TheNarsissist Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hei, har et stor problem med datan Info: Pc'n er en 3-4 år gammel gaming pc fra Komplett OS Windows Xp GPU Nvidia gforce 7600GS' CRT skjerm Jeg hadde egentlig et problem med at det var masse røde prikker og streker over skjermen da jeg prøvde å spille, fikk tips om å prøve annen driver, men det funket ikke. Begynte etter det å se litt på tempraturene og det viste seg at skjermkortet var veldig varmt. Tenkte at det var grunnen så jeg åpnet kabinettet og fjernet litt støv. Da jeg gjorde det opptaget jeg også at en av viftene ikke fungerte, fikk koblet på den og slo på datan, vifta funket. Startet opp et spill og da var nesten alt den dritten på skjermen borte og det var spillbart. Var fornøyd, men tenkte jeg skulle innstalere den nyeste driveren igjen, slettet den gamle re starta og da kom problemet. Rett etter Xp loadinga blir skjermen helt svart og jeg kommer meg ikke videre til loggin skjermen. Ting jeg har prøvd: Sjekket at alle kabler sitter der de skal. Tatt ut og inn skjermkort og ram brikker Startet i sikkerhetsmodus, men da jeg kommer til login funker ikke musa Prøvd å reparere windows med cd'n, men når den skal ha password sier den at det er feil. Jeg har logget inn på pc'n 10000 ganger før og er 200% sikker på at det er det riktige passordet. Resette BIOS. Leste også på nettet at jeg skulle prøve å starte den i VGA mode, men det kommer ikke opp noe som heter det når jeg trykker F8 under oppstart, det har skjedd en gang, men det var før jeg viste det, alle gangene etter det har det bare kommet opp. Sikkerhetsmodus, sikkerhetsmodus med internett, sikkerhetsmodus med kommandolinje og start på vanelig måte. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, trodde ikke det skulle bli et sånt helvette av og avinnstalere en skjermkortdriver. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 bump Pleas, trenger hjelp Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 bump Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Siden du har XP plate, vil det være ikke så galt for deg å utføre en reinstallation av windows. Reinstallation betyr da: - du starter xp plate som vanlig og velg å installere windows. -etter du har valgt å installere på den samme partition som den gamle windows er, skal du få et nytt vindue hvor du blir informert om ar det er funnet en annen windows OG om du ønsker å reparere. Du velger sa å reparere. Alle filer og instillinger blir bevart. Se på det her http://support.microsoft.com/kb/978788 Når det gjelder passord når du er i recovery console ( det er ikke så enkelt for deg å arbeide der, men du kan prøve) så det et IKKE noe passord som du må skrive der. Tast bare enter. Passord til din bruker er ikke relevant for administrator passord i recovery console. (jeg kan ikke tenke meg at du har det.) Hvis du er i tvill for reinstallation, så ikke gå videre og helst spør. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Hei, takk for svar, prøvde det du foreslo, og det funket. Alle filene mine var der, men ikke driverne, det gjorde at jeg ikke fikk koblet meg på nettet, la inn internett driveren fra minnepenn (Som jeg også måtte gjøre forige gang) Pc'n restarta og nå stopper den der det står at noe gikk galt da den ble slått av. Så kan man velge mellom sikkertmodus og start windows på vanelig måte. Har prøvd alle, men det som skjer er at da starter pc'n på nytt igjen og kommer til akkuratt samme vindu igjen. Greit nok at pc'n er 3-4 år gammel, men HALLO! Hva gikk galt nå? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Fikk du sjanse å restarte PC-en noe ganger før du fikk problemer? eller? Uansett, når det gjelder drivere: -etter du har installert XP, så er det chipsdrivere du skal først tenke på. Så de burde du laste ned eller bruke Driver CD som var med PC-en. De er gamle, men de kan du oppdatere når du først kan komme på nett. Men at de er installert er viktig. Husk å restarte PC etter du installerer drivere. Ellers det er litt vanskelig å si hvorfor det blir slik som det blir. Prøve å ikke ha usb pinne eller annet når du restarte maskinen. Det xp sp2 du har, sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå