Gå til innhold

[Løst] Verdens problemer!

Anbefalte innlegg

Korrekt, MEN hvorfor vil India og Afrikanerne stanse å føde unger?

Vi er vel på snart 7 millarder er vi?

Og hvorfor vil populasjonsveksten stane på ca 8-9 milliarder som antatt i den videoen?

Fordi fruktbarhetsraten (antall barn pr. kvinne) synker i takt med et lands utvikling. Med andre fødes det færre barn dess mer penger man har. Dette er et veldokumentert fenomen, og det er grunnen til at vi har så mange sekstiåringer i forhold til ungdommer i Norge. Jeg kan ikke med sikkerhet si det, men det er sannsynligvis også dette afrikanske land og India vil forhindre. En eldrebølge i slike land kan jo bli en økonomisk katastrofe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, men de har ikke "noen" eldrebølge enda. Deres økonomiske vekst er imponerende, men de har ingen virkelig middelklasse. De rike er styrtrike, middelklassen er liten, og det er fryktelig mange fattige.

Befolkningsveksten vil sannsynligvis stanse vis politikerne setter seg ned og løse dem, men på en annen side: Hvorfor skulle de finne på å kreve inn mer skatt og sette i gang fornuftige prevantive tiltak?

I store deler av afrika klarer de ikke å sette i gang fornuftige tiltak for å få bort slummer i byer, og de vil antageligeligvis ikke gjøre det heller.

I Brazil gjøres det mye med slumproblemet, men politikerne er ikke villig å ta seriøse tak enda. Hypotesen om at veksten vil stanse opp stemmer om land som Brazil, men jeg antar den ikke gjelder en god del andre plasser før en det omtrent blir et regime og moralskifte som vil tillate en mer fornuftig moral å rå.

På en annen side: En eventuel matkrise vil ikke berøre "vesten", så vi har ingen grunn til å bry oss, selv om det på lengre sikt delvis angår oss.

Lenke til kommentar

Prøv å tenk på et hvilket som helst problem i denne verden; hadde dette

problemet eksitert hvis ikke verden var overbefolket??

Overbefolkning er en myte.

Og hvorfor vil populasjonsveksten stane på ca 8-9 milliarder som antatt i den videoen?

Afrikanere er fattige.

Lenke til kommentar

Prøv å tenk på et hvilket som helst problem i denne verden; hadde dette

problemet eksitert hvis ikke verden var overbefolket??

Overbefolkning er en myte.

Lurer på det samme. Elendig video. Ikke uten grunn at den har fått 1/3 dislikes.

Lenke til kommentar

Hvis du er kristen, eller en annen religion, så er hva jeg skriver kanskje uaktuelt å lese.

Jeg tror personlig bare på det vitenskapen kan dokumentere, og faktimet er at jeg snakker om en ganske stor gråsone i vitenskapen, når det gjelder de fleste tingene jeg har nevnt er dette bare teorier, som jeg mener at stemmer. Faktumet er at bortsett fra menneskets inteligents, er vi et vanlig dyr som alle andre (i følge darwin)

Men uansett hva som motbeviser det jeg sier, så fortsetter menneskeheten å vokse, ja vi ligger vist rundt 7 milliarder nå. Desto flere vi blir, destor raskere vil populasjonen vokse.

Jeg tror vi alle kan være enige om uansett hvilken trosretning du har, at verden ikke kan bære mer på et tidspunkt, spørsmålet er, når er vi for mange? 10 milliarder? 20 milliarder? 30?

Dette er ikke en nazi teori, fordi jeg snakker ikke om at å utrydde noen er aktuelt.

Mange gode argumenter mot det jeg skriver men litt mye personangrep, og litt for mange som hang seg opp i ting som global oppvarming osv. Dette er har ingenting me dette å gjøre, prøvde bare å få frem et poeng. Poenget mitt er, vi må ha en løysning på videre befolkning av jorden,

Hvordan det skal gjøres er en annen ting..

Lenke til kommentar

Hvis du er kristen, eller en annen religion, så er hva jeg skriver kanskje uaktuelt å lese.

Jeg tror personlig bare på det vitenskapen kan dokumentere, og faktimet er at jeg snakker om en ganske stor gråsone i vitenskapen, når det gjelder de fleste tingene jeg har nevnt er dette bare teorier, som jeg mener at stemmer. Faktumet er at bortsett fra menneskets inteligents, er vi et vanlig dyr som alle andre (i følge darwin)

Men uansett hva som motbeviser det jeg sier, så fortsetter menneskeheten å vokse, ja vi ligger vist rundt 7 milliarder nå. Desto flere vi blir, destor raskere vil populasjonen vokse.

Jeg tror vi alle kan være enige om uansett hvilken trosretning du har, at verden ikke kan bære mer på et tidspunkt, spørsmålet er, når er vi for mange? 10 milliarder? 20 milliarder? 30?

Dette er ikke en nazi teori, fordi jeg snakker ikke om at å utrydde noen er aktuelt.

Mange gode argumenter mot det jeg skriver men litt mye personangrep, og litt for mange som hang seg opp i ting som global oppvarming osv. Dette er har ingenting me dette å gjøre, prøvde bare å få frem et poeng. Poenget mitt er, vi må ha en løysning på videre befolkning av jorden,

Hvordan det skal gjøres er en annen ting..

Enten vil det utvikle seg en enighet om omfattende eugenisk praksis, ellers så vil vi bo på mars eller i verdensrommet generelt. Ingenting å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vel, det er ganske lett å regne ut at det ikke går. Mulig det er plass til husene hvis de er små, og hagene hvis de er på 1 kvm, men mennesker trenger faktisk store arealer for å dyrke mat.

Ærlig talt. Tenk før du skriver. Hagene ville være rundt 100 kvm om alle bodde i Texas. Det var antatt at resten av verden ville bli brukt til å dyrke mat.

Vidoen passer perfekt inn i FN. Hvis noen av dere forguder FN, så er ikke overbefolkning et problem. FN tror at befolkningen vil stoppe opp på 9.5 millarder mennesker. Problemet er at FN er for otimistiske. De tror at Afrika vil få samme fertilitetsrate som resten av verden iløpet av 50 år. Det tviler jeg på vil skje og hvis vestlige land forsetter å ta dem imot så vil befolkningen forsette å øke til overbefolkning vil bli et problem.

Men hvis noen av dere tror overbefolkning betyr at folk i vesten vil sulte, at halvparten av den norske befolkningen dør av sult og sykdommer, så er dere på bærtur igjen og bør vurdere å slutte å tenke på noe dere kan ingenting om.

Lenke til kommentar

Har diskutert dette på et annet forum, og en annen bruker kom med dette:

Though overpopulation is a problem I know for a fact it is not insurmoutable because people in Japan, American, and much of Europe have exprienced slowed population growth overtime; no China one child policy needed.

As for India I can tell you why it would experince slowler population growth. India has been exprience increased industralzation leading to fewer farmers. More importantly women have been playing an increased role in the work force giving them options besides punching out children for a living.

As specific policy solutions; the best thing we can do to decrease population growth, especialy in India is to teach women to read.

Behold' this study says many thing about the plight of illitrate women in India, one of them being that they have increased fertilty rates. http://www.census.gov/ipc/prod/wid-9801.pdf

Jeg tar dette som god fisk, så lenge det blir større utdannelse, vil overpopulasjonen løse seg selv.

Selvsagt kan det gå rett til helvete og det ikke skjer, men pytt pytt, bedre svar en hva som er presantert her i tråden.

Lenke til kommentar

Vel, det er ganske lett å regne ut at det ikke går. Mulig det er plass til husene hvis de er små, og hagene hvis de er på 1 kvm, men mennesker trenger faktisk store arealer for å dyrke mat.

Ærlig talt. Tenk før du skriver. Hagene ville være rundt 100 kvm om alle bodde i Texas. Det var antatt at resten av verden ville bli brukt til å dyrke mat.

Jeg er ingen mester i matte, så dere må gjerne rette hvis jeg har gjort noe feil:

Jordas befolkning ca: 6,8 mrd.

Texas areal: 6,8 mil km^2

6,8 mrd. / 68 mrd m^2 = 1 person får 10 kvm hver.

Er det hundehus folk bor i?

Lenke til kommentar

Jeg er ingen mester i matte, så dere må gjerne rette hvis jeg har gjort noe feil:

Jordas befolkning ca: 6,8 mrd.

Texas areal: 6,8 mil km^2

6,8 mrd. / 68 mrd m^2 = 1 person får 10 kvm hver.

Er det hundehus folk bor i?

Ja, du regnet feil.

Texas har et areal på 696,241 km^2. Dette blir ikke 69 milliarder kvm, men det blir 696 millarder kvm. Altså, hver person får

696 millarder kvm / 6.8 mrd = mer enn 100 kvm per person.

Og bare for å nevne noe, 10 kvm er ikke så uvanlig i en storby. Jeg oppholdte meg i Mong Kok i Hong Kong i 4 dager, og der bor det 130K per kvkm. Altså, 7.7 kvm per person. og bygningene er ikke noe høyere enn ca 7-15 etasjer.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...