Gå til innhold

Pc'n fryste under spilling, nå er harddisk borte, HJELP?

ZitHless

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg satte og spilte sc2 nettop, så plutselig fryste spillet seg, jeg kunne snakke med folk via Ventrilo men kunne ikke gjøre noe på pc'n, så jeg restarte maskinen.

Når jeg skulle starte så ville den ikke boote windows ordentlig, tok meg 30 minutter så plutselig ville den boote av seg selv, uten at jeg gjorde noe spessielt, men nå finner jeg ikke spill harddisken min på 750gb.

Jeg finner den på Bios og "Device Manager" men IKKE i min datamaskin, står på device manager at en funker som den skal osv.

Har koblet ut og in harddisken flere ganger og skiftet kabler, virker fortsatt ikke:s

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funk ikke da eg ikke finn harddisken der http://bildr.no/view/778802 , Den skal hete "E:/Spill og downloads" men jeg finner den inne på Device manager http://bildr.no/view/778772 , + jeg finner harddisken inne på BIOS, er en 750gb samsung disk..

Det er vel den som dukker opp i Disk Management som "Disk 1", tenker jeg.

Men noe er tydeligvis feil med diskens partisjonstabell (- se på det som en innholdsfortegnelse -), for Windows kjenner ikke igjen det som ligger der og sier at det er "Unallocated" space.

Det er slett ikke umulig at et "partition recovery" verktøy kan hjelpe deg med å få gjenopprettet partisjonstabellen slik at alle filer kommer fram igjen, men det er heller ingen garanti for det.

Active@ Partition Recovery er et slikt verktøy, men det er ikke gratis. (Mulig du kan laste ned en demo som vil vise deg om det er noe å finne på disken.) TestDisk koster ikke noe, men kan nok være litt vanskeligere å bruke. Det finnes guider flere steder på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...