Zivole Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Visse kort kan settes i CFX sammen ja, men ikke alle. 58xx og 59xx kan settes sammen for eksempel. Men 58xx kan ikke settes sammen med 57xx. Med mindre man har ett HK med lucid hydra chip Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Min erfaring: For dårlig ytelse med 1stk 5870, 1stk gtx580 i Battlefield BC2. Dette er oppløsning 1080p og 16xAF og 4xAA. Ellers alt på max. 2x5870 og 2xgtx580 kjører dette med 100+fps. Online så er 80+fps et must hele tiden i BC2. Det synes iallefall jeg. Selv 2stk gtx 275 ble for dårlig for min del. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Nei, harddisken gjør at all innlasting blir treg, dette påvirker dog ikke ingame ytelse, det gjør at det tar lenger tid å laste spillet. Poenget med 8x aa er at det er maks instillinger, og det er en forskjell. Hvorfor du ikke får tilgang til ultra vet jeg ikke, men det er en del av instillingene som har ultra high som alternativ. v-sync prøver å holde seg på en multiplikator av 60. 30 er halvparten av 60, 20 er en tredel, og 15 er en fjerdedel. Fordi pcen ikke er rask nok til å holde rundt 60. En ssd øker faktisk min fps i Crysis. Dette er testet hos anandtech.com eller tomshardware.com. Så¨ja harddisk kan ha litt å si for ytelse i spill Og selvfølgelig loading av baner. Det er derfor en ssd gjør susen i crysis, da det er loading av textures og slikt underveis når man spiller. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Nizzen: Bruker du en skjerm med mer enn 60hz da? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Nizzen: Bruker du en skjerm med mer enn 60hz da? Hvis du skal ymte frem at 60 fps er nok i BC2 så må jeg nesten . Men folk er forskjellige, og ikkje alle klarer å "føle" forskjell på fly i spill. Har man spillt q3 med 120fps v-synca så vet man hva flyt skal være Ja det var i CRT dagene Har en 120hz samsung skjerm og en samsung 60hz. Så svaret er både ja og nei Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Jeg skal spørre videre - ser du forskjell på 60 og 80fps på 60hz skjermen din. (her finnes det et teoretisk riktig svar, og et placebo riktig svar) 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Harddisken har ingenting å si for ytelse, v-sync låser deg til 60fps så langt det er mulig, ikke 30. Ikke for å pirke men... V-Sync låser sånn sett ikke fps til vertical frekvens til skjermen, den synkroniserer fps med frekvensen(Hz) til skjermen slik at man slipper tearing i spillet. Dette betyr at siden tearing oppstår når bildet vises i en hastighet som er usynkronisert med oppdateringsfrekvensen til skjermen. Som igjen betyr at v-sync skal sørge for at fps holder seg på en helfaktor til skjermens frekvens. Slik at man da kan kan få både 60, 30, 20, 15... osv fps i spillet, men ikke noe mellom 60 og 30, 30 og 20 osv. Dette betyr at har man en fps på 45 så blir den faktisk "nedjustert" til 30 av skjermkortet for å matche frekvensen til skjermen. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Siden du alltid er ute etter å heve deg selv over andre flimzes, evt alltid svarer offansivt, nedverdigende og stygt uten å være klar over det selv, kan du ikke heller forklare oss hvordan en skjerm viser 80 FPS, eller med andre ord, hvilke bilder vil bli skippet? Hvert fjerde? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Jeg skal spørre videre - ser du forskjell på 60 og 80fps på 60hz skjermen din. (her finnes det et teoretisk riktig svar, og et placebo riktig svar) Altså du spiller ikkje bc2 Her er det snakk om AVERAGE fps og ikkje konstant fps. har man 100fps i gjennomsnitt, så vil det føles mye mere smud enn 60fps average. Man ser ikkje så godt "spikes" på en fps teller. Litt vanskelig å forklare når du tydeligvis ikkje har spillt så mye online spill. Det er det samme som å fortelle om dette med fps til dama. Hos kjønner ikkje en dritt, og ser iallefall ikkje forskjell på 20fps eller 100fps Ja fps har blitt diskutert en million ganger. Noen mener at 60fps er nok og at man ikkje kan merke forskjell på 60fps og 100fps. Og andre, ja de har andre meninger. Jeg forteller iallefall bare om mine erfaringer Hvis man spiller "proff" gaming, så vet de fleste at fps ikkje bare er tall bestandig. Det handler om følelse og "smuuudhet" Mener faktisk på at jeg har diskutert dette før med Flimzes Endret 16. desember 2010 av Nizzen Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Er me deg på den Nizzen, hvor mange ganger har jeg ikke blitt drit sur på spikes -.- Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Flimzes: Hvis du har det skjermkortet som du har på profilen din, så tror jeg jammen med ikkje du kan ha noe som helst å si med fps. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) HD4870, det koser seg fint det, det er dermed ikke sagt at jeg ikke har brukt eller testet nyere skjermkort Kjørte opp samtlige instillinger på BC2 betaen på maks, spillte fint på 45-50fps, og lå høyest på samtlige servere jeg gikk inn på, så ser ikke hysterien med at man må ha 80+ fps. EDIT: Skjermen kan vise 60 bilder per sekund, the end. Du kan ikke se forskjell på 60 og 80 fps stabilt. Det er klart at lagspikes er et problem, det er derfor hw viser laveste fps i testene sine. Endret 16. desember 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Ja nettop, skjermen viser ikke mer enn 60 FPS, men skjermkortet rendrer mer, og da spurte jeg hvilke frames blir skippet slik at ikke mer enn 60 blir vist? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Antageligvis vises det tre frames og så skippes en. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Min erfaring: For dårlig ytelse med 1stk 5870, 1stk gtx580 i Battlefield BC 2x5870 og 2xgtx580 kjører dette med 100+fps. Online så er 80+fps et must hele tiden i BC2. Det synes iallefall jeg. Selv 2stk gtx 275 ble for dårlig for min del. EDIT: Helt enig Nizzen Drit hardt i om skjermen kan vise 60fps, uvesentlig engentlig. Sann er det bare og om noen ikke forstår det så kjøp ny hardware så kanskje det går opp et lys. Du skal vær lite kresen om du fikser å spille bc2 med 4870/260/275 og andre jallakort.. Ikke meniga å vær frekk, men man får hva man betaler for og hw varer ikke evig! EDIT2: Har et 285 kort liggendes som reserve og selv det er ubruklig i mine øyne i spill som bc2, joda...det går fint ann å spille Black-ops, men så kunne det spillet like gjerne kommet ut for flere år siden rent teknisk.. Endret 16. desember 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Har ikke betalt for 4870 i det hele tatt, da jeg ikke spiller nok til å synes at det forsvarer prisen på komponenter som faktisk er raskere, fikk det i gave. Men det som er så kos med pc-utstyr er at det er ekte tall man regner med, så når jeg sier at 100fps er ubrukelig på en 60hz skjerm, så er det fordi det er direkte virkelighetsrelatert, og kun er enkel matte. Du kan ikke helle opp 10 liter i en 6-liters-dunk. Så enkelt er det. FPS-dips er selvfølgelig alltid et problem som tidligere tatt opp, men om man har mange store dips tyder det mer på at noe er galt. Som sagt så hadde jeg ingen problemer med å knuse motstanden på BC2 serverne i beta-perioden, selv om jeg makset ut hver eneste innstilling i kontrollpanelet. Lå som sagt mellom 45 og 60fps, hadde ingen merkbare dips i frames under det. Nå skal jeg ikke si at jeg syns at 60fps er nok, for det syns jeg faktisk ikke. Syns også at oppløsningen er alt for lav på dagens skjermer, og det forhindrer myke bevegelser. Men du får ikke mer enn 60fps ut av en 60hz skjerm. Når jeg spiller fps er jeg stort sett alt for inne i spillet til å reagere på slikt. På bilspill som GRID derimot er 60fps konstant kult. EDIT: Bare fordi jeg syns det var et morsomt utsagn: Jeg startet opp SC II, som er en av få spill jeg faktisk spiller om dagen, har alle instillinger på ultra, spiller i 1600*1200 (samme oppløsning som for 10 år siden, men ny skjerm), og får 80-85fps, vanskelig å se at jeg trenger et nytt kort foreløpig. Endret 16. desember 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Ser poenget ditt og det stemmer nok i mange spill. Men ta bc2, det føles ikke glatt på 60fps... du får en mye bedre flyt på 100fps+ enn 60fps. selv om du ikke får 100liter opp et 60liters glass/bøtte for det er bare slik, du får prøve det ut så ser du hva vi snakker om. Prøv feks quickscoping på 60fps, det funker jævli dårlig pga du får en liiiten spike så er alt fucket! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Ser poenget ditt og det stemmer nok i mange spill. Men ta bc2, det føles ikke glatt på 60fps... du får en mye bedre flyt på 100fps+ enn 60fps. selv om du ikke får 100liter opp et 60liters glass/bøtte for det er bare slik, du får prøve det ut så ser du hva vi snakker om. Prøv feks quickscoping på 60fps, det funker jævli dårlig pga du får en liiiten spike så er alt fucket! Se siste editen i forrige innlegg også. Som sagt så hadde jeg ingen problemer med BC2 i betaen, stort sett kastet jeg en haug med granater og stormet gjennom eksplosjonene med assault-riflen og slaktet alt foran meg helt til første tanks kom, og jeg hadde ingen problemer med lagg, jeg er dog ikke flink til å bruke iron sights, så om det skaper spikes ser jeg selvsagt problemet her. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Beta versjonen hadde lowres textures også btw, men iron sight er en ting, men prøv det sammen med sniperscope... Men du må prøve på kraftigere hw for og forstå hva jeg mener, har testet spillet med mange kompiser som mener det går glatt...bare se på fps Første jeg gjor var og jekke all grafikk til minimum for å få det spillbart... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå