Gå til innhold

Dexter - Sesong 6 (USA) - Diskusjonstråd.


Beste Dexter sesong?  

214 stemmer

  1. 1. Hvilken sesong syns du har vært best?

    • Sesong 1 (The Icetruck killer)
      48
    • Sesong 2 (The Bay Harbour Butcher)
      61
    • Sesong 3 (George King/Skinner)
      1
    • Sesong 4 (The Trinity Killer)
      93
    • Sesong 5 (Jordan Chase/Lumen + Dexter)
      11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dexter er fornyet med 2 nye sesonger, og hva var poenget med de bildene der?

 

Du har kanskje ikke sett filmen "A Clockwork Orange"?

Isåfall kan jeg forstå at du ikke skjønte poenget mitt.

 

Dette mesterverket av en film viser en bøllete anti-helt, som også har fortellerstemmen i filmen, i hans voldelige aktiviteter (Bilde 1). Selv om det er fryktelige ting han gjør, så får vi medfølelse for han da han havner i fengsel for dette. Uti filmen blir han en annen mann. Helt forandret til det patetiske (men på en god måte. Elsker sammenligningen med hvordan han havner hos forfatterens hus i begynnelsen av filmen og nå).

 

Men det beste med filmen er slutten da, for å ikke spolere av potensielle nye Kubrick-fans,

da han våkner opp på sykehuset, hører Beethovens 9. Symfony og innser at han er "tilbake igjen". Noe vi som publikum elsker ved denne karakteren. Dette er det tredje bildet.

 

 

 

Mulig jeg ikke fikk fram poenget mitt klart. Jeg vet at det er en to sesonger til, og fra det jeg har lest her, så kan det se ut som de har lyst til å ende ved den 8. sesongen. Og det viser de jo med slutten av finalen i 6. sesong.

 

Så det jeg mente var at Dexter ustabile og følelsesladde liv i denne og forrige sesong muligens snur seg helt når vi kommer til slutten. Der han er gjenfødt, men tilbake som den perfekte seriemorder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Gleder meg til sesong 6! Og jeg synes i motsettning til mange av dere at sesong 5 var utrolig bra. Elsker Dexter. De første episodene i sesong 1 var det eneste jeg ikke likte så godt, men så kom det seg og jeg ble helt hekta. Ser jeg de episodene igjen så liker jeg de nok nå for jeg ELSKER DEXTER og gruer meg til det tar slutt. En sesong Dexter går så altfor fort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...