Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En trofast kjæreste?

Gjest Såret

Anbefalte innlegg

Det kan jeg jo forsåvidt forstå, han hoppet på neste dame 2 dager etter bruddet. Da hadde vi vært sammen i tre år, så den sårer fortsatt.

Har selv 'hoppet' på en dame kort tid etter et brudd. En fin måte å komme seg videre på ble jeg fortalt. Men fy, som jeg har fått tyn for dette i ettertid. Synes denne 'du må vente så så lenge'-debatten, er blåst. Er det slutt, så er det slutt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jeg jo forsåvidt forstå, han hoppet på neste dame 2 dager etter bruddet. Da hadde vi vært sammen i tre år, så den sårer fortsatt.

Har selv 'hoppet' på en dame kort tid etter et brudd. En fin måte å komme seg videre på ble jeg fortalt. Men fy, som jeg har fått tyn for dette i ettertid. Synes denne 'du må vente så så lenge'-debatten, er blåst. Er det slutt, så er det slutt!

Hadde jeg slått opp med kjæresten, så hadde jeg ventet en stund med å fly på neste jente. En grunn er at det blir veldig uvant å skulle ligge med en annen person enn det man har de siste årene, en annen grunn er at jeg ville vist hennes såpass respekt. Man kan fortsatt bry seg om personen selv om man har slått opp, og når man har vært kjærester en stund så stopper man ikke å bry seg med en gang forholdet tar slutt.

Nå tenker jeg ikke på om det var f.eks. utroskap i bildet fra hennes side, da går alle regler ut av vinduet.

TS: Det finnes folk du kan stole på. Men som en annen sa, du må regne med å bli såret på et tidspunkt, men da gjerne ikke av et så stort svik som utroskap.

Men jeg må si det er overraskende mange som ikke er trofast til kjæresten sin. Mange velger å sette både seg selv og andre foran kjæresten. Jeg har nærmest blitt latterliggjort fordi jeg har prioritert kjæresten.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er umulig å finne noen som aldri vil få følelser for, eller bli seksuelt tiltrukket av en annen person enn deg selv. Det som skiller "the good guys" fra "the bad guys" er jo hvem som gjør noe med disse personene eller ikke, eventuelt hvem som gjør det slutt med deg før de gjør noe med disse personene.

Om partneren din er utro (altså h*n sier ikke ifra, og gjør det ikke slutt), tyder jo dette på at h*n vil fortsette forholdet sitt med deg, men at det ikke er sterkt nok til at h*n klarer å holde seg borte fra andre fristelser. Slik jeg ser det. Så er ikke "all bad" om partneren er utro, men det vil så klart ikke oppfattes slik av den som blir bedratt. Kan uansett være en idé å ta en prat sammen før man gjør noe drastisk som man vil angre på senere.

Noe jeg lurer på, foretrekker folk at partneren er utro (og du ikke finner ut av det), eller at partneren gjør det slutt og deretter får seg ny partner? Det blir så klart en umulig problemstilling pga det som står i kursiv, men jeg bare lurer. På den ene siden har man tillit (partner gjør det slutt), på den andre siden har man partneren sin som man er så glad i.

Lenke til kommentar

Hadde jeg slått opp med kjæresten, så hadde jeg ventet en stund med å fly på neste jente. En grunn er at det blir veldig uvant å skulle ligge med en annen person enn det man har de siste årene, en annen grunn er at jeg ville vist hennes såpass respekt. Man kan fortsatt bry seg om personen selv om man har slått opp, og når man har vært kjærester en stund så stopper man ikke å bry seg med en gang forholdet tar slutt.

Nå tenker jeg ikke på om det var f.eks. utroskap i bildet fra hennes side, da går alle regler ut av vinduet.

TS: Det finnes folk du kan stole på. Men som en annen sa, du må regne med å bli såret på et tidspunkt, men da gjerne ikke av et så stort svik som utroskap.

Men jeg må si det er overraskende mange som ikke er trofast til kjæresten sin. Mange velger å sette både seg selv og andre foran kjæresten. Jeg har nærmest blitt latterliggjort fordi jeg har prioritert kjæresten.

Jeg forstår (og nesten forventer) at før eller siden vil man bli såret i et forhold. Det er mye jeg kan tilgi og komme over (hvis det dog var et engangstilfelle), men utroskap er noe som ødelegger meg totalt. Eller for å si det på en annen måte; jeg kan tåle å bli såret, men hvis min kjære fortsetter i samme spor når han har lært og forstår hva som sårer meg, da kommer jeg meg ikke på beina igjen så lenge han er inne i bildet.

Jeg skal være så glad den dagen jeg finner en kjæreste som faktisk tør å snakke i vanskelige tider og som ikke blir rar og stille. Jeg vil heller bli slått opp med på dagen, enn å gå rundt å "lide" i et halvt år. Som Astrid Lindgren så fint sa det: "Det er bedre å våkne opp alene og vite at man er alene, enn å våkne opp med noen og fortsatt være alene".

Men litt respekt etter et brudd hadde hjulpet på.. :blush: Godt å høre at noen har samme mening der.

Lenke til kommentar

Om partneren din er utro (altså h*n sier ikke ifra, og gjør det ikke slutt), tyder jo dette på at h*n vil fortsette forholdet sitt med deg, men at det ikke er sterkt nok til at h*n klarer å holde seg borte fra andre fristelser. Slik jeg ser det. Så er ikke "all bad" om partneren er utro, men det vil så klart ikke oppfattes slik av den som blir bedratt. Kan uansett være en idé å ta en prat sammen før man gjør noe drastisk som man vil angre på senere.

Jeg skjønner tankegangen din i de første setningene, men den er dessverre feil. Ja, vedkommende som er utro kan fortsatt være veldig glad i kjæresten sin, men det er ikke det utroskap handler om.

De fleste som er utro er fortsatt veldig glad i kjæresten sin, men de respekterer ikke vedkommende. Det er bare uansvarlig å la et annet menneske stole helt og holdent på deg, for å så pisse på tilliten man har fått. Har man forpliktet seg til noen så får man stå for det, og hvis man ikke klarer å motstå fristelsen så bør man også først gjøre seg uforpliktet. Det er snakk om å ikke kunne holde egoet sitt på plass. Utro mennesker vil ofte ha det beste av to verdener og det er bare egoisme som går utover personer rundt deg.

Noe jeg lurer på, foretrekker folk at partneren er utro (og du ikke finner ut av det), eller at partneren gjør det slutt og deretter får seg ny partner? Det blir så klart en umulig problemstilling pga det som står i kursiv, men jeg bare lurer. På den ene siden har man tillit (partner gjør det slutt), på den andre siden har man partneren sin som man er så glad i.

Folk foretrekker i 99% av tilfellene å høre sannheten. Den er ganske hard å svelge, men de fleste vil heller høre den enn å leve i en løgn.

Om en utro person teoretisk sett klarer å holde utroskapet skjult helt til partner dør, så vil vel dette ikke skade noen. Men jo lengre man holder på det, jo mer vil det såre. Og sannheten kommer før eller senere alltid frem.

Dette kommer fra en som har en kjæreste, men som i mange situasjoner har vært fristet til å gjøre noe dumt. Jeg har heldigvis klart å holde meg i skinnet, og det har jeg tenkt til å fortsette med. :--)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...