Octavian Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hey Jeg vurderer og bytte over til LED belysning hjemme, da særlig på spotter. Problemet er bare at jeg har vanskelig for og oppdrive brukbare forhandlere.. Har dere noen anbefallinger? =) Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Clas Ohlson har et stort utvalg av LED pærer og belysning. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 en hvilken som helst elektroentrepenør kan skaffe dette for deg Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Også postordebutikken Jula har bra utvalg (Teknikmagasinet har også en del som de andre ikke har). Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Skal du ha bra utvalg i LED spotter sjekker du opp Nordesign. http://www.nordesign.no/content/view/748/19/ Dette er spotter som er pene, lyser bra og har bra spredning. Med 700mA driver er dette tilsvarende 35W halogen. Dimmes med fasesnittdimmer. Dette må selvsagt installeres av elektriker. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Jeg vil anbefale å vente noen måneder. Det finnes effektive løsninger på markedet, men de er utrolig dyre (500-1500 pr punkt). Jeg vet det kommer nye rimeligere modeller om ikke lenge. Det er som med mye ny teknologi, prisene er svært høye i starten, men så stuper de. Led pærene på Chlas er stort sett av liten lyseffekt. Anbefaler ikke disse. Phillips har gode pærer som er på 7w og koster 5-800 for stykk. Men for noen dager siden fikk vi demonstrert et nytt merke som bygde mindre (spottepærer 230v og 12v). Disse var på 6W og kumme monteres i alle normale spotter. De kunne benyttes med de fleste vanlige dimmere uten problem. Prisen var ca halvdelen av phillips sine. Levetiden var på ca 40 000 timer. Disse spottepærene lyste ca som en 35w vanlig spottepære. Så anbefaler å vente noen måneder, slik at mer teknologi og rimeligere priser kan gjøre det lønnsomt. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Forskjellen på rimelige lys fra billigforretninger og skikkelige lys, er lysstyrken og fargeutvalget som regel. Endret 2. januar 2011 av PROuser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå