD-V EVO/USB3, Socket-AM3 Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 4GB CL9 WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s, XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 Microsoft SideWinder X4 Keyboard USB BenQ 21,5" LCD T2210HD MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit Garanti 3 år - Sende inn Pris - 9964 kroner. Mixet litt sammen der på A20 oppsettet. Stoler mer på Asus enn Msi. Og skal du videoredigere og slikt, siden du valgte 8GB? Lenke til kommentar
Mechanix Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Blir nok heller 4gb, ASUS M4A88TD-V og Fractal kabinettet istedet, ettersom jeg ikke har noen planer om videoredigering Ser du valgte Radeon skjermkortet for EVGA. Er det noen spesiell grunn til det? Lenke til kommentar
Mechanix Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Mener egentlig, hvilken av de vil du anbefale og hvorfor? Ser også at du har endret harddisken til Black-modellen og ettersom jeg ikke har peiling på dette så måtte jeg ta et kjapt søk på google. Er det at jeg kan oppgradere minne senere? LINK Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Mener egentlig, hvilken av de vil du anbefale og hvorfor? Ser også at du har endret harddisken til Black-modellen og ettersom jeg ikke har peiling på dette så måtte jeg ta et kjapt søk på google. Er det at jeg kan oppgradere minne senere? LINK Black edition er en raskere versjon. Dette med 32 og 64 mb er cachen til hardisken. fant en god forklaring på hva cache er: When you make a large request to your HD, the HD can get it and store it in cache. The CPU can do whatever it wants and get it whenever it feels like it. It's a buffer. It's like your HD is a water tap. The CPU is you. When you'r' thirsty, you can drink directly from the tap a few times or you can tie your shoelaces while filling a glass and then take the glass. The cache is the glass. It makes the HD run more efficient. http://forum.notebookreview.com/hardware-components-aftermarket-upgrades/48726-hds-cache-what-does-really-do.html Så jo større cache jo bedre Håkon Lenke til kommentar
Mechanix Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Ahh.. da tror jeg jeg skjønte det! Blir det som om hvis jeg skal overføre en del filmer fra en mappe til en annen så overfører den det raskere med 64mb enn 32mb? (Eller missforsto jeg?) Når det gjelder strømforsyninger, er de hundre kronene ekstra fra Chieftec 650 enn Corsair TX650 verdt det? Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Ahh.. da tror jeg jeg skjønte det! Blir det som om hvis jeg skal overføre en del filmer fra en mappe til en annen så overfører den det raskere med 64mb enn 32mb? (Eller missforsto jeg?) Når det gjelder strømforsyninger, er de hundre kronene ekstra fra Chieftec 650 enn Corsair TX650 verdt det? EVGA og Radeon produserer 2 forskjellige kort - Nvidia og AMD. Ettersom hele oppsettet er AMD (Hovedkort og CPU), gikk jeg for et AMD skjermkort i tillegg, og 6870 yter veldig bra. Litt dårligere enn 470, men bruker visst mindre strøm og temperaturen er lavere, om jeg ikke husker feil. Fractal kabinettet er knall det, harddisken valgte jeg fordi det er lurt med så god ytelse så mulig når du skal ha en vanlig harddisk og ikke en SSD. 64MB Cache og alt det der, gjør harddisken naturligvis til et godt valg. Ville gått for en Chieftec strømforsyning eller Corsair. Finn en modulær løsning, ettersom kabinettet ditt er et miditower. 600 watt burde holde til ditt bruk. Corsair HX eller Chieftec Super Series er fine strømforsyninger, evt. Cooler Master silent pro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå