ToLi Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Hei. jeg har en HP pavillion DV-2500. Den har fungert fint fram til nå (ca 2,5 år), men når jeg skrur den på, og uansett hva jeg gjør på den, så går den i dvale etter ca 10-15 min. Dett er noe den har startet med de siste mnd. Rimelig irriterende når man ser film å slikt. Kjører Windows 7 professional på den. Kan sies at maskina er ganske varm når den kjører film å slikt, men etter at den har gått i dvalemodus for så kommet tilbake igjen så restarter den seg ikke mer intil jeg skrur den av å starter den dagen etter. (Skal aldri kjøpe meg en HP pc mer!) Lenke til kommentar
Coolermastern Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Det er ikke noen innstillinger via kontrollpanel ifm strømstyring/sparing der en kan velge at PC'en ikke skal gå i dvale i så så lang tid? Jeg har denne funksjonen på min stasjonære på Win 7, kan jeg velge alt fra 10 min til 5 timer eller aldri slå seg av/gå i dvale. Lenke til kommentar
ToLi Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Får ikke sjekket det nå da jeg er på jobb, men jeg mener at jeg har satt opp en egendefinert strømplan på pcen, men kan ikke huske at jeg valgte et så rart oppsett Lenke til kommentar
Coolermastern Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Ok. Er ikke sikkert det er det, men er kanskje værdt ett forsøk å titte på iallefall =) Utover det så vet ikke jeg, så hvis andre har fine tips å forslag videre så håper jeg du blir hjulpet =) Lenke til kommentar
genesis Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Det kan være at du kun har editert en strømplan, og at du nå har valgt en annen?Har du åpnet og blåst maskinen for støv i det siste?Dersom det er temperaturen, kan denne leses av med eks.:http://www.techpowerup.com/realtemp/Dog burde den selvsagt gjort det samme igjen senere, men i dette tilfellet er den operativ til neste shutdown.Merklich Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
ToLi Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 ikke noe iveien med strømplanen min. Da gjenstår det å sjekke temeraturene. Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Vil tro at ved for høy varme går den vel av automatisk, uten noe dvalemodus. Lenke til kommentar
ToLi Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 ok... etter litt film seeing her så har den peaket på 101 grader! Kommer liksom ikke til der det kan være støv heller på pcen. Dette ender vel opp med at jeg må demontere hele greia for å få renset den... Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Stemmer nokk det da! Du bør sjekke heatsinken. Vet du hvor du finner den? Lenke til kommentar
ToLi Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 tjasj.... inn maskina en plass rundt vifta tipper jeg..? Er det noe stress å åpne slike bærbare maskiner? eller er det bare å skru ut det som er av skruer på baksiden, å så får man tilgang til innsiden? Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Det pleier ikke være så altfor gæærnt, men prøv å holde ting rent. Du kan fort lage kluss... Skruene på vifta er ofte ganske små. Har du et lite skrujern som du kan bruke? Lenke til kommentar
ToLi Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 får se hva vi finner her hjemme av utstyr, men jeg har på jobb ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå