Gå til innhold

vunnet cruise, men gidder jeg å dra?

yaddah

Anbefalte innlegg

Har vunnet et 7-dagers cruise i karibien. Det går fra Puerto Rico og østover til bl.a. Jomfruøyene, Antigua, Barbados og tilbake til Puerto Rico.

Jeg ville aldri funnet på å dra på cruise på eget initiativ. Synes ikke det virker spesielt attraktivt å tilbringe store deler av en ferie på en båt. Karibien virker heller ikke spesielt interessant i og med at jeg er ganske uinteressert i sol og bading. Legg til 16-17 timer fly hver vei, og jeg vurderer å si fra meg denne reisen. Det er desverre ikke mulig å overføre reisen til andre, eller å få penger istedet.

Så ... bør jeg dra? Noen som har vært på cruise og blitt positivt eller negativt overrasket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vunnet? Det er vel ikke en av e-postene eller popup-ene på nettet som lurer folk trill rundt og lopper dem? Det er i alle fall en veldig kjent svindel i USA at noen uten noen foranledning plutselig "vinner" en "gratis" cruise.

Nei, er ikke noe sånt. :D

Lenke til kommentar

Jeg har vært på cruise. Dog ikke i karibien, men i middelhavet (det er vel mye av det samme? :!: ) Jeg var også ganske skeptisk til cruise men ble postivt overrasket.

Har vunnet et 7-dagers cruise i karibien. Det går fra Puerto Rico og østover til bl.a. Jomfruøyene, Antigua, Barbados og tilbake til Puerto Rico.

[/Quote]

Interessante destinasjoner! 7 dager er det jeg hadde også, da rekker du ikke å bli lei av båten.

Jeg ville aldri funnet på å dra på cruise på eget initiativ. Synes ikke det virker spesielt attraktivt å tilbringe store deler av en ferie på en båt. Karibien virker heller ikke spesielt interessant i og med at jeg er ganske uinteressert i sol og bading. Legg til 16-17 timer fly hver vei, og jeg vurderer å si fra meg denne reisen. Det er desverre ikke mulig å overføre reisen til andre, eller å få penger istedet.

[/Quote]

Kan du si noe om hvilket rederi det er? Karibien er mye sol og bad, det skal sies. Er du f.eks interessert i historiske ting så kan du jo være med på ekskursjoner med rederiet. Husker jeg var med guidet tur til Pompeii og Karthago.

Båten pleier å være fin og romslig den. Hva er dine interesser? Pleier å være flere restauranter man kan velge mellom, kinoer og teater. Butikker osv. er det også en del av.

Er det mulig å kombinere denne turen med en ukes ekstra ferie? F.eks at du tar en ukes cruise, og en uke i USA ellernoe? Da blir det jo fort litt mer attraktivt ettersom du er i området.

Flyreisen... Ja den er lang, men ja du overlever. Husk sovemaske og øreplugger :thumbup:

Lykke til. Ikke la den sjansen gå fra deg til å oppleve noe helt nytt.

Lenke til kommentar

Jeg har vært på cruise. Dog ikke i karibien, men i middelhavet (det er vel mye av det samme? :!: ) Jeg var også ganske skeptisk til cruise men ble postivt overrasket.

Er det mulig å kombinere denne turen med en ukes ekstra ferie? F.eks at du tar en ukes cruise, og en uke i USA ellernoe? Da blir det jo fort litt mer attraktivt ettersom du er i området.

Flyreisen... Ja den er lang, men ja du overlever. Husk sovemaske og øreplugger :thumbup:

Lykke til. Ikke la den sjansen gå fra deg til å oppleve noe helt nytt.

Takk for tilbakemelding. Kanskje en ide det å kombinere med USA. Må mellomlande i New York, og det er en by jeg kunne tenke meg tilbake til.

Cruiset er med Princess Cruises.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg ville nok ikke dratt pga all flyvingen. Men hvis båten hadde gått i fra Norge hadde jeg definitivt dratt. Kan jeg spørre om hvordan du har vunnet, eller hvor?

Lenke til kommentar

Hvordan ligger du ann? Bestemt deg?

Nei, har ikke bestemt meg. :hmm: Har heldigvis litt tid før jeg må bekrefte.

Alene eller med en annen, alene skjønner jeg deg men med en annen ville jeg dratt.

Reisen er for to.

Jeg ville nok ikke dratt pga all flyvingen. Men hvis båten hadde gått i fra Norge hadde jeg definitivt dratt. Kan jeg spørre om hvordan du har vunnet, eller hvor?

Vant en "konkurranse" (trekning) i en internettsjappe hvor jeg er kunde.

Kan godt bli med, jeg :wee:

Men seriøst, dra! Virker som du dømmer saken etter framsida, ikke etter innholdet. Er det å fly noe problem for deg?

Syns det å fly er kjedelig, ukomfortabelt og slitsomt, men har ikke noen helseproblemer (utover at jeg er 1.90 høy) eller flyskrekk, hvis det var det du tenkte på.

Lenke til kommentar
Syns det å fly er kjedelig, ukomfortabelt og slitsomt, men har ikke noen helseproblemer (utover at jeg er 1.90 høy) eller flyskrekk, hvis det var det du tenkte på.

[/Quote]

Tja, kan du si noe om flyselskap?

Ettersom du nevnte at du skal innom New York kan det tenkes at du flyr Continental. Her er det gode muligheter for å få privat tv skjerm i nakkestøtten. Greit å slå i hjel mange timer med dette!

Reisen er for to

Ta med kjæreste, venn, familiemedlem eller kollega? Tipper de ville satt pris på det og du har da selskap på turen.

Flytiden blir alltid mye kortere når du ikke flyr alene, men med folk du kjenner. Kan snakke, spille kort (effektivt for å slå ihjel tid) etc etc.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Helt alvorlig. Er du klar over hvor mange som ville gitt MYE for en sånn tur ??

Jeg var på Cruise i Karibien med familien for noen år siden og det var FANTASTISK! Hadde en litt annen rute enn deg, men kan jo fortelle om turen min..

Dro fra Fort Lauderdale mot Puerto Rico og der var det historie og borg man kunne oppleve. En natt på båten var vi kommet til ny øy osv.. Siste øyen var vi på Bahamas, og da var det bare 2 netter med båt så var vi tilbake i Florida.. Det er mange FLOTTE opplevelser, og liker du ikke sol osv, så trenger du ikke nødvendigvis oppsøke det..

På båten var det mange flotte restauranter, det var minigolf osv. Jeg følte meg overhodet ikke "fanget" på båten, og tro meg, jeg har alltid hatt litt skrekk for slike turer.

Hvis du drar og tenker at "æsj, dette var en dritt tur, dette skal jeg aldri gjøre igjen"- så vet du i hvertfall det! For alt du vet sitter du igjen med en fantastisk opplevelse og en favorittreise! :-)

Turen vår ned tok MYE lenger tid enn den skulle mistet blandt annet 2 dager i Orlando som ble byttet ut med fly i stedet pga en p*** på Flesland, men cruiset var verdt det. Ta med deg en person med godt humør og husk- DET BLIR HVA DU GJØR DET TIL!

Lenke til kommentar
Helt alvorlig. Er du klar over hvor mange som ville gitt MYE for en sånn tur ??
Ikke overdriv for mye verdien her. Det har vært en rekke billige tilbud nede i et par tusen på cruise i USA pga. den økonomiske krisen. Regn med at selve cruiset er billigere enn flyturen til USA.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...