Tunky Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Heisann. Jeg har fått tidlig ferie og trenger noe å bruke tid på. Hadde egentlig planlagt å lage boller, men så kom jeg på at jeg heller vil bake kake. Jeg har lyst å utfordre meg selv og lage en kake jeg aldri har laget. Gjerne en som er litt vanskelig å lage. Jeg er veldig glad i sjokoladekake, så gjerne en god sjokoladekake med mange lag osv osv Takk! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Beste sjokolade kake i verden (i min meining) er Devil's Foodcake. Den passer sikkert deg... Endret 14. desember 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Her finner du mye godsaker http://www.detsoteliv.no/searchresults_othermpay.php?&name=&ingredienser=&allergi=K&kategori=6&sortering=N Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 NØTTEKAKE (eventuelt best cake ever om du vil) 200 gr. sukker 3 egg 250 gr. hasel nøtter 1 ts. bakepulver Pisk egg og sukker til eggedosis. Fin hakk nøttene. Bland alt det tøre i eggedosisen Stek i ovn på 180 grade C i ca 30 min. til den slipper formen rundt kanten Husk å smør formen FYLL 4 eggeplommer 100 gr. sukker I kopp fløtemelk (1 dl) 2 ts. vaniljesukker Ha det i en ei panne på svak varme til det tykkner. Ta det av plata av kjøl 100 gr. kløversmør (romtempretur) røres inn når det er avkjølt. Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 http://www.thestonerscookbook.com/recipe.php/recipe/special-brownies eller så har vi jo denne 1 stk toast jern nugatti +bannan +2 skiver brød =NOM NOM NOM Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) AvidGamer: Den så unektelig digg ut, tenker jeg prøver den. Gypsy: Var innom en del kakesider før idag, men ikke den. Skal kikke litt der. Akidon: Den kaka lager mamma stadigvekk, ikke noe for meg. supercz: hasjbrownies blir en annen gang, ikke i familieselskap. Kan jeg spørre hva "cream of tartar" er? Endret 14. desember 2010 av Knewt Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 "Cream of tartar" er kremortartari. De selger det på apoteket. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 "Cream of tartar" er kremortartari. De selger det på apoteket. Jepp, fant også ut av det med litt googling. Det har visst ikke mye å si for smak, kun konsistens. Jeg tar en råsjans og dropper den. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Denne kaka her elsker jeg: http://krem.no/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=41 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Det går fint å droppe det. Til den typen marengsglasur anbefaler den norske kakeguruen Sverre Sætre å koke sirupen til 120 grader, heller enn 115, men det er flisespikkeri.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå