Prologue Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hei! Har prøvd å funnet ut av dette, men finner bare gamle tråder om emnet. Noen som har gjort dette i det siste? Ligger fortsatt gamle tråder av dette emnet ute på diskusjon, så regner med at jeg ikke gjør noe ulovlig ved å spørre etter dette. Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Fraps???....com akkuratt. Endret 13. desember 2010 av Prologue Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Fraps???....com akkuratt. http://www.fraps.com/ Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Nei, nei, nei, nei, ikke bruk en screen recorder til å ta opp video. Bruk VLC, mplayer eller ffmpeg til å skrive strømmen til disk og dersom du ikke får til det så bruk noe som NetTransport. 2 Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Begynte å med VLC med streaming wizard, men fikk det ikke til. Har fått det til før, men er vel noe med urln jeg ikke finner. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Dette skrev jeg et par dager siden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=401300&view=findpost&p=16585492 I VLC skal det være tilsvarende. Du må huske å deaktivere Silverlight slik at du får en standard ASF-playlist. I den finner du en MMS-url du kan bruke i VLC og mplayer. Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Denne bruker jeg med innebygde Grab++ Den fanger streams http://www.orbitdownloader.com Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Forsøkte med NetTransport. Og dette skjer: Filen er bare på noen få KB og kan ikke spilles av. Jeg bruker vlc. Endret 11. september 2012 av Enceladus Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Benytter meg av GetASFStream og NRKs gamle webTV med Windows Media Player. 1. Start GetASFStream 2. Høyreklikk i bildet til streamen du vil ta opp, velg egenskaper og kopier kilde-URL 3. Velg Add i boksen som popper opp (popper automatisk opp fra GetASFStream) 4. Trykk på record-knappen i GetASFStream 5. Trykk på No i boksen som popper opp 6. For NRK Nett-TV får jeg opp 3 alternativer i boksen som så popper opp. Fungerer vanligvis hvis det er huket av for første alternativ (mms) Endret 11. september 2012 av KjellV Lenke til kommentar
xGrape Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Noen som har en løsning som fungerer med NRKs NYE nett-tv-løsning? Har prøvd Jaksta og getflv.net, disse pleier å klare det meste, men ikke dette. Ønsker en løsning som får tak i streamen, ikke en screen recorder. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Nei, det finnes ingen løsning på dette. Dessuten, hva skjer hvis NRK finner ut at folk laster ned høykvalitets, kopibeskyttet matriale fra nye nett-tv? Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Det finnes ingen løsning enda. Kommer vel noe glupt etterhvert. Såvidt jeg vet finnes det løsninger for feks bbc iplayer. Arkivet finnes fortsatt (http://www.nrk.no/nett-tv/bokstav/1/) og der funker de gamle metodene fortsatt (feks getafsstream)., Dette fikk meg til å tenke på noe annet. Hva med plugins til diverse andre systemer som gir tilgang til nrk nett-tv? Jeg har for eksempel en plugin i xbmc. Vil disse få problemer med det nye nett-tvet til nrk? De gir tilgang både til kanalene live, og til arkivet. Endret 24. september 2012 av bo1e Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Dette fikk meg til å tenke på noe annet. Hva med plugins til diverse andre systemer som gir tilgang til nrk nett-tv? Jeg har for eksempel en plugin i xbmc. Vil disse få problemer med det nye nett-tvet til nrk? De gir tilgang både til kanalene live, og til arkivet. NRK plugin til xbmc bruker ikke nye nett-tv. Lenke til kommentar
Eliah Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Dette fikk meg til å tenke på noe annet. Hva med plugins til diverse andre systemer som gir tilgang til nrk nett-tv? Jeg har for eksempel en plugin i xbmc. Vil disse få problemer med det nye nett-tvet til nrk? De gir tilgang både til kanalene live, og til arkivet. NRK plugin til xbmc bruker ikke nye nett-tv. Tull, siste NRK plugin bruker nye nett-tv. Kilde: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=52824&page=34 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Okei, da. Ser ut som den ble offisielt tilgjengelig 18. august. Endret 24. september 2012 av mobile999 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Det finnes ingen løsning enda.Huh? Flere av oss i den frie kaféen hjalp en bruker laste ned en TV-serie fra NRK et par uker siden i HD fra det nye systemet.. Men vi er jo command line master race og slikt. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Jeg må nesten gjenta meg selv: hva skjer hvis NRK finner ut at folk laster ned høykvalitets, kopibeskyttet matriale fra nye nett-tv? Lenke til kommentar
runerask Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Nå har faktisk NRK egne torrent-sider som du kan laste ned mye rart. Så kanskje du slipper å stresse med å ta opp noe ;-) Søk på torrent og NRK, så finner du sikkert noe :-) Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Det finnes ingen løsning enda.Huh? Flere av oss i den frie kaféen hjalp en bruker laste ned en TV-serie fra NRK et par uker siden i HD fra det nye systemet.. Men vi er jo command line master race og slikt. Hvordan gjorde dere det? Når jeg skriver at det ikke finnes noen løsning enda så mener jeg at det ikke per i dag er allmennkjente brukervennlige metoder for å gjøre dette, slik det er for den gamle løsningen, men at det sannsynligvis dukker opp noe iløpet av kort tid. Endret 25. september 2012 av bo1e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå