Gå til innhold

Fujifilm letter på sløret

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er spennende saker dette.

Men hva er knappens andre funksjon her?

Egen RAW-knapp: Kameraet får en egen RAW-knapp på baksiden av kameraet. Denne har to funksjoner. Om man fotograferer i JPEG og ønsker å skyte både i JPEG og i RAW, kan man trykke på knappen. Man kan også velge å fotografere bare i RAW.

edit: Eller er det en dårlig oversettelse av denne teksten? Tipper at den er tatt fra en pressemelding.

There was also much discussion over the provision of a RAW button on the camera body. This button has two key functions. When shooting in JPEG mode, it enables the user to instantly capture both RAW and JPEG files, plus it also allows RAW files to be developed in camera.
Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Man kunne for eksempel også linket til Fujifilms nye X100-site, hvor informasjonen er hentet fra?

Her forklarer de blant annet at den andre funksjonen er å kunne fremkalle RAW-filer i kameraet.

There was also much discussion over the provision of a RAW button on the camera body. This button has two key functions. When shooting in JPEG mode, it enables the user to instantly capture both RAW and JPEG files, plus it also allows RAW files to be developed in camera.
Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Denne må bare bli en del av kompakt samlingen min :love:

Til 8-9000 og uten utskiftbar optikk? Tror jeg skal vurdere det når/om den går ut av produksjon og kan fåes for en tredjedel eller mindre (særlig i og med at vi har en E-P1 ...) Har mer bruke for et bedre dSLR kamerahus :)

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Til 8-9000 og uten utskiftbar optikk? Tror jeg skal vurdere det når/om den går ut av produksjon og kan fåes for en tredjedel eller mindre (særlig i og med at vi har en E-P1 ...) Har mer bruke for et bedre dSLR kamerahus :)

Man må ut med mye mer for Leica hvis man vil komme nærmere analogfølelsen. Den skjermen bak på kameraet hadde ikke trengt å være mer enn 2-2,5". En rammesøker av god kvalitet er mye viktigere, helst oppe i venstre hjørnet ;) Håper PanaLympus kommer med noe sånt, dette ser bare rart ut og ødelegger for retro-looken:

Lenke til kommentar

Man må ut med mye mer for Leica hvis man vil komme nærmere analogfølelsen.

Så det man betaler for er følelsen av å ha et gammeldags kamera?

AtW

Lenke til kommentar

AtW

Vel, om følelsen av eit moderne kamera er slarkete plastikk, så foretrekker eg følelsen av eit gammaldags kamera.

Lenke til kommentar

de lagde gode saker i "gamle dager" også vettu. :thumbup:

Ikke så gode som i dag, men uansett, det gode de lagde i gamle dager er jo også kvantifiserbart? Om det konkrete gode egenskaper fra gamle kamraer man tenker på, så er det vel disse man burde peke på som argument for å kjøpe kameraet?

AtW

AtW

Vel, om følelsen av eit moderne kamera er slarkete plastikk, så foretrekker eg følelsen av eit gammaldags kamera.

Mitt moderne kamera har ikke følelsen av slarkete plastikk slik ejg ser det, men det burde kanskje ha det i større grad? Da hadde det nok vært lettere, og kanskej emr solid i praksis. (tyngde øker farn for skade)

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke kjøpe et Zenit kamera til noen hundre kroner eller et Nikon FM2. Da får man virkelig analog-følelse

Det jeg tror folk ønsker, er følelsen av et godt helmanuelt hus slik de lagde i gamledager, kombinert med moderne digital teknologi.

Ja, man kan kjøre løpet helt ut og skyte film, men det er veldig tidkrevende.

Francis

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke kjøpe et Zenit kamera til noen hundre kroner eller et Nikon FM2. Da får man virkelig analog-følelse

Det jeg tror folk ønsker, er følelsen av et godt helmanuelt hus slik de lagde i gamledager, kombinert med moderne digital teknologi.

Ja, man kan kjøre løpet helt ut og skyte film, men det er veldig tidkrevende.

Francis

Så dette er et kamera som appelerer mer til følelser enn egenskaper for pengene? (Det er ikke ment som noen kritikk i utgangspunktet, jeg forsøker bare å forstå nisjen)

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...