gohando5 Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Hei, Jeg er en regissør og trenger et godt kamera. Det må ikke koste skjorta(max 7000 kr). . Jeg trenger et kamera der jeg kan slå meg løs, for å si det enkelt. Takk på forhånd! Tråden flyttet fra " Filmbaserte kameraer" Endret 15. desember 2010 av Hårek Lenke til kommentar
arthon Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Kanskje en ide´ å poste dette i forum seksjonen for "Speilrefleks-Digitalt" eller "Video Kamera" og ikke her i seksjonen for "Analoge Film Baserte Kameraer" ? Lenke til kommentar
gohando5 Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Kanskje en ide´ å poste dette i forum seksjonen for "Speilrefleks-Digitalt" eller "Video Kamera" og ikke her i seksjonen for "Analoge Film Baserte Kameraer" ? Kan noen bare si da hvor kan man finne ut hva alt dette er fornoe, hva er speilrefleks, hva er et analogt videokamera hva er alt dette. Et simpelt svar ikke en lang tekst som til slutt ikke gir svaret men bare prater i vei. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Man skulle tro at en som titulerer seg som "regissør" i det minste har litt kunnskap om det tekniske ved filming. Jeg foreslår at du tar deg en tur på et velassortert bibliotek og låner et par bøker om filming og bildetagning før du begynner å tenke på hva slags utstyr du trenger. Og da kan du kanskje lære forskjellen på analog (celluloidfilm) og digital fotografering mens du allikevel er i gang med å lese. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Ser du har en annen, tidligere tråd om samme tema. Hva har du av utstyr fra før av, hvis noe? Det er ikke bare kamera du bør ha - noe som er vel så viktig er et godt stativ med et godt videohode med spak - så du kan kontrollere kameraet ordentlig når du panner. Annet morsomt er ekstra mikrofon, steadycam-rigg, belysning, green screen, reflektorer, editeringssoftware etc etc etc. En del utstyr kan du også til dels lage selv, og annet kan du kjøpe. Tror jeg ville startet med et kamera med god optikk og et godt stativ med et godt videohode. Andre bøker og dedikerte videosites på nettet kan gi deg mer informasjon om hva du bør starte med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå