pultostgjengen Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Hei! Jeg vil ha en jobb der jeg: 1. Jobber normale tider (8-16), med fri i helgene og i alle fellesferier. 2. Tjener godt (700k - 1. mill) i året. 3. Har mulighet til å reise mye og oppleve nye steder i jobben. Lærere har jo fri i alle fellesferier, men det kjipe er jo at man vet hva man skal tjene resten av livet i det yrket og man kommer seg vel ikke over 500k der. Andre jobber man tjener bedre i har man gjerne ikke så mye ferie i og da blir jo spørsmålet hva man skal med masse penger når man bare er på jobb. Finnes jobben med mine tre gylne punkter? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) CEO i et firma er jo en mulighet Endret 14. desember 2010 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 De fleste toppsjefer er, har vært og vil alltid være arbeidsnarkomane, en CEO-tittel er nok rimelig fjernt fra det trådstarter er ute etter. Både siviløkonomer og sivilingeniører vil ha tildels gode sjanser til å oppfylle alle tre kriterier. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Seniorkonsulent hos f.eks McKinsey. Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Seniorkonsulent hos f.eks McKinsey. Ja, typisk 8-16 jobb med fri i helgene haha Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Seniorkonsulent hos f.eks McKinsey. Ja, typisk 8-16 jobb med fri i helgene haha Store muligheter for å tjene mye penger og reise rundt i verden i hvertfall Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Lønningene er der langt høyere enn det trådstarter er ute etter, arbeidskravene helt annerledes og nåløyet svært trangt. En positiv side ved å jobbe i et av de bedre konsulentselskapene er at de tildels er svært fleksible, jeg kjenner f.eks. flere som har tatt (ubetalt) fri en del måneder for å reise. Dette skal det nok mye til for å få til i en middelmådig sweatshop, der de fleste konsulentspirer faktisk ender med å jobbe. Mitt forslag var basert på at selv relativt middelmådige stillinger for siviløkonomer og -ingeniører betaler greit, og om man leter litt er det fullt mulig å finne arbeidsgivere som har moderate forventninger til arbeidstid. (Denne leteaksjonen bør fortrinnsvis fokusere på offentig sektor.) (Men McK-folket forsøker jo faktisk å ha fri i helgene i Norge, det skal de ha.) Endret 15. desember 2010 av Euklid Lenke til kommentar
SpiroAgnew Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Jeg skjønner ikke.. Vil du reise bare mellom 8 og 16 på hverdager? 3 Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg har vanskeligheter med å tro det finnes jobber der man kommer over 700k uten å gjøre noe utover 8-16. Du får ansette deg en rik pappa som gir deg alt dette uten at du behøver å jobbe deg til noe. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Jeg har vanskeligheter med å tro det finnes jobber der man kommer over 700k uten å gjøre noe utover 8-16. Du får ansette deg en rik pappa som gir deg alt dette uten at du behøver å jobbe deg til noe. Er vel heler nei går nok ikke å tjene 700k + med bare 9-4 jobb er nok viktigere å finne noe man liker å gjøre så får lønna komme second Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) Rektor på videregående eller admin ved institusjoner for høyere utdannelse? Da tror jeg det skal være mulig å komme et godt stykke over 500 store, med veldig skolelignende ferier. Spørsmålet er hvor mange som kommer dit uten å ha gått gradene. En annen ting du kan ta sikte på er å undervise og skrive egne lærebøker. Sånne folk tjener fort grovt, men du skal være mer enn bare viljesterk. Hvis du slår fra deg det unødvendig høye lønnskravet ditt blir det plutselig mer å velge i. Hva trenger man egentlig mer enn en halv mill til? Endret 19. desember 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Rektor på videregående eller admin ved institusjoner for høyere utdannelse? Da tror jeg det skal være mulig å komme et godt stykke over 500 store, med veldig skolelignende ferier. De har litt ferie ja men jobber vanligvis i vinter ferie/ høstferie slik som ikke pedagoger (ikke lærere) å de tjener vell 450.000- 550.000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå