Gå til innhold

få kontroll over personlig økonomi

PTRN

Anbefalte innlegg

Det er ikke meningen det skal være lett å ta ut pengene fra en BSU-konto, den er ment å tømmes en enkelt gang, til boligkjøp eller nedbetaling på boliglån. (Annen bruk medfører tap av skattefradraget) Derfor er ikke pengene på BSU-konto "disponible" på samme måte som på en lønnskonto. Penger du som leieboer har stående på en sperret depositumskonto i ditt navn er heller ikke disponible; det blir noe av det samme...

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: jeg spurte om hun kunne gjøre dem disponible slik at totalen summen av det jeg har i banken stemmer (ikke - 20 000) og dette gjorde hun nå manuelt.

Men så begynnte hun å bable om at når jeg setter inn nye 20 000 over nyttår så vil ikke disse være disponible heller. OG sånn skal det være.

Hun har rett, så lenge det er bokført så er det ikke noe problem. Selv så får jeg kun brev på at pengene er satt inn på konto, spurte banken på hvorfor jeg ikke fikk nettbanktilgang og da var det fordi at dette ikke var vanlig praksis for BSU. Så lenge pengene din er kommet på konto så har de jo ikke forsvunnet, så da er det vel ikke noe problem?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...