tom waits for alice Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Det kommer ikke noe ut av denne tråden. Ser dere det ikke.. Skal det komme noe ut av en slik tråd må en av to kriterier være oppfylt: 1. At kritikken går på konkret sak og at saken kan løses. Men denne tråden er ikke konkret, beskyldningene er runde og generelle. Man bruker uttrykk som korrupt i vid forstand, slik at debatten ender opp som semantisk istedet for saksrettet. Jeg forstår det som om uttrykket skal beskive admins/moderatorer som tar avgjørelser ut fra eget moralsyn, og som er basert på sedvane istedet for eksplisitte forbud. Nå vet jeg at brukeren har klaget på disse avgjørelsene, og ikke fått medhold. Men jeg kan ikke poste de begrunnelsene her, siden saken er privat mellom oss og ham. 2. At kritikken er prinsipiell og peker på en reell problemstilling. Men det er vanskelig å forholde seg til uttrykk som bananrepublikk. Forumet er privat eiet, og vi foregir oss ikke å være noen demokratisk stat. Forumet er ikke brukernes hjemsted, men en feriebolig som de får benytte uten å betale for den. Vi gjør vårt ytterste for at de skal trives her og komme igjen. Men vi har aldri lovet hverken demokrati eller ytringsfrihet, selv om vi strever for å ha så mye av sistnevnte som loven og våre eiere, samt god presseskikk, tillater. Geir 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Må si meg litt enig med Tricell, jeg har flere ganger selv blitt, og sett andre blitt forskjellsbehandlet på dette forumet. Dette skjer først og fremst at moderatorer, veldig mange er rett og slett ikke nøytale, og modererer etter egne holdninger, dette bør ikke absolutt ikke gjøres. Helt enig her! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg kan derimot ikke huske å ha vært borti noe slikt. Nå er folk heller ikke helt objektive når det gjelder en selv. Og synet på om man blir rett moderert eller ikke blir nok farget av det. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 JEg har vært borti det som bare det! En tideligere moderator holdt på å ødelegge hele kategorien han herjet i! Det e rheldigvis en god stund siden nå og det er få av dem som bedriver forskjellsbehandling og favorisering, men det forekommer iblant. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg gir administrator lisens til å publisere min advarsels historikk og notater offentlig i denne tråden. Jeg har sagt at jeg fortjente den ene straffen pga en frekk kommentar, men den moderatoren fortjente det fordi han slettet en flott diskusjon på 30 innlegg som var offtopic fremfor å splitte tråden. Da ble jeg irritert etter å ha brukt tid på den diskusjonen. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg vil også se advarselsloggen din TriCell Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg gir administrator lisens til å publisere min advarsels historikk og notater offentlig i denne tråden. Jeg har sagt at jeg fortjente den ene straffen pga en frekk kommentar, men den moderatoren fortjente det fordi han slettet en flott diskusjon på 30 innlegg som var offtopic fremfor å splitte tråden. Da ble jeg irritert etter å ha brukt tid på den diskusjonen. Oki. Tricell har tre advarsler i loggen. 1. For bevisst trolling på forumet. Han opprettet en tråd, nå slettet, hvor han senere oppdaterte førsteposten med følgende kommentar: Moderator kan slette tråd ettersom den var kun trolling og offtopic diskusjon. Jeg beklager. 2. Han fikk tre dager for følgende angrep på en moderator: Elendig moderator! Du er en verdiløs evneveik lav intelligent moderator som burde bli tilintetgjort en gang for alle. 3. For spamming (og etterfølgende krangling) i Forumkafeen, der han stilte og bumpet et leksespørsmål, og møtte reaksjoner på dette med blant annet følgende: Hvis du definerer det å stille et spørsmål som en ordensforstyrrelse i en offentlig sosial forumkaffe da må det være noe som er rammeskeiv inni hjernen din.Din forespørsel om at jeg skal dra til helvete blir avvist på flekken da det er i strid med policy: Vi driver ikke forhandlinger med kriminelle, narkomane, infantile fjortisser. Modereringen og reaksjonene i disse sakene ble foretatt av tre ulike moeratorer/admins. Jeg har behandlet klagen på sistnevnte og kommet med et tilsvar, som jeg aldri fikk kommentarer til. Geir 5 Lenke til kommentar
mkon Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg lo litt av den siste... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Ser ingen problemer bortsett fra den første som kanskje var litt på grensen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Dette stemmer ikke helt. Sak nr 1: Dette var når moderator skulle slette en tråd fordi det var en "trolletråd", det var 3 tråder, husker dere i begynnelsen da de omhandlet om en plan, det kom en trussel mot denne kanten og da måtte jeg eliminere trusselen ved å stenge og slette tråden eneste måten å oppnå det på var å lyve til moderator ellers ville ikke vedkommende være samarbeidsvillig. Moderatoren tvilte selv på at det var virkelig trolle tråder. Bevis: (...)Skal jeg være helt ærlig så har jeg mine tvil med tanke på hvorvidt dette var trolling eller ikke, men jeg reagerer likevel utifra antakelsen om at det er det. Det er uansett lite relevant(...) Dette var fra moderatoren. Sak nr 2: Den moderatoren fortjente den kommentaren da han slettet en flott diskusjon på over 30 innlegg fordi han mente at det var offtopic, fremfor å splitte tråden. Så denne er på sin rettmessige plass. Sak nr 3: Her fikk jeg karantene hvor jeg ble straffet pga selvforsvar hvor opposisjonen ba meg om å dra til helvete og anklaget meg for å drive med ordensforstyrrelser. Det folk reagerte på var at jeg stilte ett spørsmål 1 gang, så ventet jeg en time og gjentok spørsmålet. Samme gjorde jeg kvelden før og dette ble tolket som spamming fordi folkene var ikke interessert. Det er ikke lov å ta support i tråden derfor skulle de sende meg PM. Administratoren mente at jeg drev med support i tråden, hva er det for noe tull. Men vi må ikke glemme at sikkert over 100 innlegg er blitt slettet fra denne fronten pga de falt i usmak. Så skal vi heller ikke glemme truslene til administratorene, hvor han dette, hvis jeg postet ett innlegg til så var det "Game over" i vårt forum, det tolket jeg som at han siktet til permanent suspendering og det var det han siktet noe så jævlig til. Dette var en sak om Asiatere i en tråd om jenter. Så du prøver altså å bare vise det "negative" fra min side uten å vise det "negative" fra deres side blir litt merkelig syntes jeg, ikke akkurat diplomatisk oppførsel. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Dette stemmer ikke helt. Sak nr 1: Dette var når moderator skulle slette en tråd fordi det var en "trolletråd", det var 3 tråder, husker dere i begynnelsen da de omhandlet om en plan, det kom en trussel mot denne kanten og da måtte jeg eliminere trusselen ved å stenge og slette tråden eneste måten å oppnå det på var å lyve til moderator ellers ville ikke vedkommende være samarbeidsvillig. Moderatoren tvilte selv på at det var virkelig trolle tråder. Bevis: (...)Skal jeg være helt ærlig så har jeg mine tvil med tanke på hvorvidt dette var trolling eller ikke, men jeg reagerer likevel utifra antakelsen om at det er det. Det er uansett lite relevant(...) Dette var fra moderatoren. Prøver du virkelig å overbevise oss om at den er ufortjent med den forklaringen der? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Det var ikke et forsøk på overbevisning, det var for å sette den til "nøytral", jeg vil at den skal være et trolle innlegg slik at den tråden forblir utilgjengelig ettersom forumet har en papirkurv som en administrator kan grave i. Men bare en kommentar på den saken: Det er litt tidig at man kan unngå å bli avslørt i en større kriminell handling når du bare kan bortforklare det med en bagatell kriminell handling, så lenge det er ulovlig og negativ så kjøper alle den forklaringen, dette er et solid bevis på det. For hadde eg sagt hva den egentlige forbrytelsen var så ville straffen ha blitt høyere for meg personlig men det unngikk jeg ved å *bortforklare* at det var en trolle tråd. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Eller kanskje du bare burde sette mer pris på at folk ikke alltid er ute etter deg, og faktisk er rimelig snille mot deg på forumet. Selv om alt du gjør er å snakke dårlig om dem. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Så du prøver altså å bare vise det "negative" fra min side uten å vise det "negative" fra deres side blir litt merkelig syntes jeg, ikke akkurat diplomatisk oppførsel. Nei, det gjør jeg ikke. Du ga meg tillatelse til å sitere fra din advarselslogg, og det er det jeg har gjort, hverken mer eller mindre. Dette var når moderator skulle slette en tråd fordi det var en "trolletråd", det var 3 tråder, husker dere i begynnelsen da de omhandlet om en plan, det kom en trussel mot denne kanten og da måtte jeg eliminere trusselen ved å stenge og slette tråden eneste måten å oppnå det på var å lyve til moderator ellers ville ikke vedkommende være samarbeidsvillig. Vi har snakket om dette på epost, og jeg sa at hadde du kontaktet en administrator (f. eks. meg) så hadde du fått tråden slettet. Våre moderatorer gjør det ugjerne fordi det ikke er tillatt etter forumets regler. Men vi er ikke ute ettter å skape trøbbel for våre brukere, og vurderer slike saker individuelt. Den moderatoren fortjente den kommentaren da han slettet en flott diskusjon på over 30 innlegg fordi han mente at det var offtopic, fremfor å splitte tråden. Så denne er på sin rettmessige plass. Om kommentaren var fortjent eller ikke skal jeg ikke kommentere. Men vi kan ikke la våre moderatorer være fritt vilt for angrep i tråder, da ville de ikke kunne beholde den autoritet de trenger. Ellers kunne du jo ha bedt pent om at de slettede postene ble lagt i en egen tråd. Problemet var at postene ble betraktet som i strid med forbudet mot rasisme/etnisk hets. Og ja, hvor grensen går hen er en subjektiv vurdering (så lenge man ikke går til sak for retten), men den vurderingen har våre moderatorer myndighet og anledning til å gjøre. Er man uenig i vurderingen så kan man klage på den, men ikke angripe moderatoren i tråden. Administratoren mente at jeg drev med support i tråden, hva er det for noe tull. Det var ikke administrator som mente du drev med support, det var kafeens vanlige brukere, og det å be om hjelp til noe slik du gjorde er support i trådens definisjon av ordet. Admin reagerte på rapporteringer av saken. Igjen, hadde du ikke fulgt opp folks avvisende holdning med personangrep så hadde det kanskje ikke blitt noen sak. Så skal vi heller ikke glemme truslene til administratorene, hvor han dette, hvis jeg postet ett innlegg til så var det "Game over" i vårt forum, det tolket jeg som at han siktet til permanent suspendering og det var det han siktet noe så jævlig til. Dette var en sak om Asiatere i en tråd om jenter. Den trusselen var ikke heldig, det har jeg sagt til deg på epost, men av og til må det såpass sterk lut til for å få folk til å slutte. Alternativet er å stenge folk ute. Du var forøvrig ikke den eneste som fikk reaksjoner i de to siste sakene, moderator/admin var ikke ute etter deg spesielt. Geir Edit: Litt rot, et par setninger forsvant under copy/paste. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Men det er sikkert på tide å legge dette bak meg nå, jeg har nok vært på kant med "loven" her på forumet i lang tid nå se jeg er sikkert blitt reddet av "gongongen" flere ganger med tanke på deres store tålmodighet i forbindelse med meg. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Første sak var det forøvrig jeg som modererte og det var også meg du hadde kontakt med under behandling på PM. Jeg kan godt legge ut hele samtalen hvis du ønsker. Da vil du nok se at du fikk ganske lang line og en del godvilje som ny bruker. Vi er ikke bare slemme At du løy meg opp i fjeset under vår samtale og sa at det var trolling er jo litt trist selv om jeg, som nevnt over, var i tvil allerede da. Hvorfor du løy har jeg dog ikke skjønt da reaksjonen ikke ville vært noe annerledes uavhengig av hva jeg synes om dine motiver. De andre sakene lar jeg andre uttale seg om da jeg ikke har vært borti dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Første sak var det forøvrig jeg som modererte og det var også meg du hadde kontakt med under behandling på PM. Jeg kan godt legge ut hele samtalen hvis du ønsker. Da vil du nok se at du fikk ganske lang line og en del godvilje som ny bruker. Vi er ikke bare slemme At du løy meg opp i fjeset under vår samtale og sa at det var trolling er jo litt trist selv om jeg, som nevnt over, var i tvil allerede da. Hvorfor du løy har jeg dog ikke skjønt da reaksjonen ikke ville vært noe annerledes uavhengig av hva jeg synes om dine motiver. De andre sakene lar jeg andre uttale seg om da jeg ikke har vært borti dem. Fordi jeg hadde sterk mistanke om at du ikke ville være samarbeidsvillig, det kombinert med mitt inntrykk av "ingenting skjer" i begynnelsen som var forsterket av at det tok 2 måneder å fikse min Megan Fox tråd. Så da valgte jeg å gi deg en arbeidsoppgave som du ville prioritere fremfor unødvendige ærend som for eksempel dette ville ha blitt dersom jeg hadde vært ærlig. Hadde jeg vært ærlig så hadde ingenting skjedd og jeg ville ha tatt skade av det i realiteten pga en trussel som kunne ruinere en essensiell plan som jeg hadde. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 For en oppførsel på deg. At Moderatorene har gitt deg såpass mye spillerom og gitt deg så mange sjangser syns eg du ærlig talt ikke har fortjent, vertfall ikke etter eg har lest ting som du har kommet med. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 For en oppførsel på deg. At Moderatorene har gitt deg såpass mye spillerom og gitt deg så mange sjangser syns eg du ærlig talt ikke har fortjent, vertfall ikke etter eg har lest ting som du har kommet med. Så mange sjanser hæ? 1) Ble uskyldig straffet for trolling, det var min egen feil fordi det var meningen. 2) Frekk mot en moderator fordi han slettet en diskusjon på over 30 innlegg og andre innlegg bare fordi de falt i usmak her også. 3) Ble sperret ute fordi jeg postet det samme spørsmålet 2 ganger den ene dagen med over 1 time tidsmellomrom pluss at jeg tok selvforsvar når en begynte med personangrep. Så når vi ser over dette så har egentlig ikke admin/mod alltid handlet rasjonelt, de har latt seg styre av følelser og ikke fornuft. Jeg har vært frekk og jeg beklager ikke det fordi moderatoren fortjente det og jeg mener det fremdeles, angående det så er min mening 100% statisk. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Så når vi ser over dette så har egentlig ikke admin/mod alltid handlet rasjonelt, de har latt seg styre av følelser og ikke fornuft. Jeg har vært frekk og jeg beklager ikke det fordi moderatoren fortjente det og jeg mener det fremdeles, angående det så er min mening 100% statisk. Apropos - ville det ikke vært mer rasjonelt og mindre styrt av følelser å be moderator splitte de slettede postene ut i en ny tråd på en høflig og saklig måte enn å komme med nevnte utbrudd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå