Gå til innhold

Dexter - Sesong 6 (USA) - Diskusjonstråd.

Beste Dexter sesong?  

214 stemmer

1. 1. Hvilken sesong syns du har vært best?

• Sesong 1 (The Icetruck killer)
      48
    • Sesong 2 (The Bay Harbour Butcher)
      61
    • Sesong 3 (George King/Skinner)
      1
    • Sesong 4 (The Trinity Killer)
      93
    • Sesong 5 (Jordan Chase/Lumen + Dexter)
      11

Anbefalte innlegg

Her er noen random forslag til "big bad" i sesong 6, tatt ut ifra IMDb.com sitt forum:

Vincent D'Onofrio, Kevin Spacey, John Malkovich, Richard Jenkins, Danny Trejo, John Cusak, Alan Rickman, Wes Bentley, Steve Buscemi, Will Patton, Don Johnson, Michael Emerson, Skeet Ulrich, Bradley Whitford..

Noen tanker her? :p

Buschemi, Michael Emerson, og Skeet Ulrich ikke tilgjengelig i perioden sesong 6 skal lages fordi de "tilhører" andre kanaler da.

Skeet Ulrich har allerede spilt badguys nok. I Amored, CSI New York o.s.v. Michael Emerson, vel påtide han spiller noe annet enn Benjamin Linus på nytt, eller en seriemorder(han har allerede fått Emmy for å ha spilt annen seriemorder, å hatt slik rolle 3 ganger som jeg vet om).

Bradley Whitford hadde vært bra, men mulig Fox bruker han til noe annet til høsten 2011 så han ikke er tilgjenglig for sesong 6 også.

Richard Jenkins, og Wes Bentley ser jeg ikke som langvarige-karakterer som er skurker som Trinity.

Alan Rickman, Danny Trejo eller Vincent D'Onofrio som skruker på serien med like lang levetid på serien som Chase/Trinity ville jeg gjerne sett. Usikker med Rickman, men de har vel mulighet til å skaffe han når HBO skaffet en annen Harry Potter-skuespiller for Game of Thrones.

Men Spacey eller Malkovichser jeg ikke i en serie som dette. Spacey er for opptatt med han driver med nesten dagelig i London, og Malkovich ser jeg heller ikke som en skuespiller serien kan skaffe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ah, ble nettopp ferdig med å se Dexter, etter å ha sett i hele natt... ; p Synes ikke sesong 5 var noe særlig, håper sekser'n blir bra! : )

Synes det snart er uunnværlig at Deb finner ut av hvordan Dexter egentlig er. Hun begynner jo å få litt lik tankegang som han også. Jeg var nesten 100 % sikker på at hun skulle be de gå ut i fra bak plastikken, men den gang ei.

Lenke til kommentar

Ah, ble nettopp ferdig med å se Dexter, etter å ha sett i hele natt... ; p Synes ikke sesong 5 var noe særlig, håper sekser'n blir bra! : )

Synes det snart er uunnværlig at Deb finner ut av hvordan Dexter egentlig er. Hun begynner jo å få litt lik tankegang som han også. Jeg var nesten 100 % sikker på at hun skulle be de gå ut i fra bak plastikken, men den gang ei.

Det kommer nok til å komme fram en eller annen gang et hun skjønner hva Dex holder på med. Men, hvor lenge det blir til, og i hvilken sesong det er blir usikkert. Tror nok dessverre ikke at det kommer til å komme ut noe særlig om dette før det er bestemt at "dette" er den siste sesongen som skal sendes. Da tror jeg alle trådene vil nøstes opp. Nå skal jeg være lit forsiktig å snakke om "slutten" av serien, for jeg vil helt klart ikke at den skal slutte enda, men har en følelse på at det kommer til å bli en "myk" standardisert slutt hvor en sak "slutter" og Dex fortsetter sitt "normale" liv uten tilskuere. Kunne heller sett for meg en avsluttning hvor han enten hadde dødd eller blit kvitt "The Dark Passenger" for godt.

Syns det er utrolig dårlig gjort av Showtime at vi må vente i ni måneder(!!!) på en ny sesong altså. Tortur!

Lenke til kommentar

• Deb. har begynt å fortstå at det ikke alltid er så dumt å bli kvitt badguys ved at de blir drept. Kommer dette til å trigge hennes "etterforskning" av Rudy/Brian Moser og Dexter, og deretter kanskje mistenke Dexter mer?

De har ikke for vane å følge bøkene som Lindsay skriver og jeg tror ikke de egentlig ikke de vil kjøre den vrien at Deb. får vite det. Mine tanker er mer det at det var en generalisering som både Harry måtte smertelig innse,en twist for oss publikum om at hun kanskje får vite sannheten om Dexter og må ta stilling til hans alternative yrke. Deb måtte nok innse det samme som sin far at man kan ikke ta alle slemme folk her i verden og urettferdigheten vil alltid være der og man får noen ganger ikke gjort noe med det.

Lenke til kommentar

Så nettopp ferdig sesong 5 og var passe fornøyd, men ikke like bra som de andre sesongene.

De siste episodene av sesong 2 satt jeg å skreik til tv'en, noe jeg aldri har gjort før. Sesong 4 var også jævla bra, så de to er mine favoritter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Angående siste sesong eller ikke så håper jeg ikke at det er den ssite. Men, jeg håper igjen det blir en sesong noe liknende 2'ern hvor Dexter må kjempe imot å ikke bli tatt. Hvor han evt. til slutt blir tatt, men Deb. får skyldfølelse eller noe likende, og bailer han ut i neste sesong. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...