Nødstopp Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Hei, I det siste har PC-en min begynt å gå helt i stå, får bluescreen konstant, og skjermdrivere slutter å svare i alle slags tilfeller. Får veldig ofte bluescreen når jeg prøver å åpne et minimert spill eller program, med denne feilmeldingen: Problemsignatur: Navn på problemhendelse: BlueScreen OS-versjon: 6.1.7600.2.0.0.768.3 ID for nasjonal innstilling: 1044 Tilleggsinformasjon om problemet: BCCode: 116 BCP1: FFFFFA800484E010 BCP2: FFFFF88003F66FB8 BCP3: 0000000000000000 BCP4: 0000000000000002 OS Version: 6_1_7600 Service Pack: 0_0 Product: 768_1 Filer som bidrar til å beskrive problemet: C:\Windows\Minidump\121310-17971-01.dmp C:\Users\Fartein\AppData\Local\Temp\WER-48578-0.sysdata.xml Les vår personvernerklæring på Internett: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0414 Hvis personvernerklæringen på Internett ikke er tilgjengelig, kan du lese personvernerklæringen frakoblet: C:\Windows\system32\nb-NO\erofflps.txt Også får jeg veldig ofte artifacts over hele skjermen i et par sekunder, etterfulgt av meldingen "Skjermdriveren AMD skjermdriver sluttet og svare, og er blitt gjenoprettet" De tilfeldige bluescreensa begynte for ca. en uke siden, mens skjermdriveren som slutter å svare startet da jeg installerte versjon 10.7 og oppover. Jeg kan ikke huske å ha gjort noen endringer verken i hardware eller software før bluescreenproblemet oppsto. Specsa på PC-en står på siden min. Jeg har ikke fjerneste anelse om hva problemene kommer av, derfor håper jeg noen gode hoder her på forumet villige til å hjelpe meg. På forhånd takk God jul, BTW Endret 13. desember 2010 av Vaffeltryne Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Om du hadde ingen problemer før du installerte den nye driveren kan du bare rulle tilbake. Nye drivere kan av og til bety nye feil. Blåskjermene sier vertfall det samme: At skjermkortdriveren svarte ikke men at operativsystemet feilet med resettingen. Endret 13. desember 2010 av fenderebest Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Om du hadde ingen problemer før du installerte den nye driveren kan du bare rulle tilbake. Nye drivere kan av og til bety nye feil. Blåskjermene sier vertfall det samme: At skjermkortdriveren svarte ikke men at operativsystemet feilet med resettingen. Prøvde den nyeste som nettop kom (10.12) men den ga samme problem, så jeg brukte driversweeper og installerte 10.5 igjen. Ingen problemer så langt, og jeg har brukt PCen i rundt 4 timer. Jeg ville egentlig ikke rulle tilbake, siden de nyere driverne gir høyere FPS i flere spill jeg spiller, men en smule lavere FPS som jeg ikke legger merke til er bedre enn bluescreen hele tida. Takk for hjelpen Endret 15. desember 2010 av Vaffeltryne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå