Gå til innhold

For varmt? DELL Inspiron 1720

MonaH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dy må nok ha ett helvetes til vakuum for å si det mildt for å få ut støvet den veien.

Så her er det to valg.

1 Komprimert luft på boks / kompressor og blåsing igjennom "eksos" porten på maskinen.

2 Men det beste tar riktignok livet av garanti og reklamasjon på maskinen og det er å skru den opp for å deretter gjøre rent det som er av kjøleribber og kaste hybelkaninene i ovnen så de får gjort nytte for seg i å lage varme for deg :p

Lenke til kommentar

Men det beste tar riktignok livet av garanti og reklamasjon på maskinen og det er å skru den opp for å deretter gjøre rent det som er av kjøleribber og kaste hybelkaninene i ovnen så de får gjort nytte for seg i å lage varme for deg :p

Åpner man servicelukene under PCen (hvis den har det) ryker ikke garantien. Iallefall ikke normalt sett. Og det er selvsagt det man skal gjøre. Ikke bør man bruke trykkluft på boks uten å forvisse seg om at vifter ikke spinner opp i uante hastigheter heller, ettersom det vil rasere lagrene i viften. :)

Skrur du opp hele chassiet på PCen så blir saken en annen. Da går du i tillegg mer grundig til verks enn nødvendig, hvis nå PCen din har luker under som lar deg komme til enkelt.

Ellers er dette min anbefaling også. Åpne opp og fjern støv. Men vær forsiktig, og sørg for at all nettstrøm/batteri er frakoblet. ;)

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kan garantere deg at sensoren er defekt eller har en eller annen feil, eller at programmet tuller. Hadde denne tempen vært reell ville maskina slått seg av relativt kjapt, eller i verste fall tatt fyr. :)

Ellers er det gode temperaturer det der til at det er bærbar PC.

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Gode? Ingen for varme asså?

Det jeg har markert med gult på bildet over er feil i HWMonitor-programmet. Ble rett etter jeg restartet det. Stort sett ligger tempen på alt fra 55° til 62-64° på skjermkortet.

Virker som at varmen stiger da maskina står urørt ei stund. Ved bruk, er skjermkortet på ca 55-58°

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Rundt 100C på skjermkortet kan du regne med i tunge spill, når det står på som verst. Dette skal som regel gå bra. Og rundt 80C på prosessorkjernene kan forekomme i noen tilfeller. Harddisk burde ligge under 50C ved bruk. Om det går mye over disse temperaturene jeg har nevnt burde ringe en bjelle iallefall (støv, plassering av PC osv). :) Så slik det ser ut nå er temperaturene gode, og langt fra faresonen i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...