sKratch Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hei, jeg trenger hjelp med å sjekke at RAM'ene mine står på optimale instillinger. Jeg har drevet å clocket på nesten alt som går ann (Googlet litt.) på RAM'ene, men jeg er ikke sikker på hva som er "optimale" instillinger for akurat mine RAM brikker. For øyeblikket står de ikke i Dual-Channel mode, for da vil ikke PC'en starte, den bare lager ett pip også restarter den seg selv... Jeg vet ikke om dette har noe stor betydning for ytelsen til RAM brikkene? http://cubeupload.com/files/ad5cf8ram.png Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Minnebrikkene bør helt klart stå på hver sin minnekanal. Men de må ikke nødvendigvis kjøre i "ganging" dual channel mode. Det finnes også individuelle moduser for doble minnekanaler. Lenke til kommentar
sKratch Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Minnebrikkene bør helt klart stå på hver sin minnekanal. Men de må ikke nødvendigvis kjøre i "ganging" dual channel mode. Det finnes også individuelle moduser for doble minnekanaler. Ok, skal se om jeg får fikset det en annen gang. Men sjekket du CPU-z bildene? Kan jeg få mer ytelse av RAM brikkene mine? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Det ser allerede optimalt ut. Mulig det går an å tyne de ennå lengre, men jeg har ikke erfaring med overklokking av de brikkene der. Lenke til kommentar
sKratch Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Det ser allerede optimalt ut. Mulig det går an å tyne de ennå lengre, men jeg har ikke erfaring med overklokking av de brikkene der. Flott, da mangler bare Dual-Channel, så da skal jeg se om jeg kan klare å få fikset det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå