Gå til innhold

Internett blir tregere utover dagne...

royal-

Anbefalte innlegg

Hei... vi har nylig skaffet NextGentel, og det funker helt fint.. helt til klokka 4-5 om dagen, da begynner nettet å bli tregt... merker det ikke når jeg surfer, men merker det når jeg spiller.. begynner å lagge og pingen går opp til 70 + , når den ellers er 10-30. Jeg har testet hastigheten på flere steder, og den viser alltid den samme hastigheten, men responstiden (ping) blir alltid veldig høy, akkurat som i spillet... Jeg ringte kundeservice, men der var det lite hjelp å få.. eneste forlsaget hun kom med var å oppgradere til en bedre pakke, noe jeg gjorde, men tviler på at det hjelper.. har også googlet litt og funnet ut at klokken 4-5 er jo når fleste folk kommer hjem fra jobb og setter seg ned på pcen for å surfe.. Men jeg syns det er veldig idiotisk at nextgentel som ikke kan levere det de har lovet, fordi det er mange som surfer samtidig? Jeg vet ikke om det er det som er problemet da, men hvis det er det, så syns jeg ihvertfall det er helt idiotisk av nextgentel..

Men som sagt, jeg trenger hjelp hvis det kanskje er noe jeg kan gjøre for å fikse det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du tilknyttet et trådløst nettverk? Har du forsøkt å koble deg til nettverket med ledning - er det like tregt da?

Det kan være interferens i nabolaget ditt. En ide er å laste ned et program som f.eks inSSIder 2.0 for å scanne hvilke kanaler naboenes trådløse nettverk er på. Dersom det ligger på kanal 1, 5 og 11 så bør du velge kanal 8 (best med minst 3 kanaler fra nærmeste nabo). Dette kan bedre hastigheten din.

Lenke til kommentar

Ja, har trådløst, og ja, har prøvd med kabel, samme resultat. Men skal prøve å laste ned programmet, takk for svar... kan si ifra hvordan det går.

EDIT: skifta til channel 8, hvor jeg var den eneste på, men det ble ingen forskjell... De fleste naboene er på 1 og 11 imens på noen står det 1+5 eller 11+7

EDIT 2: Vet ikke om det hjelper, men akkurat nå har jeg 2 mbps som nedlastning og 0.5 mpbs som opplastning. Jeg har bestilt en bedre pakke som er på 6 mbps opp og 0.75 ned. Tror du det hjelper?

Endret av royal-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...