Fryth Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Litt usikker på hvor dette passet å poste, men tenkte at dette er såpass random at det måtte passe her. Yes, et par ganger jeg har kjørt hjem fra kjæresten sånn mellom 2 og 5-tiden på en hverdag har jeg tenkt "Nå er det sent og nå er det ikke mange som kjører rundt, nei!" Men UANSETT når jeg er ute og kjører, er det alltid en eller annen bil å se! Faktisk mange også. Så da sitter jeg igjen med spørsmålet Hvorfor kjører folk rundt på den tiden av døgnet?? Jeg vet at jeg er en av de som kjører rundt selv, men om det var deg, hva kunne vært grunnen til at du kjørte ute da? Lenke til kommentar
Diskutert Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Et kjent fenomen på bygda, er jo råning. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Faren min kan finne på å ta seg en biltur hvis han ikke får sove. Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Tja, her på bygda er det vanlig at folk råner rundt og drekker på kveldene/nettene Møter gjerne hverandre og har en liten samling. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 at man har ukurant arbeidstid eller skift. Skal ut å reise f.eks fly. i bunn og grunn akkurat de samme grunnene som midt på dagen 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Et kjent fenomen på bygda, er jo råning. Hva definerer du som råning? Jeg liker å kjøre rundt på kvelds- og nattetid, men føler meg langt ifra som en råner (med unntak av den ene gangen jeg ble stoppet to ganger av samme politimann, i samme promillekontroll, og han kalte meg "rundkjøringens mester" etter å ha observert meg og mine ti runder i nærmeste rundkjøring). 6 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Nå har ikke jeg lappen for øyeblikket, men jeg er ett nattdyr, jeg liker meg best om natten, enkelt og greit! Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Kanskje de synes det er chillax å kjøre og å være ute om natten. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jobber om netter, da jeg kjører rundt mellom 12 og 4, og møter blant annet mange avisbud! Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Er det forresten mye sivilpoliti på natterstid i Vestfold? Har en bil jeg vil teste makshastighet på. Redigert: Det slår meg at det kanskje er imot retningslinjene å søke hjelp til ulovligheter, og derfor vil jeg opplyse om at dette spørsmålet er helt ut av nysgjerrigheten. Jeg er fattig student og har selvsagt ikke noen bil. Endret 15. desember 2010 av Sinnsyk asylaspirant 2 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 http://www.youtube.com/watch?v=DRy3y6jectw 1 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Han på videoen over får rånere til å fremstå som tankeløse bildisipler. Det finnes faktisk av oss som bare har stor bilinteresse, og for å kunne kjøre bilen uten å bli hindret av stygge blikk fra fotgjengere og andre biltraffikanter, er løsningen å kjøre om natten. Sikkerhetsmessig sett er det jo også tryggere å "kjøre hardt" om natten, når det generelt er mindre folk ute. Endret 15. desember 2010 av Pliscin Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Kjører kun på nattestid om eg har vore på besøk til seint, er på reise eller av ein eller anna grunn må jobbe seint. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Jeg har ikke lappen, men jeg er sikker på at jeg hadde tatt meg noen natturer om jeg hadde hatt den. Ingenting kan være deiligere enn å kjøre rundt i Oslo sentrum på natta, nesten uten trafikk, med Ulvers Perdition City på høytalerne. 1 Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Er det forresten mye sivilpoliti på natterstid i Vestfold? Har en bil jeg vil teste makshastighet på. Redigert: Det slår meg at det kanskje er imot retningslinjene å søke hjelp til ulovligheter, og derfor vil jeg opplyse om at dette spørsmålet er helt ut av nysgjerrigheten. Jeg er fattig student og har selvsagt ikke noen bil. Ikke veldig mye, men spørs hvor du holder deg. I byene er det alltid politi, men ofte i sivilt. Veien ved Revetal er lurest til å teste toppfart Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Pirattaxi til/fra fester. Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Du kan spørre deg selv hvorfor du kjører rundt midt på natta. Kan være liknende grunner til at andre gjør det. Selv kjører jeg ofte på natten hjem fra kamerater, alt i fra midnatt til 5-tiden på morgenen. EDIT: I helger og ferier, da. Og ikke på vinteren, ettersom jeg kjører scooter. Endret 4. januar 2011 av kjermy Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Et kjent fenomen på bygda, er jo råning. Hva definerer du som råning? Jeg liker å kjøre rundt på kvelds- og nattetid, men føler meg langt ifra som en råner (med unntak av den ene gangen jeg ble stoppet to ganger av samme politimann, i samme promillekontroll, og han kalte meg "rundkjøringens mester" etter å ha observert meg og mine ti runder i nærmeste rundkjøring). Jeg har ALLTID sett for meg at du var rundt 25-30 år, men det passer ikke med den beskrivelsen nei For min del kjører jeg rundt på natta av den enkle grunnen bakhjulstrekk Om vinteren. Men kjører mye rundt for at det er sosial, da mange venner av meg jobber om natta eller faktisk har en helt omvendt døgnrytme med en gang kalenderen sier ferie. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 I bygdene er jo som nevnt råning en slager. Trøffelhelter og rebeller som brenner bensin uten noen grunn. I byen er det vell alt fra avisbud, post, leveringer, jobb, festing osv som er grunnen. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Er det forresten mye sivilpoliti på natterstid i Vestfold? Har en bil jeg vil teste makshastighet på. Redigert: Det slår meg at det kanskje er imot retningslinjene å søke hjelp til ulovligheter, og derfor vil jeg opplyse om at dette spørsmålet er helt ut av nysgjerrigheten. Jeg er fattig student og har selvsagt ikke noen bil. Veien ved Revetal er lurest til å teste toppfart Trenger ikke kjøre så fort engang. Kåpeveien er fin. Masse svinger og opp og ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå