del_diablo Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Hei, leter etter noe snasende spill med god grafisk stil. Lurer på om noen hvet om spill med samme graffikkstil som Diablo II? Hvet Doom III gjorde en god jobb på skyggene, men resten så ut som stygg plastik. Disclaimer: Ser etter spill med stil over seg, ikke isometrisk 2,5. Sjanger og krav eller hvilken platform har ingenting å si <3 Edit: F.eks Hexen og annet har "lignende" modeller, men de mangler ofte resten av stilen. F. eks skyggene, at bakken faktisk ser opptråkket ut, at ruinene har slite gulv med litt småstein over. Endret 5. januar 2011 av del_diablo Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 *bump* Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Har ikke spilt Diablo-serien, men etter et kjapt søk på google kan jeg si at NoX(1999) har ganske lik grafikk som Diablo II. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Kan du vennligst oppgi google søket da? Vill dog påstå Nox ligner mer på generisk isometrisk fra sin era en på Diablo. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg mente at jeg søkte etter Diablo 2 for å se hvordan det så ut grafisk sett Men her er et bilde fra NoX ingame: http://www.google.co.uk/imgres?imgurl=http://gfx.gexe.pl/gallery/369/04907.JPG&imgrefurl=http://gexe.pl/nox/art/2009,Recenzja&usg=__POf-WOBpdeVNH92K2IS9sAS32uE=&h=360&w=480&sz=37&hl=no&start=0&zoom=1&tbnid=LwFauKfswYoS3M:&tbnh=122&tbnw=163&prev=/images%3Fq%3Dnox%26um%3D1%26hl%3Dno%26safe%3Doff%26sa%3DN%26biw%3D1920%26bih%3D979%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=120&vpy=107&dur=42&hovh=194&hovw=259&tx=130&ty=124&ei=IrUKTYaiIYbpOaHq4PMI&oei=IrUKTYaiIYbpOaHq4PMI&esq=1&page=1&ndsp=63&ved=1t:429,r:0,s:0 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 *bump* Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Torchlight er laget av mye de samme folka som sto bak Diablo II og er spillmessig klin likt. Grafikken ligner også, men du må nesten ta en titt selv for å se om det matcher dine krav. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 vel, det er vel i spillestil og ganske likt diablo 2, men jeg husker "darkstone" veldig godt fra barndommen good times, prøv det (rpg) Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2010 *bump* Men jeg ser ikke etter noe med samme "spillestil", men jeg ser etter noe som "ligner grafisk". I "ligner grafisk" legger jeg ting som: *Måten detaljene er presantert på *Hvilken fargetoner som er brukt *Hvordan ting er formet *Skyggeleggingen(viktig at man har litt lys, og utenfor det lyset er det mørkt) *VIKTIG: Hvordan "underlagene" ser ut! Ekstremt viktig for Diablos stil, da ting er fallenferdige eller velbrukt over hele spillet, bakken ser ofte ordtellig nedtrampet ut. *Den gotiske stilen som ofte er Diablo 1 er derimot ikke viktig, detaljenivået er "stilen" ikke arkitekturen. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 *bump* Skal bumpe 1-2 ganger til etter det her, så dør tråden Lenke til kommentar
elgitar Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Kanskje Icewind Dale er noe for deg ? Ta et raskt google-søk og se på grafikken, er en stund siden jeg har spilt det nå, men er ganske sikker på at det er samme stil som Diablo II. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Kanskje Titan quest Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 (endret) vel, det er vel i spillestil og ganske likt diablo 2, men jeg husker "darkstone" veldig godt fra barndommen good times, prøv det (rpg) Darkstone? http://www.youtube.com/watch?v=YO4NDMT_l4c Endret 28. desember 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 (endret) Kanskje Titan quest Men Titan quest har annen grafikkstil Edit 2: Titan quest har mye av samme stilen, men det mangler skygger Det blir aldri mørkt. Edit: Nevermind, virker som grafikstilen forander seg senere i spillet. Må vel kanskje spille litt. Men noen spill som ikke er rougelike med d2 sin gfx stil hadde vært bra. Endret 30. desember 2010 av del_diablo Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Og siste bump. Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hva med Baldur's Gate 2? eller et av de gamle Fallout spillene. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Hva med Baldur's Gate 2? eller et av de gamle Fallout spillene. Fallout ligner litt, men har spillt igjennom en god del ganger. Baldurs gate "ligner litt", men det er alt for lyst. Det mangler skygger. Kanskje jeg burde ha latt topic tittelen vært: "Spill med like mye skygger som Diablo 2". Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Hva med Baldur's Gate 2? eller et av de gamle Fallout spillene. Fallout ligner litt, men har spillt igjennom en god del ganger. Baldurs gate "ligner litt", men det er alt for lyst. Det mangler skygger. Kanskje jeg burde ha latt topic tittelen vært: "Spill med like mye skygger som Diablo 2". Amnesia: The Dark Descent Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Ok, da har vi: Amnesia: The Dark Descent Penumbra Trilogien (antar at det har samme sortnivå?) Doom 3 + exp Ingen flere spill med tonnevis av skygger når det faktisk blir mørkt, og som er lagd for å spille "mørkt"? Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) F.E.A.R - men det er ikke helt diablo 2 stil da. Men det er skummelt som faen Hvis du liker Doom 3 liker du sikkert dette også. Endret 5. januar 2011 av venture Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå