Torgro Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hei, jeg har i det siste sett litt rundt omkring på nettet etter informasjon om hvor man kan søke hvis man(som jeg er) er fargesvak. Hjeg har sett mange forskjellige svar på dette spørsmålet. Jeg har hørt at man kan bli falskjermjeger i førstegangst tjenesten selv om man har en fargesvakhet, men jeg har også lest det motsatte. Hvis jeg ikke tat helt feil står det på kravene til fallskjermjeger at man må ha godkjent synstest, synet for meg er ikke noe problem, jeg har utmerket syn, men i dårlig lys kan jeg slite litt med å skille rød, brun og grønn, hvis de har litt like nyangser. Det jeg lurer på er derfor om det er mulig å søke på hva en vil, selv om man har en fargesvaket? og hvis ikke, hvor er det da mulig å søke? Jeg vil gjerne ha en førstegangs tjeneste som er spennende og fysisk og phykisk utfordrene. På forhånd, takk Lenke til kommentar
Burritosen Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Kameraten min er fargeblind, han kom glatt inn i Panser ihvertfall, og har en veldig bra stilling der. Tror ikke det skal gjøre noe Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 På innrykksdagen ble vi kategorisert under følgende skala: 9 - Topp fargesyn 5 - Fargesvak 1 - Fargeblind Det går helt greit å være fargesvak, usikker på fargeblind Lenke til kommentar
Torgro Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Tusen takk for svarene. Det hjalp veldig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå