JohndoeMAKT Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Du finner det i den frie kaféen omtrent en måned siden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Hei! Har prøvd å funnet ut av dette, men finner bare gamle tråder om emnet. Noen som har gjort dette i det siste? Ligger fortsatt gamle tråder av dette emnet ute på diskusjon, så regner med at jeg ikke gjør noe ulovlig ved å spørre etter dette. Tror ikke det er lovlig.. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Det er vel like lovlig som å spille inn på hdpvr-boksen sin? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Det er vel snakk om lovligheten av å diskutere dette på forumet. Er det lov å diskutere hvordan man laster ned (høykvalitets) kopibeskyttet matriale fra nrk sin nett-tv? Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Det er vel snakk om lovligheten av å diskutere dette på forumet. Er det lov å diskutere hvordan man laster ned (høykvalitets) kopibeskyttet matriale fra nrk sin nett-tv? Jeg klarer ikke å se noen prinsipiell forskjell mellom å spille inn et program med sin hd-pvr eller å spille inn et program med sin pc? Er det lovlig hvis materialet er distribuert via dvb, men ikke lov hvis det er distribuert over internett? I så fall, hvorfor? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 (endret) Jeg klarer ikke å se noen prinsipiell forskjell mellom å spille inn et program med sin hd-pvr eller å spille inn et program med sin pc? Er det lovlig hvis materialet er distribuert via dvb, men ikke lov hvis det er distribuert over internett? I så fall, hvorfor? Man kan ikke kopiere og distribuere programmer som er tatt opp med hd-pvr dekoderen, derfor får brukeren lov til å "låne" opptaket. Endret 28. september 2012 av mobile999 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Det går helt strålende med alle jeg har hatt. Ikke alle som bruker de elendige boksene som følger med abonnementet. Noen bruker til og med en pc eller et mediesenter til den oppgaven. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Det går helt strålende med alle jeg har hatt. Ikke alle som bruker de elendige boksene som følger med abonnementet. Noen bruker til og med en pc eller et mediesenter til den oppgaven. I følge avtalevilkårene for abonnementet ditt så har du ikke lov til å bruke andre enn godkjente dekodere. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 I følge avtalevilkårene for abonnementet ditt så har du ikke lov til å bruke andre enn godkjente dekodere. Det er bra at du kjenner til alle avtalevilkårene hos de forskjellige leverandørene. :-) Uansett, dersom dette står i avtalevilkårene, så har bruker brutt en avtale, ikke nødvendigvis begått et lovbrudd. Det er en forskjell. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Det var lett å ta opp filmer i gamle dager med en VHS maskin, og ingen tenkte på at det var ulovlig xD Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) http://www.hidownload.com/ All-in-one package, fungerer utmerket. EDIT; må korrigere meg selv her, det fungerte utmerket inntil i sommer, men etter at NRK har endre til beta så fungerer det ikke. *grumble* Endret 3. oktober 2012 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Jeg henger meg på Jaksta som en annen kar sa. Den fungerer på mange forskjellige sider. Hvis Jaksta ikke klarer å fange streamen så bruker jeg Camtasia som rett og slett tar opp et stykke av skjermen jeg velger, men da må man også spille gjennom hele videoen uten å switche vinduer etc. Må teste hidownload though! Ser bra ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Dette er ikke trådnekro, men ettersom NRK har endret betaprosjektet sitt til gjeldende standard og fjernet det gamle er problemet desverre like aktuelt. Før kunne man finne en mms:// adresse som man kunne laste ned i dertil egnet software. Nå bruker de flash og fragmenterte filer, og jeg har foreløpig ikke funnet noen løsning på hvordan jeg kan laste det ned. Jeg har lest gjennom forumet og flashback; det er tilsynelatende mange som reposter gamle løsninger uten å sjekke at de virker og henviser til søk osv. Jeg brukte i sin tid HiDownload Platinum som var helt suverent, men som ikke tar denne nye løsningen. Programmet det gjelder er : http://tv.nrk.no/program/koid75005912/livet-paa-spill Noen som har funnet en løsning på dette? Jeg betaler NRK-lisensen min, så digresjoner om hvorvidt jeg er berettiget til å se programmet på PC kan vi kanskje ta i en annen tråd Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Grunnen til at de benytter fragmenterte filer er jo for å kunne hoppe opp og ned i bitrate etter hva strømen takler. Litt knaing i Fiddler og kosing med WGET viser at filene kan lastes ned uten problemer fra akamai. Selv på annen server. (Jeg logga meg på et shell jeg har en plass og brukte samme linker som jeg fant med fiddler på maskina mi) Problemet ligger da i å finne ut filnavnene på alle filene som hører til et program. Etter litt testing så får jeg heller ikke til å spille av filene i VLC. Så det er mulig de er paddet med noe ekstra metadata... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Bruker NetTransport. Testet nettopp NetTransport, ender opp med en haug filer, uten noen som mulig å spille av (har testet ulike parsinger og formater) VLC-trikset som var beskrevet tidligere fungerer heller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå