Mr. Ikke her mer Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) De siste dagene har jeg kikket litt på forkjellige laptops rundt omkring på nettet, men finner ikke akkurat noe som frister noe særlig. Nå er saken den er at jeg ikke er helt sikker på hvilken cpuer som faktisk er gode ute på markedet i dag. Maskinen jeg bruker her og nå har en i5 m430, og maskinen jeg vil kjøpe ser jeg helst at tar steget videre og har en kraftigere cpu. Dessuten kunne jeg tenke meg så stor skjerm som mulig, gjerne fra 17 tommer. Så klart er det også et pluss at maskinen har pent design, bluray, og «føtter» på bunnen. Den eneste per akkurat nå aktuelle modellen er http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/acer-as5943g-724g64bn/136291.3003/ som jeg synes er meget flott, både på funksjoner og pris, men samtidig synes jeg skjermen er liten. Dessuten ser det ikke ut på bildene til at denne har noen «føtter», noe som jeg egentlig ser på som nødvendig. Noen som har tips til «føtter» man evt selv kan montere under laptops? Den eneste grunnen til at den maskinen jeg linker til over er aktuell per akkurat nå er fordi jeg ikke vet hvilken andre cpuer som kan måle seg med i7-720QM. Ville satt pris på om noen av dere forumfolk kunne fortalt noe om hva dere vil anbefale meg å kikke på. En makspris jeg ser for meg sånn akkurat nå er 15.000. Endret 14. desember 2010 av seppolaatle Lenke til kommentar
War Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=609969 Denne kjøper alle jeg kjenner nå. ATI-kortene er det mye trøbbel med og det er den de har funnet med best inni VS lavest pris. Den er superstille og kald. Lenke til kommentar
Mr. Ikke her mer Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Takk for tipset. Den er nok ikke akkurat noe for meg altså, jeg synes den var enormt lite pen den maskinen der. Kan se for meg at gamere liker slikt, men jeg er en gammel mann i min beste alder jeg, og synes derfor det kanskje er litt drøyt. For all del, komponentene frister, men ingenting annet. ATI Mobility Radeon HD 5470 står det at det finnes i den maskinen jeg bruker i dag. Denne har jeg spillt en del spill på de gangene kjedsomheten har tatt overhånd, og den har kjørt både Mafia II og Fallout New Vegas uten problemer, også uten at den blir varm. Hva er det for noen problemer som normalt oppstår med disse skjermkortene som ikke skjer med det jeg bruker i dag, eller skjer det kun med HD5850 som ligger i maskinen jeg linket til fra Netonnet i første innlegg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå