Gå til innhold

Dr. Dre Studio + Crappy laptop + flac = ?


Anbefalte innlegg

Heisann jeg har en crappy laptop med standard 2.0 lydkort.

 

 

Skal spille av flac musikk og lytte med Dr. Dre Studio headsettet. SPM'et er om lydkortet er noe flaskehals her?

 

Siden Dr. Dre headsettet er 2.0(?) så tenker jeg liksom at det ikke er noe flaskehals men ikke vet jeg, er det en flaksehals?

 

Hvis det er det kan jeg få noe bedre resultat av slike USB lydkort de selger?

 

For øyeblikket er ikke ny PC noen mulighet..

 

 

Hvis ett USB lydkort er tingen, hvilke bør jeg gå for når det skal brukes på dette headsettet?

 

 

- Takk for svar =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

zero dac

 

Sjekk forresten info om zero dac

 

Jeg har en oppdatert versjon av denne. Anbefales. (husk å få rett spenning og frekvens)

 

E7 er vel best om du også har mobiltelefon/digital audiospiller i tillegg. Problemet er at om du bruker analog ut så forsvinner mye av poenget. Usbportene på vanlig bærbart lydutstyr kan ikke drive en dac, og de har heller ikke drivere til det.

 

E7 faller litt mellom to stoler uten den effektforsterkeren som combo. Native instruments Audio Kontrol 1 drev jeg nettopp å lyttet A vs B mot E7. Det man ender opp med på E7 er å skru opp bass slik at det kan sammenlignes mot flat respons på AK1. Prismessig er den heller ikke så langt unna prisen på komboen.

 

Den koster litt mer, men hvis du finner den brukt så ville jeg gått for den. Hvis du bruker bare USB (den har ikke noe annet) og i tillegg kanskje vil høre på høyoppløst musikk >44.1kHz 16bit. (faktisk helt opp til 192kHz 24bit) så er den å foretrekke.

 

NI ak1 er bus-powered, så den blir faktisk for portabel å regne også.

 

Zero dac er best på spdif/toslink. Og egner seg vel best til å kombinere med stereoanlegg.

 

AK1 har balanserte utganger til dette!

 

Edit: creative lager ingen gode lydprodukter, boikott sånt tøv. Elendige drivere, alt, arrrgh.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Det aner meg at frekvensgjengivelsen på Dr-beats ikke er helt i vater, men at man dermed skal gjøre ting enda dårligere med tapsbasert gjengivelse er meg en gåte?

 

FLAC er et format, avhengig av hva du tar sikte på. Eksempelvis er en CD i flac _akkurat_ det samme som utgangspunktet. Kvaliteten er dermed 100%, hverken mer eller mindre. Dett er er så absolutt ikke en placebo-effekt.

 

Om dr-beats står i stil til den mest høyoppløselige musikken (som jo kan gjengis i flac, og det er det du troller her) som er å oppdrive er en innvending det ihvertfall går ann å vurdere.

 

Poenget her er således at et meget, (eller middels for den saks skyld) -godt lydkort eier AC/97-lyd hver dag i uken, skuddår eller ei.

 

 

dr-beats er vel for dem som er opptatt av bass, uten å bli mer fin på det. Derfor anbefaler jeg NI AK1, siden man der får bassgjengivelse i toppklasse, helt uten å skru på equalizerbånd hit eller dit.

Definisjon og bass bør i utganspunktet være to separate kvalitetsbegreper. Om man må skru for å oppnå bass så mister man ofte definisjonsbegrepet i forhold til sammenligning av produkt A vs B på samme bass-nivå.

 

At de ikke er det samme overalt er noe som blir tydelig når man sammenligner, hva det gjør seg utslag i er også avhengig av andre faktorer.

 

Har man gode hodetelefoner så merker man forskjellen også på andre ting enn hvordan bassen låter, men det blir å forskyve oppfattelsen til dårligste ledd. Om man vil forskyve gjengivelsen i etter mitt skjønn feil ende, (altså hodetelefonene), så gjerne for meg. Vi kan altså likevell begge to sette pris på å ha bedre lydkort.

Endret av Spetsnaz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil si meg enig i alt Spetsnaz har å si her. Jeg er personlig ingen stor fan av Dr. Dre produktene, der fokuset på bass faktisk går litt utover detaljene i lydbildet. Men mennesker er forskjellige, og noen synes akkurat det er herlig.

 

Jeg kan også gå god for Native Instruments, jeg har brukt eksterne lydkort fra dem tidligere og vært veldig fornøyd med resultatet. Utover dette har jeg vel ikke stort mer å bidra med, Spetsnaz har vel allerede skrevet alt jeg kan bidra med og enda litt til. Kudos for det ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...