olear Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Synes det var på tide med et nytt screenshot Lekkert ion? Fluxbox såklart Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Nå har jeg lagt inn Slackware og Dropline GNOME, og jeg elsker det Litt mørkere enn jeg vanligvis bruker, men det er mer behagelig for øynene når man sitter utover natten å glor http://www.auduns.no/izte/ss/dark_gnome.png Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Nå har jeg lagt inn Slackware og Dropline GNOME, og jeg elsker det Litt mørkere enn jeg vanligvis bruker, men det er mer behagelig for øynene når man sitter utover natten å glor http://www.auduns.no/izte/ss/dark_gnome.png Dropline er knall Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Nå har jeg lagt inn Slackware og Dropline GNOME, og jeg elsker det Litt mørkere enn jeg vanligvis bruker, men det er mer behagelig for øynene når man sitter utover natten å glor http://www.auduns.no/izte/ss/dark_gnome.png Dropline er knall Er Dropline forskjellig fra vanlig GNOME? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Nei, men Dropline GNOME gjer det enkelt å få siste versjon av GNOME inn på ein Slackware-installasjon. Utruleg nice installasjon og oppdateringssystem, og eit bra community. Eit par ekstra funksjonar får ein med på kjøpet, blant anna HAL, som fungerar super-dupert. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Archlinux, Gnome 2.10 osv Noen tips for videre styling? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Veldig pent! Noen tips for videre styling? GDesklets kanskje? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 naah, ødela litt av renheten... Hmm noen som vet hvordan man kan mekker rammeløse vinduer i gnome? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 naah, ødela litt av renheten... Hmm noen som vet hvordan man kan mekker rammeløse vinduer i gnome? Burde vel finnest eit theme? Lett i FluxBox iallfall, går kanskje an å køyre FB som WM istadenfor Metacity? Men. Altså. Du -- Finnest dei der dokumenta ein hendig plass på verdensveven? :] No treng eg ikkje slikt lengre, diverre (eller «jippi», alt etter). Hadde norskeksamen i dag. Men ei lettfatteleg og enkel kjelde for andre. Kanskje det står noko slikt i wikipediaen, det hadde vore hendig.. -- Eller, hm, faktisk, eg har jo norsk munnleg eksamen igjen då ( Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hvis du blir trekt ut i norsk ja. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 hadde norsk skriftelig i dag - sugde hardt 1 down, three to go Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Min lekre hjemmesnekra bakgrunn som jeg mekket under eksamen i går og som jeg var så fornøyd med at jeg måtte lagre på egen PC. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Bah! Jeg glemte å lagre min bakgrunn. Tok sacreenshot når ruter ess holdt på å sprette over skjermen under norskeksamenet igår Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Eg òg teikna under norsken. Men det var norsktentamen -- under eksamen var eg så trøytt at eg heldt på å stupe (ikkje lurt å vere oppe til 2-3 i fleire dagar før norskeksamen -- ein får ikkje tid til å teikne til oppgåva då. Eit mindre problem var at eg ikkje fekk lese korrektur........) Teikninga frå norsktentamen: http://www.velmont.net/2005/05/19/til-kamp...spraket/#bilete NB: Alle er velkomne til å bruke han som bakgrunn - sjølv om eg ikkje ville ha gjort dèt (no blei det litt ontopic *phew*) Endret 31. mai 2005 av Velmont Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Velmont: Hva er fotballspråket/-sjargongen? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Ikke så mye foreløpig, men en begynnelse er det jo. Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Ubuntu Hoary. Holder på å skrive om gDesklets så de er ikke helt ferdige men ellers ganske fornøyd. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Superdigg, hehe, ganske passandes egentlig. Digga desktopen din! Nokon spørsmål: -Alle dei boksane som ligger til høgre, korleis har du fått dei? -Korleis får du nettradioen din med i samme stil der? -Korleis kan eg gjøre små forandringer på utsjåande på min linux(FC3) som f.eks. å gjere minimeringsknappen grønn og rund? Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Superdigg, hehe, ganske passandes egentlig. Digga desktopen din! Nokon spørsmål: -Alle dei boksane som ligger til høgre, korleis har du fått dei? -Korleis får du nettradioen din med i samme stil der? -Korleis kan eg gjøre små forandringer på utsjåande på min linux(FC3) som f.eks. å gjere minimeringsknappen grønn og rund? Takker! spm1: De boksene til høyre er gDesklets og siden du kjører FC3 bruker du vel Gnome så da kan du bruke de - du finner noe lignende til KDE også men jeg husker ikke hva de heter. Regner med du finner gDesklets i pakkesystemet ditt (er vel yum FC bruker?) - Synaptic er kjekt å ha. De boksene og starterbar'en nederst er displays. De finner du på: http://gdesklets.gnomedesktop.org/ spm2: De kan kontrollere det meste egentlig og en av de kontrollerer da Rhythmbox som du ser jeg spiller nettradio i. spm3: Den enkleste måten å forandre utseende på er themes. Du finner themes som tar for seg alt: vinduer, bakgrunn, ikoner osv, også finner du themes for window borders som vil være den enkleste måten å forandre f.eks minimeringsknappen. Moro å customize desktop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå