MistaPi Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Er det virkelig bedre å få halve bildet av gangen? Det kommer ann på spillet og personen (hvor følsom man er til tearing), men for dem som vil ha raskest mulig frame oppdateringer og lavest mulig input lag så er det virkelig bedre. Lenke til kommentar
Hareton Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Poenget mitt her er likevel at hd5850 ikke driver crysis makset ut, selv om du legger på 10% ytelse er du fortsatt ikke i nærheten. Eller skal du fortsette å argumentere mot det? Flimzes: Om du hadde lest spørsmålene mine, så hadde jeg satt stor pris på det.......... Alt det du setter fingeren på, er det som faller under den ene prosenten jeg valgte å se bort fra. Altså de ekstreme spillene på super, duper, ultra, rally GT-settings eller benchmark. Som trådstarter tok jeg vekk det ekstreme og spør hva 95% av alle gamere kan klare seg med av skjermkort. Jeg tviler på at 5850 ikke tilfredsstiller 95% av gamere i 99% av alle spill til PC, selv om du tenker ett år frem i tid. Kanskje 2 år også. Alle: Litt av poenget med denne tråden, var å sette søkelyset på galskapen for de som ikke vet bedre. De som i dag tror at f.eks GTX-295 ikke holder mål, selv om de ikke merker at det er noe sinke. Eller er det noe grunnlag for å selge et Radeon 5970 de neste 2 årene, egentlig?? Skulle DX12 komme og det var et spill du måtte ha, så jo, jeg skjønner at noen da vil ha et ønske om å bytte. Men hva kommer det av at 8xxx-serien og 9xxx-serien fremdeles brukes av ganske mange som også spiller? En venn av meg sitter med 2 stk GTX-9800 og det er vesentlig bedre bilde og detaljer enn konsoller. Pga det hysteriet som er for tiden, som Nvidia, AMD og alle de som tester skjermkort er med på å bygge opp, så tror jeg mange går skoene av seg. Noen vet hva de "må" ha for å få det de ønsker ut av spillene, mens andre sitter kanskje med en butikk-PC fra 2005 og kjøper skjermkort til 2-3 ganger sunn fornuft. Når det ikke virker som forventet, så bruker de penger andre steder enn der skoen trykker, for folk anbefaler utfra hva de tror, ikke hva de vet. Alt henger sammen og jeg håper med dette at noen tenker seg litt om før evt kjøp og anbefalinger. Har sett i noen tråder her, og et annet forum at folk anbefaler skjermkort uten å vite hva resten av hardwaren er. Jeg så en som hadde 5870 og lurte på om han skulle gå for 6870. De svarene som kom var ganske entydig, han burde vente til 6950 eller 6970 kom. Finn 5 feil!!! Noen av dere er utrolig flinke til å legge frem "ting" og ha en åpen dialog. Noen av dere har fått respekt av meg Mange av dere trenger kurs i det ene og det andre, men det kommer seg nok etterhvert. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg har lest spørsmålene dine (hvorfor bruker vi understrek?), jeg ser ikke hvor du vil med det. Jeg har da ikke svart på ditt innlegg i det hele tatt. Det er klart at dyreste kortene har sitt bruksområde, nettopp for å kunne makse ut samtlige innstillinger på de råeste spillene, og være garantert en perfekt opplevelse hele veien. Er det verdt 12 000kr for å få marginalt bedre grafikk enn for 1200kr? Det er da opp til hver enkelt å vurdere. Som jeg har sagt veldig tidlig i diskusjonen syns jeg ikke det er verdt det, jeg syns det er en latterlig pengebrenning, og det er derfor jeg ikke rir den bølgen, de to siste kortene mine har vært nvidia 6600gt, og radeon hd4870, begge lå midt i sweetspot av ytelse for pengene når jeg kjøpte (6600gt) /fikk (hd4870) dem, 6600gt for 2250kr, og hd4870 lå vel på rundt 12-1300kr. De er/Var kraftige nok til å trekke alle samtidige spill uten større problemer, og holdt stand til å kjøre de fleste nyere spill med greie grafikkinstillinger i et par år etter at de kom. Det er også her de store løskomponent-pengene ligger (de største pengene ligger i integrert grafikk pga mengden). Jeg vet dog ikke om noen som tror de må ha et gtx580 for å få grei spillytelse, og de fleste som kjøper løse komponenter sjekker litt rundt før de bruker mange tusen kroner på det. Poenget mitt var også at man ikke trenger fjorten kort for å holde 300fps++ for å få en grei spillopplevelse. Den jevne casual-gamer ser ikke forskjell på 40 og 60fps, og for dem er et kort til 1000kr mer enn godt nok selv i to-tre år fremover. Det betyr ikke at det er noen som gjerne gir masse ekstra for å få den lille ekstra perfekte ytelsen. Det ble en liten OT-diskusjon om hvorvidt man kan se 100fps på en 60hz skjerm, men det er jo faktisk rimelig relevant i forhold til hvor god ytelse man trenger. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Blitt en merklig diskusjon det her, men noen stiller høyere krav enn andre. Folk må gjerne spille med ps3,xbox og aldrende skjermkort for meg men la oss slippe å høre våset om at de har like god flyt som noen med 580SLI. Tenker spes på fps drops og inputlag. Så en ting til... Er så mange som sir at "mitt" 5870/50 kjører full grafikk på bc2 med over 60 fps, men det værste... de tror det selv! Mulig i 800x600 oppløsning... EDIT: Hadde selv et 4870, men i gamle Cod4(med maks grafikk settings) fikk ikke jeg til quickscopingen før jeg fikk ett til i crossfire. Endret 18. desember 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 det er fakttisk fint mulig å få spillt bfbc2 på full guffe 1650:1050 med 5870! husker ikke åssen det er med 1920:1200, men alt i alt fin flyt! Lenke til kommentar
Hareton Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Kan vi da konkludere med at skjermkort på øverste hylle er opphypet? Normale mennesker bør ta høyde for å bytte ut skjermkort annethvert år og prismessig legge seg på kort til 1500-2000 Kr? Og Crossfire er like bra på alt, som SLI er? Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 2000 Kr er vel nederste del av øverste hylle Hvis du absolutt vil være så trangsynt ( fant ikke ett annet ord, det er ikke dårlig ment ) som å ha en generell anbefaling på hvor ofte man bør skifte og hvor mye penger man skal bruke, ville jeg sagt bruk 1500 +/- og bytt hvert halvannet - 2 år. Grunnen til at du ikke egentlig kan sette en generell regel er at det er altfor mange variabler med i "utregningen". Først og fremst er det personlige preferanser, noen foretrekker å bruke minst mulig for å akkurat kunne kjøre noe. Andre vil ha best mulig pris/ytelse og andre vil ha best ytelse. I tillegg vet man Ikke hvilke kort man bør kjøpe, siden man ikke vet hvilke kort som kommer om 2 år, og man vet heller ikke hvor krevende spillene er blitt. Sånn som situasjonen er nå holder spillkravene seg noenlunde stabilt Pga konsollene, det gjelder ogsåkodingen, som er dårligere enn den kunne vært. Jeg mistenker ett hopp i kravene på spill når neste generasjon konsoller kommer. Men som sagt, hvis du absolutt vil ha ett hvermansen snitt, gåfor midt på treet somskrevet tidligere i posten Lenke til kommentar
Hareton Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 2000 Kr er vel nederste del av øverste hylle Hvis du absolutt vil være så trangsynt ( fant ikke ett annet ord, det er ikke dårlig ment ) som å ha en generell anbefaling på hvor ofte man bør skifte og hvor mye penger man skal bruke, ville jeg sagt bruk 1500 +/- og bytt hvert halvannet - 2 år. Grunnen til at du ikke egentlig kan sette en generell regel er at det er altfor mange variabler med i "utregningen". Først og fremst er det personlige preferanser, noen foretrekker å bruke minst mulig for å akkurat kunne kjøre noe. Andre vil ha best mulig pris/ytelse og andre vil ha best ytelse. I tillegg vet man Ikke hvilke kort man bør kjøpe, siden man ikke vet hvilke kort som kommer om 2 år, og man vet heller ikke hvor krevende spillene er blitt. Sånn som situasjonen er nå holder spillkravene seg noenlunde stabilt Pga konsollene, det gjelder ogsåkodingen, som er dårligere enn den kunne vært. Jeg mistenker ett hopp i kravene på spill når neste generasjon konsoller kommer. Men som sagt, hvis du absolutt vil ha ett hvermansen snitt, gåfor midt på treet somskrevet tidligere i posten Slik jeg tolker deg og dine meninger, så er vi absolutt på bølgelengde Med årets sista grafikkortslanseringar avklarade, är det dags att åter ta en titt på vilka modeller som ger mest valuta för pengarna. Resultatene til våre brødre på andre siden, gir en god pekepin på mine tanker. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg mener det er verre ting å bruke penger på enn en grafikkortløsning til 4-8000,- Det er tross alt ikke mer enn 10 gjennomsnittlige turer på byen, inkludert taxi. Selv bruker jeg ikke så mye på skjermkort. Jeg har akkurat oppgradert fra et Radeon 3870 til et Radeon 6870. Noe av det jeg liker best med oppgradering, er å merke stor ytelsesforskjell, og det gjorde jeg denne gangen. Problemet for meg er kjøp av skjerm, der er jeg mye mer kravstor. Jeg har store problemer med å finne en 24" skjerm som tilfredstiller kravene mine. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg mener det er verre ting å bruke penger på enn en grafikkortløsning til 4-8000,- Det er tross alt ikke mer enn 10 gjennomsnittlige turer på byen, inkludert taxi. Selv bruker jeg ikke så mye på skjermkort. Jeg har akkurat oppgradert fra et Radeon 3870 til et Radeon 6870. Noe av det jeg liker best med oppgradering, er å merke stor ytelsesforskjell, og det gjorde jeg denne gangen. Problemet for meg er kjøp av skjerm, der er jeg mye mer kravstor. Jeg har store problemer med å finne en 24" skjerm som tilfredstiller kravene mine. Du er vel ute etter bra og billig Betaler du nok, så finner du sikkert noe du kunne tenke deg Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Du er vel ute etter bra og billig Betaler du nok, så finner du sikkert noe du kunne tenke deg NEC 24wmgx3 selges ikke nytt lengre Har ikke lyst å gå ned fra det jeg allerede har. Lenke til kommentar
Hareton Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 Jeg mener det er verre ting å bruke penger på enn en grafikkortløsning til 4-8000,- Det er tross alt ikke mer enn 10 gjennomsnittlige turer på byen, inkludert taxi. Selv bruker jeg ikke så mye på skjermkort. Jeg har akkurat oppgradert fra et Radeon 3870 til et Radeon 6870. Noe av det jeg liker best med oppgradering, er å merke stor ytelsesforskjell, og det gjorde jeg denne gangen. Problemet for meg er kjøp av skjerm, der er jeg mye mer kravstor. Jeg har store problemer med å finne en 24" skjerm som tilfredstiller kravene mine. Samsung 2370 er 23" og den desidert beste skjermen jeg noen gang har testet og hatt i hus. Vet ikke hva du ser etter mht skjerm, men om du finner en butikk som kan selge deg en Samsung 2370 og ta den tilbake om du ikke er fornøyd og gi deg penger ved retur, så ville jeg absolutt gitt den en sjanse. Jeg gjorde det og den ble ikke levert tilbake Om jeg ikke husker helt feil, står den også som anbefalt i siste HjemmePC. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Jeg har 26" monitor , det holder ikke med mellomklasse hardware for å få crispy grafikk på denne.Alle med litt elektrisitet mellom ørene skjønner at hardware er relativt. Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 tre GTX580 så kommer bilde seg! også må man jo bruke "eyefinity" da! <3 det er det som duger til spill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå