Burritosen Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2010 Mulig det er jeg som er idiot, men jeg mener at om man har bil burde man klare skifte lyspære / vindusvisker og fylle spylevæske på denne selv... Så lenge de bak disken klarer finne frem det jeg spør etter er jeg fornøyd Enig der Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Mulig det er jeg som er idiot, men jeg mener at om man har bil burde man klare skifte lyspære / vindusvisker og fylle spylevæske på denne selv... Så lenge de bak disken klarer finne frem det jeg spør etter er jeg fornøyd Men greia er vel det at når man står og selger lyspærer, og ikke klarer og skifte de, så velger kunden heller å kjøpe lyspærer et annet sted, der de greier å skifte de. (Verksted) (Det blir som at jeg skulle solgt mobiltelefoner, og en gammel dame kom inn og skulle kjøpe en ny. Hvis hun spurte meg om jeg kunne overføre sim-kortet til den nye, skulle jeg svart: "Øhh... Mulig at jeg er en idiot asså, men du burde klare det der selv, siden du faktisk eier en mobil.) Det handler tross alt om å selge mest mulig. Det gjør man aldri hvis man mangler kunnskap og service. Mersalgspolicyen til bensinstasjoner har for lengst vandret fra bilrekvisita til boller og pølser. At noen bensinstasjoner kaller seg servicesenter er for meg en vits. Jeg stoler rett og slett ikke på bensinstasjonansatte, da de får alt for lite opplæring, og det bærer de preg av. Endret 22. desember 2010 av ChristR 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Så Shell/7-Eleven er fritatt fra lyspære- og viskerbytte? Ja. Akkurat de stasjonene er jeg enig i at er fritatt Bra Så Shell/7-Eleven er fritatt fra lyspære- og viskerbytte? Ja. Uenig. "Kiosken" selger lyspærer og viskere. Og andre bilrelaterte produkter akkurat som en vanlig bensinstasjon, fordi det ER en vanlig stasjon. Akkurat som Shell Select, Statoil, Esso, YX, Best, etc. Eneste forskjellen er at 7-eleven driver kiosken. Akkurat som ICA drev kioskene på Statoil før. Det betyr ikke at arbeiderene kan være helt analfabet på bilrekvisita. Når man jobber innenfor et vareområde, forventer jeg at man i hverfall kan det grunnleggende om det man selger, uansett hvilken bransje man er i. Så du mener at de ansatte på Rema skal bli med deg hjem og steke Grandiosaen din? 1 Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 De skal ikke bli med hjem, men de skal kunne fortelle en som ikke akn lese hvordan det gjøres. 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Jeg synes rett og slett at en må respektere at vareutvalget i norske butikker og bensinstasjoner har blitt for stort. Det er ikke lenger slik at den lokale mekanikeren hadde en pumpe utenfor verkstedet sitt, som BeFs sa, eller en liten kolonialforretning hvor innehaveren har kunnskap om alle varene. Utvalget økes, du kjenner ikke alle varene, og bilene blir langt mer kompliserte. Bensinstasjonene tjener tre ganger så mye på mat og godteri som på bensin, så da er det klart at de instruerer sine ansatte til å steke pølser, fremfor å skifte pærer. 2 Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Jammen de skal ikke kunne SKIFTE pærene. De skal kunne finne de rette. Samme med alt annet utstyr som de selger. Det er da vanlig å ha brukerhåndbok i bilen uansett, trenger da ikke hjelp til slikt? Dessuten har de ikke akkurat større utvalg enn en vanlig kolonial så de burde ha litt peil på hva de selger. Men for å ta en sammelikning du kanskje skjønner. Så skal de ikke se på pornofilmen sammen med meg, men de skal kunne si hvor de står og hvilken kategori de er. Såpass må jeg vel kunne forvente? Det er da naturlig at man setter seg inn i hva man selger? Selv ville jeg ikke vært særlig komfortabel hvis jeg ikke ante hva jeg drev med på jobb, men bare var der og gjorde ett par arbeidsoppgaver mens jeg kontret alle forespørsler om hjelp med : Nei det vet da ikke jeg!!! Har samfunnet virkelig sklidd så galt ut? Eier man ikke respekt for jobben sin lenger eller er det rett og slett noe galt med flertallet bensinstajonarbeidere? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) Jammen de skal ikke kunne SKIFTE pærene. De skal kunne finne de rette. Samme med alt annet utstyr som de selger. Det er da vanlig å ha brukerhåndbok i bilen uansett, trenger da ikke hjelp til slikt? Dessuten har de ikke akkurat større utvalg enn en vanlig kolonial så de burde ha litt peil på hva de selger. Men for å ta en sammelikning du kanskje skjønner. Så skal de ikke se på pornofilmen sammen med meg, men de skal kunne si hvor de står og hvilken kategori de er. Såpass må jeg vel kunne forvente? Det er da naturlig at man setter seg inn i hva man selger? Selv ville jeg ikke vært særlig komfortabel hvis jeg ikke ante hva jeg drev med på jobb, men bare var der og gjorde ett par arbeidsoppgaver mens jeg kontret alle forespørsler om hjelp med : Nei det vet da ikke jeg!!! Har samfunnet virkelig sklidd så galt ut? Eier man ikke respekt for jobben sin lenger eller er det rett og slett noe galt med flertallet bensinstajonarbeidere? Så du mener de ansatte skal fortelle deg hva slags pornofilmer de selger? "Hei, jeg er ute etter ei milf med store pupper, kan du hjelpe?". Det blir litt for drøyt. Jeg har aldri kjøpt pornofilm, så kanskje de kan hjelpe deg Og hvis det er så enkelt å finne ut av hvilken pære man skal ha, så kan man da finne den selv! Endret 23. desember 2010 av Hanske Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Min erfaring er at slikt står bak kassa og på lager osv. 1 Lenke til kommentar
janingar Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Som flere nevner, jeg savner at de ansatte, eller i det minste et par av de har litt over gjennomsnittet kunnskap om bil og kan veilede kundene litt angående bilrekvisita som de selger der. Maten er det ingenting å klage på. Ellers så syns jeg det er naturlig å betrakte bensinstasjonen som et sted hvor du kan finne saker og ting til bil, ikke rene kiosker som ikke har greie på noe annet enn vanlige kioskvarer. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Test av bensinstasjoner. Shell var dårligst, og Statoil var klart best. Endret 6. april 2011 av Kajac Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) Jobber selv på Shell og under opplæringen gikk vi kjapt gjennom hvordan vi skifter vindusviskere, peile og velge ut riktig olje, fylle luft +++. Når kunder spør meg idag om jeg kan skifte vindusviskere så sier jeg at jeg ikke kan det, fordi jeg er alene på stasjonen og er så stress å løpe inn og ut hele tiden når det kommer kunder, og fordi det er så sjeldent kunder kommer å spør at jeg faktisk har glemt hvordan det gjøres fra forrige gang jeg gjorde det. I tillegg så tror jeg ikke at jeg får noe støtte fra Shell hvis jeg faktisk skulle ødelegge noe, så hvorfor skal jeg da gidde å gjøre det? Heldigvis lager jeg gode burgere Edit: Går man å spør på dagtid om de kan skifte lyspærer/vindusviskere osv, så er det større sannsynlighet for at de kan det siden de har jobbet der i mange år (på min stasjon ihvertfall), mens kveldsvaktene/helgevaktene bare er deltid. Endret 7. april 2011 av FL1P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå