Hareton Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Tenkte jeg skulle stille kunnskaps-eliten et par spørsmål og provosere dere litt samtidig. Ja, du er også en av eliten, om du var usikker på det 1.) Hva kan man bruke 2 x AMD 6970 i CF til i dag, som du ikke får gjort med ett 6970? 2.) Om man har GTX-470, AMD-5870 eller dets like, hva slags begrensninger finnes det pr dags dato? 3.) Hva kan man egentlig bruke 2x, 3x Crossfire til? 4.) Er ikke dette med skjermkort på øverste hylle litt vel opphypet? Hva er det man egentlig kan bruke Crossfire til, foruten benchmarks og høy kølleføring/skrytefaktor? Hva er det billigste skjermkortet (nytt) som kan brukes til 99% av alt som finnes til data i dag? Vi tar en Bugatti Veyron og setter inn 2 motorer til og kobler til stor tank med NOS. Så bruker vi den som pendlerbil i Oslogryta Vi bygger en ny stasjonær med 3 stk AMD 6990 (evt 5970) i Crossfire. Kjekk maskin for å lese HW Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hva er det man egentlig kan bruke Crossfire til, foruten benchmarks og høy kølleføring/skrytefaktor? Jeg har et HD5770 i maskinen. Billigere å kjøpe et kort til seinere og sette opp i crossfire, enn å punge ut enda mer for étt kort som gir samme ytelsen som feks 2xHD5770 Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 1. Mer Ytelse 2. Ytelse 3. Mer Ytelse 4. Nei... Du får det du betaler for, er du en casual spiller og bryr deg lite om grafikk detaljer og FPS og er fornøyd med konsoll-grafikk på dagens spill. Ja da er det penger ut av vinduet med best kort. For oss entuiaster/grafikkhorer/gamere så er penger brukt på best skjermkort er penger som er vel brukt Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Selv har jeg ett stk. HD5850, og det drar det meste på maks i 2048x1152 med 60 fps, så hva skal f.eks jeg med enda ett HD5850 i CF? Har ingen lagspikes heller. Og når jeg mener det meste, mener jeg f.eks spill som: Crysis WoW (Ja, det krever faktisk mer ressurser enn Crysis) Age of Conan StarCraft II (Ikke fullt så krevende men) + 99% av alle nye titler HW: XFX Radeon HD5850 Black 1GB AMD Phenom II X4 955 @ 3.2 Ghz Kingston DDR3 HyperX 2x2GB @ 1333 Mhz HDD'er: O/S - WD VelociRaptor 150GB, spill etc. - WDC Black 1 TB. Tårn: In-Win Fanqua Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Prøvd å makse ut alle grafikkinstillinger? Jeg gidder selv ikke å følge dette racet, men 5850 klarer absolutt ikke crysis makset ut i den oppløsningen med 60fps smooth. Ikke et 5870 for den delen heller. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Jeg vil tro flere skjermer krever sitt også, pluss at det finnes de som driver mer med 3dMark, enn med spill. Selv har jeg et 6870-kort, men jeg kan ikke si at jeg klarer å kjøre ALT på max i 1920x1200, uten at fps synker under det jeg liker. Resten av specsa er i profil. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Prøvd å makse ut alle grafikkinstillinger? Jeg gidder selv ikke å følge dette racet, men 5850 klarer absolutt ikke crysis makset ut i den oppløsningen med 60fps smooth. Ikke et 5870 for den delen heller. Skal prøve etterpå og se hva som skjer, kan dog ikke love et veldig bra resultat, da harddisken ikke er helt på topp for tida :S Har nå testa maks på grafikkinnstillingene (Very High), og Crysis var låst på 30 fps, gikk ikke ned i en kampsituasjon, synd jeg ikke får bevist det, da fps'en synker til rundt 25-27 under Frapsing :S Endret 15. desember 2010 av malmern Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Very high er da ikke maks på crysis. Ikke at 30fps er spesielt imponerende. Endret 15. desember 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Very high er da ikke maks på crysis. Ikke at 30fps er spesielt imponerende. Jaha, hva er maks da? Jeg får ihvertfall ikke satt den høyere, spillet gir meg kanskje begrensinger utifra HW? Btw. den holder seg stabil på 30 FPS fordi den står på V. Sync, uten V. Sync er den stabil rundt 45 - 50, men det er som sagt pga. at spill-hd'en er mongo for tida, hadde glætt fått 70 fps viss jeg hadde hatt SSD Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Harddisken har ingenting å si for ytelse, v-sync låser deg til 60fps så langt det er mulig, ikke 30. Ultra er høyeste innstillinger, men det krever windows 7 og directx 10. Skru også på anti-aliasing på 8x. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Harddisken har ingenting å si for ytelse, v-sync låser deg til 60fps så langt det er mulig, ikke 30. Ultra er høyeste innstillinger, men det krever windows 7 og directx 10. Skru også på anti-aliasing på 8x. Har Windows 7 og DX11 Men jo, i mitt tilfelle låser v. syncen seg på 30, ikke 60, dunno why, hvordan forklarer du ellers at fps'en ikke går over 30 når v. sync er på, mens fps'en varierer mellom 45-50 når den er skrudd av? Edit: Uh, nevermind når det gjelder fps'en, nå låser den seg på 15, og av så står den på 21, wtf. Men hvorfor 8 x AA, det er jo strengt tatt unødvendig, ser ikke stor forskjell mellom 4 og 8, eller må man ha 8 x AA for å se Ultra innstillinger? Men hdd'en min delvis busta, som igjen gjør at generell ytelse på pcen min er lavere, ergo går spilla mine tregere... Edit 2: Uh, nå vil ikke Crysis starte, wth. Endret 15. desember 2010 av malmern Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Nei, harddisken gjør at all innlasting blir treg, dette påvirker dog ikke ingame ytelse, det gjør at det tar lenger tid å laste spillet. Poenget med 8x aa er at det er maks instillinger, og det er en forskjell. Hvorfor du ikke får tilgang til ultra vet jeg ikke, men det er en del av instillingene som har ultra high som alternativ. v-sync prøver å holde seg på en multiplikator av 60. 30 er halvparten av 60, 20 er en tredel, og 15 er en fjerdedel. Fordi pcen ikke er rask nok til å holde rundt 60. Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 til deg Filmzes, hvordan kommer jeg til å dra crysis med 5870 + 5850 på 5040:1050 i oppløsning? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Jeg aner ikke hvordan 5850 og 5870 skalerer sammen, men jeg når denne funksjonen først ble tilgjengelig og man kjørte 4870 og 4850 sammen ble ytelsen marginalt bedre enn bare et 4870 alene (nesten ingen forskjell). Om dette fortsatt er tilfelle skulle jeg gjette at du må ned til high og 2xAA. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Vel, 5870 kortet vil gå ned i ytelse til det matcher 5850 kortet. Med andre ord vil du ha ca lik ytelse som på ett stock 5970 kort. Hvor høy grafikk du kan spille med er opp til deg selv, klarer du å spille med 20 fps kan du sette grafikken høyere enn hvis du krever 60. Søk litt rundt på 5970 eyefinity crysis elr noe, nok av tester der ute @flimzes: Ati/Amd sin CF skalering har økt betraktelig siden den tid, så forskjellen er mer enn marginal Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Det jeg regnet med, derfor jeg poengterte at jeg ikke har fulgt med siden den gang Lenke til kommentar
Hareton Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Jeg har aldri testet selv, men etter det jeg har lært, kan du ikke bruke 2 grafikkort med forskjellig GPU sammen!?! Crysis, 2033 samt ett og annet spill til, utgjør ikke den ene prosenten, ergo så faller de spillene vekk fra mine spørsmål som omhandler 99% Men la oss si at du har en skjerm på 1920 i oppløsning og vil at det skal se greit ut, det må ikke være ultra, super, duper, rally gt, men fullt spillbart og bedre enn konsoll. Trenger hvermansen et skjermkort som koster mer enn 1,500,- NOK? (jeg forstår de som vil legge 3 ganger mer penger på bordet, men for meg virker det som et pengesluk) Jeg vil tippe at 95% av alle gamere ikke trenger et dyrere kort enn 1500 og heller bytte annethvert år, eller ved behov. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Hvermansen trenger det han selv synes er verdt det, for å si det slik. Sånt sett kjøper Hvermansen stasjonære pc'er på elkjøp med ett 5570 kort ( og dette kalles kraftig grafikk ). Hadde ett 6850 kort holdt for deg i 2 år frem? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Men la oss si at du har en skjerm på 1920 i oppløsning og vil at det skal se greit ut, det må ikke være ultra, super, duper, rally gt, men fullt spillbart og bedre enn konsoll.Trenger hvermansen du et skjermkort som koster mer enn 1,500,- NOK? Nei, selvfølgelig ikke. Men hva hvermansen trenger er vel opp til den enkelte? Endret 16. desember 2010 av Benny Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Jeg har aldri testet selv, men etter det jeg har lært, kan du ikke bruke 2 grafikkort med forskjellig GPU sammen!?! En av nyhetene med CrossfireX var støtten for flere kort i crossfire. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå