HamiltonII Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Kjører nå cpu på standard instillinger (2500 barton),tidligere i dag så jeg at temperaturen lå på ca 50 grader når jeg kun kjørte windows så jeg fant ut at hvis jeg skal ha en stabil overklokket maskin må jeg kjøle den ned,avgårde til nærmeste databutikk og kjøpte artic silver III og en papst 80x80 kabinettvifte. Nå er solen nede,romtemperaturen sunket og cpu temp omtrent som før :-( Mega skuffet for å si det mildt.......noen som har en ide hvorfor?? [edit] Kan jeg ha hatt for mye kjølepasta på kanskje?? Lenke til kommentar
Izex Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Plasserte du vifta så den blåser luft inn foran på kassen? Se signatur og temp... Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Plasserte du vifta så den blåser luft inn foran på kassen? Se signatur og temp... Nei...jeg leste en annen tråd for en stund siden der man konkluderte med at det var best å få blåst luften ut bak? Så det gjorde jeg... Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 prøv å bytte da, plasser den foran liksom... Lenke til kommentar
Izex Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 å få kald luft inn foran er viktigere vil nå jeg si, men self skal varmlufta ut Du får ikke no temp forskjell som er merkbar på CPU bare på å bytte kjølepasta/goop. Tviler også sterkt på at at det blir no forskjell på CPU temp med ei vifte til i kassa om du har den lukket (Best å ha cabriolet PC kasse på sommeren hehe) du kan kanskje droppe 3-4 grader på tempratur i kassen om du har runde IDE kabler som ikke bremser luftsirkulasjonen sånn som gamle flate IDE kabler gjør. Om du vil ha bra kjøling må du rett og slett ha bedre kjøleutstyr...få en kjøler som takkler høyeste CPU på markedet og som kan brukes på din PC. De som henter luft konstant fra utsiden av PC kassen gjennom en slange har jeg tro på Lenke til kommentar
smoke Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 det beste og biligste hadde vært og flytta vifta Foran i kabinettet. Og borra noen hul i toppen eller bak på kabinettet.. den beste hadde vært og kjøpt seg en vifte til og satt den forran til og suge luften in. Lenke til kommentar
Container Hopper Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Svaret er alltid å kjøpe enda mer utstyr. Du er allerede hekta, så kikk litt på microplex sine sider. Der fant jeg det jeg trengte av produkter og ideer videre. Vakke så fryktelig dyrt heller. Leste om en litt kul modding, her på sidene tror jeg, der de sagde høl i sidepanelet på kabinettet for "direkte friskluftinnsprøyting" på cpu. En kort luftkanal eller et rør. Hakke prøvd det sjøl, for det JEG gjorde var at jeg bare fjerna sidepanelet og bytta ut den gamle cpu vifta (ikke hele kjøleren) mot en større og mer stillegående. Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Det kan virke som jeg hadde for mye pasta på,tok av alt igjen rengjorde det godt og påførte på nytt,denne gangen var jeg ops på å legge så tynt som mulig....cpu temp sank med 5 grader (til 45) mens kabinett temperatur er den samme (27)..... :-) Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Du er allerede hekta..... quote] Hvordan ante du det?? Det er "farlig" å snoke rundt på dette forumet gitt....har kostet meg noen tusen mer en jeg hadde tenkt ja,hahaha Men gøy er det..... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Trodde det tok litt tid før kjølepastaen virket. Trodde den måtte "brennes inn"... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Tror de rekner sirka 3 dagers innkjørningsperiode... Lenke til kommentar
$ig Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Noe viktig før du blir skuffet over temp. Først må du legge et tynt lag, så du hadde gjort det og det hjalp.(hvis det blir lagt for tykt tar det for lang tid fra varmen går fra CPU til kjøleribbe). En annen viktig ting er at med AS3 må du gjøre en "in run" som er at pcen må stå på 50-200 timer før AS3 pastaen har fått lurt seg inn i alle de atm små sprekkene i CPU og kjøleribbe:D (det betyr at PCen må stå på 50-200 timer i strekk) Så du vil nok merke at tempen synker enda 1.5-3 grader :wink: -$ig Lenke til kommentar
$ig Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 (det betyr at PCen må stå på 50-200 timer i strekk)-$ig Det mangler en "ikke" der,= det betyr IKKE at PCen må stå på 50-200 timer i strekk, hehe Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Nå har jeg akkurat montert en ny vifte foran og hva ser jeg,joda akkurat samme temperatur,så jeg forsøker uten vifter..og joda temperatur fremdeles det samme (D.v.s system temperatur økte faktisk men hadde ingen innvirkning på CPU temp) Så nå noen hundre kroner fattigere innser jeg at det er vel bare en ny luftkjøling til CPU som hjelper. Det positive er jo at jeg kan kjøre uten kabinettvifter noe ørene mine setter stor pris på Lenke til kommentar
Izex Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hvilket kabinett har du og bruker du runde IDE og floppy kabler? Det er tydelig at du har alt for dårlig luftsirkulasjon, kjøp hagle... Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Skjær et hull i toppen, sett inn en vifte og få viftene foran og bak til å suge inn....Den i toppen blåser ut... Husk: Varmluft stiger! Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Hvilket kabinett har du og bruker du runde IDE og floppy kabler? Det er tydelig at du har alt for dårlig luftsirkulasjon, kjøp hagle... Jeg har dette kabinettet....ikke blant de beste som du sikkert skjønner :-) http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl Ellers så står jo ikke viften foran å trekker direkte inn,ligger jo bak frontdekselet men det er jo en vifte plass der så jeg regnet med den skulle suge luft fra gulvet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå