Gå til innhold

Må jeg betale for en pakke som jeg ikke hentet ut.

Gjest medlem-1432

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432

Bestilte en pakke, den kom flere mnd etter leveringstid, hadde da ikke mulighet til å hente den ut, må jeg betale over 100 kr for å ikke ha hentet den ut? Dem som tullet først siden dem var fri for varen, ikke fikk jeg beskjed etter veldig lang tid heller, om at dem var fri. Hva skjer viss jeg lar vær å betale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du lar vær å hente ut pakken kan butikken faktisk kreve at salget fullføres og du må betale for den.

Det du gjør er at du henter ut pakken og så benytter deg av angreretten. Du må da betale for returporto, men du skal få tilbake kjøpesummen og porto til deg. Du må da gi selger beskjed innnen 14 dager fra du har hentet ut pakken at du ønsker å angre.

Lenke til kommentar

Nja er et sterkt ord.

Du kan la være, sende butikken en e-post hvor du forklarer saken, og ditt syn på denne -og håpe på at de ikke frafaller fakturaen.

Om de ikke gjør det kan du opprettholde tvisten, og fortsette å gjøre det. Da har butikken i realiteten to valg:

1. De kan frafalle fakturaen

2. De kan ta deg til forliksrådet

Pkt. to, er en del styr for butikken, om de gjør det risikerer du at kravet mot deg blir vesentlig høyere, men en del av tiden de bruker på dette får de ikke igjen. Mange butikker vil nok frafalle et krav som er så pass lite når de ser at dette er hva de må gjøre.

Men de har altså ikke lov å sende et omtvistet krav til inkasso.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...