Gå til innhold

Screenshot av Linux-desktop (Modem Warning)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
<3 Fluxbox <3  :love:

Nydelig font du har i den øverste terminalen, hvilken er det? :)

~/.Xdefaults

XTerm*faceName:     Artwiz
XTerm*faceSize:     8
XTerm*scrollBar:    false
XTerm*background:   black
XTerm*foreground:   gray
XTerm*cursorColor:  yellow
XTerm*color0:   black
XTerm*color1:   #40e0d0
XTerm*color2:   #87cefa
XTerm*color3:   #ffff00
XTerm*color4:   #d1eeee
XTerm*color5:   #eed8ae
XTerm*color6:   #b4eeb4
XTerm*color7:   gray
XTerm*color8:   gray40
XTerm*color9:   #ee6363
XTerm*color10:  #c5f779
XTerm*color11:  #fff796
XTerm*color12:  #00b2ee
XTerm*color13:  #cf9ebe
XTerm*color14:  #71bebe
XTerm*color15:  white

;)

Lenke til kommentar

Her er et fra den lille fine laptoppen min. Bruker den bare på skolen til seriøse ting og den er ikke så kraftig. 400mhz og 10"! så jeg har nesten ingen programmer på den omtrent bare matlab maple emacs xpdf xnview og gimp. Kjører openbox2 og torsmo. Og det er jo egentilig mye bedre og finere enn KDE som jeg har hjemme.

laptot_small.png

Lenke til kommentar

Mange takk!

Dere ser det fabelaktige FVWM, ( Fabelaktig Virtual Window Manager ) konfigurerbart og fleksibelt som få. Herligheten kjøres under Gentoo på min koselige laptop. I venstre hjørne, rett til høyre ser dere tid(som forøvrig er feil, den går en time for fort), dato og batteristatus. Deretter følger det en aldri så liten pager. Videre har vi "dock'en". Tallet helt til høyre forteller meg hvor mange mailer som venter på meg. Mail, batteri, dato og tid er output fra perlscripts som "svelges". Øverst til høyre ser dere Firefox og irssi minimert og thumbnailed.

Det er også verdt å nevne at det er utrolig mye som ikke kan vises gjennom et skarve screenshot(!).

FVWM må konfigureres for hånd, her er det ingen fancy GUI til å sette omgivelsene slik du ønsker dem. Mulighetene er allikevel store, men krever at du setter deg litt inn i saker og ting. Anbefaler en titt på tråden om FVWM på Gentoo-forumet. Det finnes intet standardutseende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...