RattleBattle Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Sånn generelt... Det hadde vært fint om de med utrolig treige servere lagde bildene mindre. Jeg gidder liksom ikke å se på screenshots som tar 5 minutter å laste ned. Opp til hver enkelt selvfølgelig, men synes det er litt "slitsomt" å vente, ofte jeg bare avbryter og ikke gidder å se på. EDIT: Omformulering. Endret 9. september 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Når folk hoster bildene sine selv så må man regne med det. Det beste ville vært å hoste bildet hos for eks. home.no, så blir det kanskje litt bedre. Jeg er enig at det å vente i 5 minutter på bilde kan være litt irriterende, jeg orker som regel ikke å vente mer enn 1 minutt før jeg lukker siden. Ingen tvang selvsagt, men det hadde vært litt greiere for oss andre som må åpne sidene. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Når folk hoster bildene sine selv så må man regne med det. Det beste ville vært å hoste bildet hos for eks. home.no, så blir det kanskje litt bedre. Evnt. imageshack. Lenke til kommentar
j0kke_ Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) det var skummel musikk du har i spillelisten din, zirener edit: redigerte noen skrivefeil... Endret 10. september 2005 av j0kke_ Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Hehe Nå skal det forresten gå mye raskere å laste ned bildet. Måtte bruke min egen server fordi jeg hadde litt problemer med ftp klienten min, heh. Edit: Tok forresten enda et screenshot nå: http://nasj.net/screenshots/cool.png Dette var jo mye kulere da :!: http://nasj.net/screenshots/black.png Endret 11. september 2005 av zirener Lenke til kommentar
saxin Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) her kan du se min desktop Endret 10. september 2005 av saXin Lenke til kommentar
dabear Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) her kan du se min desktop Nice, hvor fant du den bakgrunnen? btw: noen som veit hvordan jeg får tatt screenshot i xfce? Endret 11. september 2005 av dabear Lenke til kommentar
noseh Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 finnes flere måter.. du kan bl.a. bruke import eller scrot Lenke til kommentar
dabear Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Her er min Ubuntu Breezy Xfce4. Tenker jeg må få inn noen gdesklets etterhvert Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Oppgradert til xorg Debian/sid@Linux 2.6.12.3 Jeg foretrekker grønne epler Endret 11. september 2005 av Manuel Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Clean hvit på laptopen Stasjonere, med deilig wallpaper ;P kan du legge ut det torsmo themet ? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 her kan du se min desktop Nice, men ville hatt noko anna enn standard GTK-theme. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Oppgradert til xorgDebian/sid@Linux 2.6.12.3 Jeg foretrekker grønne epler Off topic. Men ser du har et RT2500 basert kort i maskinen din. Har det samme selv, linksys. men får ikke til, mulig å få en kort howto på hvordan jeg får den opp og gå? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Off topic. Men ser du har et RT2500 basert kort i maskinen din. Har det samme selv, linksys. men får ikke til, mulig å få en kort howto på hvordan jeg får den opp og gå? *Pakk ut tar.gz-pakken med driverne. cd inn til katalogen du får (rt2500-<ver>). *Du vil ha to kataloger: Utility og Module. Utilty-katalogen brydde jeg meg ikke noe om, og ærlig talt vet jeg ikke hvorfor noen skulle ønske å installere det. *cd Module *make (Dette krever at du har installert kildekoden til kjernen du kjører, og at /lib/modules/<linux-versjon> samsvarer med kernelen du får navnet på med uname -r) *make install (legger inn modulen i /lib/modules/<linux-versjon>, og kjører depmod -ae) *Modulen heter rt2500. Det du nå er nødt til å gjøre er å lage et alias for rt2500, slik at du kan kalle modulen noe annet. I dette tilfellet er det ra0. Hvis du bruker Linux-2.6 skal du legge til "alias rt2500 ra0" til /etc/modprobe.conf, /etc/modules.conf hvis du bruker Linux <=2.4. Siden jeg bruker debian er jeg nødt til å gjøre dette på en annen måte: Legge aliaset til /etc/modutils/aliases. Når jeg kjører update-modules, vil de respektive filen oppdateres. *modprobe rt2500 *Du skal nå få beskjed om at en enhet har blitt funnet. Hvis alt er i orden skal du få opp ra0 når du kjører iwconfig. *Hvordan du setter opp nettverkssinnstillingene på permanent basis varierer fra distro til distro, med mindre du vil legge til alt i et eget oppstartsskript. Men dette kan sies å være den minst elegante, og strømlinjeformede løsningen. I debian bruker man filen /etc/network/interfaces. Her har jeg lagt til følgende som den FØRSTE nettverksenheten. Dette sikrer at DEFAULT-route går gjennom denne! # This file describes the network interfaces available on your system # and how to activate them. For more information, see interfaces(5). # The loopback network interface auto lo iface lo inet loopback # The primary network interface auto ra0 iface ra0 inet dhcp #address 192.168.1.103 #netmask 255.255.255.0 #network 192.168.1.0 #broadcast 192.168.1.255 wireless_essid linksys wireless_mode managed wireless_key <WEP-nøkkel> name Wireless LAN card auto eth1 iface eth1 inet static address 192.168.0.3 netmask 255.255.255.0 network 192.168.0.0 broadcast 192.168.0.255 gateway 192.168.0.1 name Ethernet LAN card up route del -net default dev eth1 # eth1 skal ikke få default route *I debian aktiverer man nettverksskriptet og setter opp ra0 med ifup ra0 Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Manuel: Den siste betaen av drivaren, beta 3, har ein bug i make install som gjer at ein må køyre "depmod -a" manuelt etterpå. Å lage alias skal make install ordne, så vidt eg veit. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Sånt som den howto-en der hadde gjort seg ypperlig som en egen tråd, som dermed blir lettere å finne igjen senere. Bare en tanke. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Manuel: Den siste betaen av drivaren, beta 3, har ein bug i make install som gjer at ein må køyre "depmod -a" manuelt etterpå. Å lage alias skal make install ordne, så vidt eg veit. Fortsetter "off topic" her nå.. men prøvde nettopp å emerge driveren. (bruker gentoo) får denne meldingen : Calculating dependencies ...done! >>> emerge (1 of 1) net-wireless/rt2500-1.1.0_beta3 to / >>> md5 files ;-) rt2500-1.1.0_beta3.ebuild >>> md5 files ;-) rt2500-1.1.0_beta2-r2.ebuild >>> md5 files ;-) files/RT2500STA.dat >>> md5 files ;-) files/rt2500-pci_name.patch >>> md5 files ;-) files/digest-rt2500-1.1.0_beta3 >>> md5 files ;-) files/digest-rt2500-1.1.0_beta2-r2 >>> md5 src_uri ;-) rt2500-1.1.0-b3.tar.gz * Determining the location of the kernel source code * Found kernel source directory: * /usr/src/linux * Found sources for kernel version: * 2.6.13-mm1 * Checking for suitable kernel configuration options * SMP Processors and Kernels are currently not supported * Please check to make sure these options are set correctly. * Once you have satisfied these options, please try merging * this package again. ! ERROR: net-wireless/rt2500-1.1.0_beta3 failed. ! Function check_extra_config, Line 443, Exitcode 0 ! Incorrect kernel configuration options ! If you need support, post the topmost build error, NOT this status message. har prøvd å skru av SMP i kernelen men da klager nvidia modulen som jeg også trenger. Forslag noen? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Å lage alias skal make install ordne, så vidt eg veit. Det fungerte iallefall ikke for meg, men nå har jeg heller ikke modprobe.conf, og jeg bruker Linux 2.6. Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Her er et bilde av min desktop. Endret 17. september 2005 av tuxerator Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Her er et bilde av min desktop. Litt bloat med klokke/dato på desktoppen og i oppgåvelinja der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå