MonaH Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg er så usikker, derfor bilde, og så spør jeg: Er denne temperaturen noe å bekymre seg for? DELL Inspiron 1720 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 er det load eller idle? Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Hæ? Det er da jeg bruker maskina.. Vifta går oftere og oftere.. var ikke sånn før. Endret 14. desember 2010 av MonaH Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Det at vifta går oftere og oftere skyldes at du nå har fått flere ubudene leieboere på besøk. Altså støv og hybelkaniner, disse funker som glava og isolerer kjøleribbene, og da får du ikke ventilert ut varmen like lett som før. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Går vel ikke an å få de ut så lett da det er en bærbar maskin vel? Sette støvsugeren på under/på siden, ved vifta? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Dy må nok ha ett helvetes til vakuum for å si det mildt for å få ut støvet den veien. Så her er det to valg. 1 Komprimert luft på boks / kompressor og blåsing igjennom "eksos" porten på maskinen. 2 Men det beste tar riktignok livet av garanti og reklamasjon på maskinen og det er å skru den opp for å deretter gjøre rent det som er av kjøleribber og kaste hybelkaninene i ovnen så de får gjort nytte for seg i å lage varme for deg Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Det er sikkert mulig å levere den på service for å få renset den også. Da beholder du garantien. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Ok, vel, jeg får se det an. har en kompis som sikkert kan mer om dette enn meg Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Men det beste tar riktignok livet av garanti og reklamasjon på maskinen og det er å skru den opp for å deretter gjøre rent det som er av kjøleribber og kaste hybelkaninene i ovnen så de får gjort nytte for seg i å lage varme for deg Åpner man servicelukene under PCen (hvis den har det) ryker ikke garantien. Iallefall ikke normalt sett. Og det er selvsagt det man skal gjøre. Ikke bør man bruke trykkluft på boks uten å forvisse seg om at vifter ikke spinner opp i uante hastigheter heller, ettersom det vil rasere lagrene i viften. Skrur du opp hele chassiet på PCen så blir saken en annen. Da går du i tillegg mer grundig til verks enn nødvendig, hvis nå PCen din har luker under som lar deg komme til enkelt. Ellers er dette min anbefaling også. Åpne opp og fjern støv. Men vær forsiktig, og sørg for at all nettstrøm/batteri er frakoblet. Endret 15. desember 2010 av Kongklykken Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Ser jeg har noen skruer under på pc'n. Kan jo åpne dem? Er vel de dere mener jeg kan åpe uten at noe går gæli? har vel ikke garant lenger (tror jeg) Kjøpte denne i sept. 2007 Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Er vel denne jeg burde hatt klart å åpne da kanskje? (bilde fra nett) Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Da har jeg operert pc'n. Kom da på nett igjen Gjorde alt dette (på linken) ned til der jeg "letta på lokket" og kom ned til vifta. Fikk blåst litt nedi der med luft på boks, og skrudde sammen igjen. Sitter igjen med 4 bittesmå skruer *host* http://www.insidemylaptop.com/take-apart-dell-inspiron-1720-1721-dell-vostro-1700-laptop/ Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 Må bare legge til et bilde til her. Litt vel varmt skjermkort?? Her tipper jeg det er noe feil i HWMonitor-programmet, og ikke min pc.. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Kan garantere deg at sensoren er defekt eller har en eller annen feil, eller at programmet tuller. Hadde denne tempen vært reell ville maskina slått seg av relativt kjapt, eller i verste fall tatt fyr. Ellers er det gode temperaturer det der til at det er bærbar PC. Endret 12. januar 2011 av Kongklykken Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Gode? Ingen for varme asså? Det jeg har markert med gult på bildet over er feil i HWMonitor-programmet. Ble rett etter jeg restartet det. Stort sett ligger tempen på alt fra 55° til 62-64° på skjermkortet. Virker som at varmen stiger da maskina står urørt ei stund. Ved bruk, er skjermkortet på ca 55-58° Endret 12. januar 2011 av MonaH Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Rundt 100C på skjermkortet kan du regne med i tunge spill, når det står på som verst. Dette skal som regel gå bra. Og rundt 80C på prosessorkjernene kan forekomme i noen tilfeller. Harddisk burde ligge under 50C ved bruk. Om det går mye over disse temperaturene jeg har nevnt burde ringe en bjelle iallefall (støv, plassering av PC osv). Så slik det ser ut nå er temperaturene gode, og langt fra faresonen i alle fall. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Flotte greier. 'puster ut* Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå