The Walking Dead Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Den er ikke på gt5, annet enn at du kan skade bilen innventid. skader du driverket på høyre hjul så skjener den til høyre. Skader du motoren så får du dårligere akselerasjon. Dette går over etter 10-15 sek, eller i værstfall en liten tur i piten. Utenpå er det så si ingen forandringer fortsettfra en og annen bøyd fanger, det har ikke noen effekt. Har greit å bøye spoileren bak på mb sauber c9en min, da drar den til høyre -.-! 500.000 raske for å få fikset den. men det skulle jo komme en patch? blir de aldri ferdig med det spillet? Lenke til kommentar
AlpineWhite Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Patchen er nesten ubrukelig, men kommer vel en skikkelig en etter hvert. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Har prøvd og eid begge spillene. Forza var et bra spill, men kansje litt for lite etter min mening. Også et lite minus at det ikke vises hp eller vekt (bare en ratio). Spillet var absolutt en 5-6er ettersom de ikke brukte så lang tid på det så var det kjempebra. GT5 er absolutt et bra spill, men skuffensen var enorm fordi de brukte så langt tid på det og skrøyt så mye av det. Først så sa de at spillet skulle innholder over 10000 biler, men det er hittil bare en tiendel. Grafikken på selve banen er bra, men hadde trua på bedre. B spec ligner ikke på t racing team i det hele tatt! Du kan bare velge hvor aggresivt føreren skal kjøre, ikke noe annet. Du kan også bestemme hvilken fører som skal kjøre, dekk og hvor mye bensin du skal fylle, det er alt. Syns Toca serien var det spillet med mest føelse, men vi får se hva forza 4 og patchene som kommer til gt5 gjør. Det har ALDRI blitt sagt noe som i det hele tatt ligner på at GT5 skulle få 10000 biler. Så enten har du lest feil eller så har noen løyet til deg. Lenke til kommentar
AlpineWhite Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Har prøvd og eid begge spillene. Forza var et bra spill, men kansje litt for lite etter min mening. Også et lite minus at det ikke vises hp eller vekt (bare en ratio). Spillet var absolutt en 5-6er ettersom de ikke brukte så lang tid på det så var det kjempebra. GT5 er absolutt et bra spill, men skuffensen var enorm fordi de brukte så langt tid på det og skrøyt så mye av det. Først så sa de at spillet skulle innholder over 10000 biler, men det er hittil bare en tiendel. Grafikken på selve banen er bra, men hadde trua på bedre. B spec ligner ikke på t racing team i det hele tatt! Du kan bare velge hvor aggresivt føreren skal kjøre, ikke noe annet. Du kan også bestemme hvilken fører som skal kjøre, dekk og hvor mye bensin du skal fylle, det er alt. Syns Toca serien var det spillet med mest føelse, men vi får se hva forza 4 og patchene som kommer til gt5 gjør. Det har ALDRI blitt sagt noe som i det hele tatt ligner på at GT5 skulle få 10000 biler. Så enten har du lest feil eller så har noen løyet til deg. http://www.ultimatecarpage.com/forum/showthread.php?t=33712 tviler på at han har tatt bryet med å skrive ned alle sammen for å lure folk. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Patchen er nesten ubrukelig, men kommer vel en skikkelig en etter hvert. og jeg som er så skuffet over forza, tro hva de som spiller gt5 er? Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Patchen er nesten ubrukelig, men kommer vel en skikkelig en etter hvert. og jeg som er så skuffet over forza, tro hva de som spiller gt5 er? Haha Gleder meg til Forza 4. Er jo ikke så lenge til det heller. Har et par kompiser med PS3 som har skrytt i måneder/år over hvor bra GT5 blir. Men de nekter å høre på når noen sier at Forza er bedre. Det går jo ikke an at noe er bedre enn GT5 da. Har kun prøvd GT5 i 30 min. selv så jeg skal ikke si om det er noe bedre selv. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Har prøvd og eid begge spillene. Forza var et bra spill, men kansje litt for lite etter min mening. Også et lite minus at det ikke vises hp eller vekt (bare en ratio). Spillet var absolutt en 5-6er ettersom de ikke brukte så lang tid på det så var det kjempebra. GT5 er absolutt et bra spill, men skuffensen var enorm fordi de brukte så langt tid på det og skrøyt så mye av det. Først så sa de at spillet skulle innholder over 10000 biler, men det er hittil bare en tiendel. Grafikken på selve banen er bra, men hadde trua på bedre. B spec ligner ikke på t racing team i det hele tatt! Du kan bare velge hvor aggresivt føreren skal kjøre, ikke noe annet. Du kan også bestemme hvilken fører som skal kjøre, dekk og hvor mye bensin du skal fylle, det er alt. Syns Toca serien var det spillet med mest føelse, men vi får se hva forza 4 og patchene som kommer til gt5 gjør. Det har ALDRI blitt sagt noe som i det hele tatt ligner på at GT5 skulle få 10000 biler. Så enten har du lest feil eller så har noen løyet til deg. http://www.ultimatec...ead.php?t=33712 tviler på at han har tatt bryet med å skrive ned alle sammen for å lure folk. I rest my case. Du er jo bare helt utrolig. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Har prøvd og eid begge spillene. Forza var et bra spill, men kansje litt for lite etter min mening. Også et lite minus at det ikke vises hp eller vekt (bare en ratio). Spillet var absolutt en 5-6er ettersom de ikke brukte så lang tid på det så var det kjempebra. GT5 er absolutt et bra spill, men skuffensen var enorm fordi de brukte så langt tid på det og skrøyt så mye av det. Først så sa de at spillet skulle innholder over 10000 biler, men det er hittil bare en tiendel. Grafikken på selve banen er bra, men hadde trua på bedre. B spec ligner ikke på t racing team i det hele tatt! Du kan bare velge hvor aggresivt føreren skal kjøre, ikke noe annet. Du kan også bestemme hvilken fører som skal kjøre, dekk og hvor mye bensin du skal fylle, det er alt. Syns Toca serien var det spillet med mest føelse, men vi får se hva forza 4 og patchene som kommer til gt5 gjør. Det har ALDRI blitt sagt noe som i det hele tatt ligner på at GT5 skulle få 10000 biler. Så enten har du lest feil eller så har noen løyet til deg. http://www.ultimatec...ead.php?t=33712 tviler på at han har tatt bryet med å skrive ned alle sammen for å lure folk. I rest my case. Du er jo bare helt utrolig. Du må jo skjønne at du skal få alt på ønskelista di til jul. Hvis du gidder å skrive det ned, så MÅ foreldrene dine kjøpe det til deg.. Dette er jo logisk.. Endret 18. desember 2010 av KongRudi Lenke til kommentar
AlpineWhite Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Bare sier at jeg ble skuffet etter 5-6 års arbeid så har de ikke laget noe bedre (vi får se i fremtidige patcher). jeg mener forza er jo ikke like bra, men det ser ut som de har vært mer effektive i arbeidet i forhold til tid. og hvordan er jeg utrolig? Endret 18. desember 2010 av AlpineWhite Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Du er utrolig, fordi du tydeligvis tror alt du leser på nettet, samtidig som du ikke tar deg tid til å lese hva du faktisk har rett fremfor deg. Jeg gjentar, det har aldri ALDRI vært snakk om 10 000 biler i noe som helst bilspil. Men er du skuffet så er du skuffet, da får du enten se om innholdet som er der er godt nok for deg eller selge spillet. Endret 18. desember 2010 av UrgeLoL Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Skjønner ikke helt hva dere 2 liker med de spillene. I og med at de har mistet fokuset på simulator delen og blitt altfor barnevennlige så er de rett og slett for dårlige. GT5 er jo den store taperen siden de etter 5 forsøk enda ikke har fått skademodell. Men forza dilter etter med mer søppel og mindre skade de også. Får håpe at forza4 kan bli en opptur. Lenke til kommentar
AlpineWhite Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) UrgeLoL du bør legge fra deg den max gt5 fanboy attituden, drøft heller spillene mot hverandre. Det er mange steder forza slår gt. Godt poeng, men jeg syntes at racing simulator delen på toca spillene var gode. Var liksom et team, bestemte oppsettet på bilen (noe som var viktig) og hadde en team leader som snakket til deg i racene. syntes også spillet kan bli litt lett når du kan stille med zondaer osv. i clubman cup. (overdrevent, men jeg stillte med en bmw med 400hk). Spillet og også ganske kort, da jeg har hatt det en uke og er på 82%. Jeg syntes ærlig talt at det ikke er mye forandring fra gt4. Endret 18. desember 2010 av AlpineWhite Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Ja skademodellen er dårlig. Men en ting har dem gjort rett, skadene er dynamiske. Så om de nå bare justerer hvor mye kraft som skal til for å få skader, samtidig som de gjør kontakten mellombilene mer realistisk(lyden også) og gjør det slik at lykter og glass knuses så blir dette meget bra. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 UrgeLoL du bør legge fra deg den max gt5 fanboy attituden, drøft heller spillene mot hverandre. Det er mange steder forza slår gt. Godt poeng, men jeg syntes at racing simulator delen på toca spillene var gode. Var liksom et team, bestemte oppsettet på bilen (noe som var viktig) og hadde en team leader som snakket til deg i racene. syntes også spillet kan bli litt lett når du kan stille med zondaer osv. i clubman cup. (overdrevent, men jeg stillte med en bmw med 400hk). Spillet og også ganske kort, da jeg har hatt det en uke og er på 82%. Jeg syntes ærlig talt at det ikke er mye forandring fra gt4. Vell, hvis du leste inleggene i forum-tråden under billisten så ser du at alle spør etter source og ikke får svar, før en kommer å sier at det var han som skrev ønskelisten, og blogger plukket opp listen, og presenterte det som biler som skulle komme. :-/ Angående effektivitet så er det mye vanskligere å utbygge ett studio midt i trange Tokyo, enn i romslige Redmond. Turn 10 godt over 300 ansatte, medmindre de har sparket masse folk (umulig å finne nåværende tall), Polyphony har bare 110 ansatte, i.flg. hjemmesiden deres, og dette er også en viktig faktor når vi snakker om effektivitet. :-/ Det aller største utviklingsstudio i verden, Ubisoft Montreal, hadde til sammenligning 1700 ansatte spillutviklere i 2008, 6-700 av disse lager Assasins Creed. Mens resten holder på med Rainbow Six, GRAW, Prince of Persia, Naruto, Tony Hawk og andre spill. Både Turn 10 og Polyphony er sjanseløs til å levere like masse arbeid som Ubisoft Montreal på like kort tid, og det betyr ikke at Turn 10 og Polyphony-folkene er mindre effektive enn Ubisoft-arbeiderene, de er bare færre. Og naturligvis tar det kanskje litt lenger tid å gjøre seg ferdig med neste prosjekt. Riktignok er det 5 og ett halvt år siden GT:4 kom ut, og Polyphony begynte på GT5. I mellomtiden har de også lagd Tourist Trophy (PS2), Gran Turismo HD (Gratis), Gran Turismo 5 Prologue (PS3), Gran Turismo Mobile (PSP), før endlig GT:5 kom ut nå. Altså har de lagd spill på 3 plattformer, hvor 2 nye spillmotorer måtte utvikles til 2 nye plattformer, i tillegg til innhold for totalt 4 spill (teller ikke med HD) mellom GT4, og GT5. Uansett så har GT5 klart å få 1080p native oppløsning, i nærmere 60 FPS, 2QAA, eller nedskalert 720p, 60 FPS 4xMSAA, noe som er utrolig, mens Forza 3 på sitt beste har native 720p 60FPS 2xMSAA, tror jeg. I alle multiplattformsammenligninger hvor 360 er lead, er dette superviktig, men på GT og Forza teller ikke dette lenger, her er den viktige grafikken sprites-tilskuerene til GT5, som blir streker om du skulle rygge deg i posisjon for å se dem ifra feil vinkel uten at spritesene snur seg, selv om Forza-tilskuerene er så å nesten like dårlige, bare objektbasert. I tillegg så har du mye flere biler på banene, og bilmodellene har mye mere detaljer, du har nattracing, dynamisk vær, og alt mulig annet minnekrevende dilldall. A-Spec, og B-spec, og license tests i GT-Life for opplåsning av innhold er hovedsaklig hva 90% av spillerene bryr seg om. Men det er masse annet med, f.eks 3D spilling,,og utrolig detaljert etterbehandling, zooming og eksportering av bilder, er også utrolig bra i GT's Photomode og Photo Tour. Rally, Nascar, og Go Kart-racing for de som vil det. I tillegg har du track editor, om du vil forandre banene, 16 spillere online samtidig. Og i arcade-mode har du headtracking via ps-eye kameraet, og du kan også importere biler fra PSP-spillet. Har ikke hatt tid til å sette meg inn i hva Community, GT Museum og GTTV er enda, pga. av lite tid til spilling pga. julehandel og hektisk jobbing for å få fri julaften. Men ser at pakken er rimelig omfattende. Og bilene virker ganske forskjellig alt ettersom hva du kjører på, snø, regn, grus eller tørr bane, så føles dette mere ekte i forhold til hva jeg kjører på GT5 synes jeg. Men har ikke spillt så veldig masse Forza 3 heller siden kammeraten min som eide det solgte det ganske raskt, så har sikkert gått glipp av endel dilldall der også. :-/ Det aller kuuleste (for meg), med GT som ingen andre bilspill gjør like bra enda, er all variasjonen. I ett løp kan du konkurere med historiske biler, å kjøre med Nazi-jeep mot bobler, og i ett annet så er det plutselig sportsbiler, og så rally, buss, osv. Synes dette blir veldig god blanding. Kan godt være at Dirt-franchisen, f.eks. er bedre på Rally, og Forza har en veldig kuul customization-modus for bilene, men jeg føler liksom ikke at de leverer samme 'hele pakken' som bare gir og gir mere nytt innhold hele tiden nesten uansett hva du leter etter. Får ikke samme følelsene av prologue spillene heller, føler at de spillene er mest for de aller ivrigeste GT-fansen som ikke klarer å vente på neste fullversjon GT-spill. :-/ 3 Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Forza 3 fikk 9.5, og GT 5 fikk bare 8.5 på Gamespot.com f.eks ...det sier vel bare sitt det. Forza is the winner Lenke til kommentar
satchman Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Også et lite minus at det ikke vises hp eller vekt (bare en ratio). Nå er det jo forholdet mellom vekt og hk som er det viktige. Vekt eller hk hver for seg sier jo fint lite om ytelsen på en bil - en bil med 120hk drar jo lett fra en bil med 300hk hvis det er en betydelig vektforskjell i favør av den førstnevnte bilen. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Også et lite minus at det ikke vises hp eller vekt (bare en ratio). Nå er det jo forholdet mellom vekt og hk som er det viktige. Vekt eller hk hver for seg sier jo fint lite om ytelsen på en bil - en bil med 120hk drar jo lett fra en bil med 300hk hvis det er en betydelig vektforskjell i favør av den førstnevnte bilen. Husk på at bilene ikke bare går rett frem. Lenke til kommentar
satchman Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Husk på at bilene ikke bare går rett frem. Desto større grunn til å unngå tunge biler med mye hk. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Eller at vekt betyr mye i svinger og under nedbremsing. Lenke til kommentar
freke Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Forza 3 har jo assist på konstant(nei ikke den du kan skru av) Feil. Men jeg mener å ha sett en video på youtube av biler i GT5 som svinger på stive hjul. Er det den assisten du mener ikke kan slåes av? I så fall burde du skrevet GT5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå