berxter Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Hei. Kjøpte meg en D-link DIR-655, og den virker forsåvidt glimrende, men jeg har følgende problem: Flere ganger om dagen (fra 7-8 og oppover) restarter ruteren det trådløse nettet. Den kablede delen beholder nettet. Ruterloggen melder "wireless restart", uten flere opplysninger. Nettet blir dermed vekk et par minutter før det er oppe igjen. Dette er litt irriterende, da jeg har et par enheter hengende trådløst. Tips/hint? Bernt K Endret 14. desember 2010 av berxter Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Har du shareporten aktivert? Lenke til kommentar
berxter Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Har du shareporten aktivert? Humm? Hvordan ser jeg det? B Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Det er usb-porten, om den er aktiv, og du har shareport programvaren installert på en pc kan det gjøre routeren meget instabil. Men jeg antar fra svaret ditt at du ikke har det. Lenke til kommentar
berxter Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Det er usb-porten, om den er aktiv, og du har shareport programvaren installert på en pc kan det gjøre routeren meget instabil. Men jeg antar fra svaret ditt at du ikke har det. Dersom det er nødvendig å foreta en bevisst åpning/ aktivering av shareport osv, kan jeg forvisse om at noe sådant har jeg ikke utført B Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Logg inn på routeren og sjekk at du ikke har firmwareversjon 1.20. Normalt skal 1.21 og høyere fungere OK. Pass på at routeren ikke står for varmt (oppå modem e.l.). Er begge disse tingene ok, så ville jeg prøve en reset av routeren. Da vil den få fabrikkinnstillingene igjen. Hjelper ikke noe av dette, så er det trolig en defekt router. Lenke til kommentar
berxter Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Logg inn på routeren og sjekk at du ikke har firmwareversjon 1.20. Normalt skal 1.21 og høyere fungere OK. Pass på at routeren ikke står for varmt (oppå modem e.l.). Er begge disse tingene ok, så ville jeg prøve en reset av routeren. Da vil den få fabrikkinnstillingene igjen. Hjelper ikke noe av dette, så er det trolig en defekt router. Firmware 1.31EU; den nyeste. Routeren står frittstående. Resette, javel, kan jo prøve det når jeg ikke har trafikk over den. Usj, butikken har ikke telefonsupport, og D-link tar seg betalt for supportsamtaler. B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå