Gå til innhold

Alternativt modem til CanalDigital?

benbeni89

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har TV og internett fra CanalDigital. Vi bygger garsasje med leilighet oppe, og der har vi strekt en internett/tv-kabel ned til. Men i garasjen må jeg ha en router (som jeg har tenkt blir en Netgear WNDR3700?) og et modem.

Etter som jeg har hørt så selger canaldigital kun ett modem per kunde.

Derfor lurer jeg på om et bra modem som kan gjøre samme nytten?

For det er ikke mulig å bare strekke en kabel fra vegguttaket, med en nettverksplugg inn i routeren, og thats it?

Man må gjennom et modem, eller?

Takker for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er meningen er å ha ett abonnement.

Jeg vil ha router nede i garasjen for å få best mulig ytelse og signal. Når det først er uttak til det der.

Så spørsmålet da er; Er det mulig å få modem uten canaldigital?

post-76253-0-28847200-1292421691_thumb.jpg

Endret av benbeni
Lenke til kommentar

Du skal kun ha eitt modem per abbonement, du kan ikkje ha to slik du skisserer. Du kan evt. ha kun eit modem, som forsyner ein router, som så forsyner ein router nr. to eller eit accesspunkt.

Eit anna spørsmål: Vil du at pc'ar i huset og garasjen skal "sjå" kvarandre?

Endret av bamse87
Lenke til kommentar

post-161562-0-93161300-1292433690_thumb.png

Skisserte hva la7dfa.com mente.

Ps. Kravene til Canal Digital er at du må ha modemet på første utak! ellers garanterer ikke de at nette ditt er stabilt pga støymarginer osv.

Dette så jo genialt ut.

Det er jo lagt opp en strømkabel fra et sikringskap i garasjen til sikringsskapet inne i huset. Det er ikke noe problemer med overføring av nettverk uansett vel?

Men hva mente du med: "Kravene til Canal Digital er at du må ha modemet på første utak"?

EDIT: Vil denne funke?

http://www.netonnet.no/art/data/nettverk/fast-nettverk/powerlan/d-link-dhp-307av/140306.4077/

Endret av benbeni
Lenke til kommentar

Jeg mente med det at Canal Digital vil bare montere et modem på det første utaket inne i huset ditt. Siden hvis du plasserer den i garasjen så har den gått igjennom flere utak/splittere som betyr at signalet vil bli dårligere som igjen fører til at internette kan bli ustabilt og dette ut :)

Lenke til kommentar

Akkurat nå så står jo modemet i uttak nr 2 :p

Det har fungert hele tiden.

Men vil jeg få bedre signal og ytelse (i garasjen) om jeg har modemet stående nede i garasjen og heller bruker homeplug til signal opp til huset?

Hvor bra blir signalet på disse homeplugene egentlig?

Lenke til kommentar

Det at det står på Uttak nr 2 er fordi Canal Digital garanterer signalet på de 2 første :) Så montøren har testet signalet der for så å ha sett at det er bra nok.

Mener du modem som i ruter?

Hvis du mener Modem så er det grunne jeg sa ovenfor, signalet KAN være for dårlig.

Og homeplugg har jeg null erfaring med :p

Lenke til kommentar

Koster forøvrig ingen ting i etableringsavgifter for et nytt abo fra CD. Det eneste minuset her er at du må bindre deg i 12måneder til enten Super eller Ultra til 359,- måned og 274,- for tv.

Altså, maxpris for dette tilsammens blir 633,- per måned.

Endret av iNeo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...