larsere Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Heiv inn ArchBang på laptopen for å teste hvordan Optimus/Bumblebee fungerte, derfor er det også en egen sak i conky som viser om nVidia-GPUen er aktivert. Ting er litt stort da dette er på en 15,6". Vurderer Compiz, men fungerer også ganske bra med Openbox Lenke til kommentar
Occi Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Snasent med flatt design på window decorations må jeg si. Forøvrig hva skjer med kun 6.6GB på /, har du veldig lite programmer på laptopen? Veldig kjipt å finne ut at man har for liten root-partisjon etter å ha hatt systemet en stund. Selv ligger jeg mellom 80-90% usage med / på 10GB, men nå har jeg ganske mange programmer, samt KDE. Endret 14. juni 2012 av Occi Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 6.6GB fungerer fint om du har separert /home og /usr, men til dømmes at det allerede er brukt 5.5GB og at Conky viser /, så har ikke det blitt gjort. Jeg har 15GB av min SSD til / og boot, så har jeg en 30GB på snurredisken min til /home Lenke til kommentar
larsere Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Skulle egentlig bare teste Bumblebee, men så installerte jeg plutselig masse annet da jeg ble revet med av hvor gøy Arch er. Har desverre bare en 64GB SSD, og Windows har vokst veldig mye i løpet av semesteret. Blir nok å få tak i en større SSD etterhvert, for det er ikke tvil om at det må settes av mye mer plass til Linux. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Da har jeg og fått testet testet ArchBang. Brukt endel på jobben de siste ukene som testmiljø, men er såpass morsomt med Openbox at jeg like godt satt opp en VM av den hjemme også. Tenker jeg skal installere et på laptopen når SSDen kommer ArchBang desktop - Minimalistic dark openbox Endret 12. juli 2012 av Occi Lenke til kommentar
larsere Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Pent : D Ble litt overasket over hvor bra og gjennomført ArchBang er. Veldig enkel å komme igang med Arch uten at det verken blir for bloated, eller for simpelt (selv om det er litt imot The Arch Way). Skulle gjerne hatt enkelheten til OpenBox, vinduer og terminaler i en tiling WM på den ene skjermen, og alt dette sammen med effekter fra Compiz når jeg bytter desktop og ALT-TAB'er. Det hadde vært kult! Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Du kan bruke Awesome som VM for f.eks Gnome, og få til dette. Eller bruke floating oppsett i en tiling VM. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Jepp, ArchBang var veldig mye mer gjennomført enn jeg hadde forventet og. Føler ikke jeg savner noen desktop effects for å være ærlig, utover kanskje noe á det KWin har for å vise alle vinduene samtidig. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Er det stor forskjell mellom ArchBang og CrunchBang? Kjører #! på min laptop og det har fungert ypperlig da det krever lite, men liker å utforske nye distroer. #! virker også som en litt "emo"-distro hvis man besøker forumet og ser hvem som bruker den Edit: Hva bruker du for å "tile" vinduene slik? Har prøvd å gjøre det manuelt på min maskin, men de åpner seg forskjellig hver gang. Endret 13. juli 2012 av Bjohansen Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Den store forskjellen er vel at #! er Debian mens Arch! er Arch (og #! har et fornuftig navn. Arch! er bare retardert). Lenke til kommentar
Occi Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Er det stor forskjell mellom ArchBang og CrunchBang? Kjører #! på min laptop og det har fungert ypperlig da det krever lite, men liker å utforske nye distroer. #! virker også som en litt "emo"-distro hvis man besøker forumet og ser hvem som bruker den Er kanskje typisk powerusers som bruker slikt som ArchBang, CrunchBang og Arch Linux, men emoer...? Edit: Hva bruker du for å "tile" vinduene slik? Har prøvd å gjøre det manuelt på min maskin, men de åpner seg forskjellig hver gang. Akkurat nå så resizet jeg de manuelt ved bruk av edge snap. Har ingen tiling-funksjon i Openbox by default, men finnes flere programmer som gjør slikt for deg uten å måtte bytte WM, som f. eks PyTyle. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Emo elitists* Endret 13. juli 2012 av Sekai-ichi Lenke til kommentar
Occi Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Er ingenting i veien med begrunnet elitistme Lenke til kommentar
xip Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Icon theme: Faiance GTK: Adwaita (default) Window theme: Adwaita (default) Shell theme: Shine Background: Bring the Pain, by Mattahan Distro: Fedora 17 Litt mer moddet enn din men shine er et fantastisk shell tema GTK: Zukitwo by lassekongo83 Font: Droid Icon: Faiance Extensions: Activities Configurator by nls1729 Alternative Status Menu by gcampax Dash to Dock by michele_g Remove Accessibility by lomegor Remove User Name by alexhofbauer system-monitor by darkxst Endret 14. juli 2012 av xip 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Er ingenting i veien med begrunnet elitistme Arch-folk har en tendens til å ha storhetstanker om seg selv. 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Er ingenting i veien med begrunnet elitistme Arch-folk har en tendens til å ha storhetstanker om seg selv. Gavetroll! Tenker vi lar denne diskusjonen ligge Lenke til kommentar
C.. Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Veldig ny bruker av Ubuntu å syntes det ser veldig bra ut og spesielt om man får til å sette opp noen fine themes som jeg har sett flere eksempler på i denne tråden. Prøver derfor å få satt opp noe lignende selv men ting går ikke helt knirkefritt, ta gjerne en tur innom her om du har tid og lyst å hjelpe. Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 (endret) Ikke noe spesielt theme, XFCE4 4.6.2 og Debian Squeeze. Endret 15. juli 2012 av dahuff Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) Tilbake på KDE-kjøret. Tar gjerne imot tips til bakgrunnsbilde. Litt info: Colour scheme: full flat QtCurve theme: full flat Icon theme: KFaenza Plasma theme: full flat Endret 20. september 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Har ikke brukt så mye tid på skrivebordet mitt enda. Bruker Fushigi som et komplett theme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå