Gå til innhold

Hvordan ta opp fra Nrk NettTv?

Prologue

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Benytter meg av GetASFStream og NRKs gamle webTV med Windows Media Player.

1. Start GetASFStream

2. Høyreklikk i bildet til streamen du vil ta opp, velg egenskaper og kopier kilde-URL

3. Velg Add i boksen som popper opp (popper automatisk opp fra GetASFStream)

4. Trykk på record-knappen i GetASFStream

5. Trykk på No i boksen som popper opp

6. For NRK Nett-TV får jeg opp 3 alternativer i boksen som så popper opp. Fungerer vanligvis hvis det er huket av for første alternativ (mms)

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det finnes ingen løsning enda. Kommer vel noe glupt etterhvert. Såvidt jeg vet finnes det løsninger for feks bbc iplayer. Arkivet finnes fortsatt (http://www.nrk.no/nett-tv/bokstav/1/) og der funker de gamle metodene fortsatt (feks getafsstream).,

Dette fikk meg til å tenke på noe annet. Hva med plugins til diverse andre systemer som gir tilgang til nrk nett-tv? Jeg har for eksempel en plugin i xbmc. Vil disse få problemer med det nye nett-tvet til nrk? De gir tilgang både til kanalene live, og til arkivet.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Dette fikk meg til å tenke på noe annet. Hva med plugins til diverse andre systemer som gir tilgang til nrk nett-tv? Jeg har for eksempel en plugin i xbmc. Vil disse få problemer med det nye nett-tvet til nrk? De gir tilgang både til kanalene live, og til arkivet.

NRK plugin til xbmc bruker ikke nye nett-tv.

Lenke til kommentar

NRK plugin til xbmc bruker ikke nye nett-tv.

Tull, siste NRK plugin bruker nye nett-tv.

Kilde: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=52824&page=34

Lenke til kommentar
Det finnes ingen løsning enda.
Huh? Flere av oss i den frie kaféen hjalp en bruker laste ned en TV-serie fra NRK et par uker siden i HD fra det nye systemet..

Men vi er jo command line master race og slikt. :)

Hvordan gjorde dere det? Når jeg skriver at det ikke finnes noen løsning enda så mener jeg at det ikke per i dag er allmennkjente brukervennlige metoder for å gjøre dette, slik det er for den gamle løsningen, men at det sannsynligvis dukker opp noe iløpet av kort tid.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...