Lycantrophe Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Skal vi se. Globalmenu er appleten som Ubuntu har med som default. Mener den heter noe annet i arch/generisk KDE, men her heter den "Window Menubar". Tray-ikonene følger plasma theme og der er jeg som sagt på jakt etter noe nytt. Passer ikke helt det jeg bruker nå, men men. Fonten er Dejavu Sans. Fixed Width er Monaco (10). Forøvrig er jo wiresharklogoen perfekt til dolphin! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) Forresten: Om noen vet hvordan man fjerner titlebars, men ikke border (1px + avrunding) i Kwin blir jeg svært fornøyd. Edit: Fant en løsning! Skiftet til Oxygen -> Window Specific Overrides -> Hide titlebar -> regex match .* Endret 6. februar 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 10.04 på EEE 901 med SSD Macbuntu og så Conky da, bare endret litt på config filen som han "KjelL" brukte tidligere i tråden. Kommer til å kjøre 10.04 lenge, I don't like Unity - I DON'T I DON'T I DON'T! 1 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Kan ikke si at det var mitt hjerte nær nei. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 LMDE med Gnome 3 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Spør du meg så burde du endre bash prompt/PS1'en din. Hva skal du med å se hostname ditt hele tiden? Samme gjelder forøvrig brukernavn. Min er rimelig plain. PS1='\[\033[0;36m\]\W \[\033[0;34m\]>\[\033[0m\] ' Resultatet av denne koden er slik: Jeg har andre prompts på serverne mine slik at jeg veit om jeg er lokalt eller ei, men poenget er vel helst å gjøre server og root spesielle, mens standard for veldig plain. Du kan finne mer informasjon på Archs Wiki. Ellers så likte jeg hva du hadde gjort med title bar og nautilus spesielt godt. Fine farger var det også. Endret 21. februar 2012 av Occi Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Å se hostnavn i PS1 kan være kjekt når man stadig ssh'er inn på en haug maskiner.. Har gått i fella hvor jeg har kjørt reboot på en annen maskin enn den jeg satt med flere enn én gang. 2 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Poenget er jo å ikke vise på den lokale hoveddesktopen, men på alle andre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Spør du meg så burde du endre bash prompt/PS1'en din. Hva skal du med å se hostname ditt hele tiden? Samme gjelder forøvrig brukernavn. Min er rimelig plain. PS1='\[\033[0;36m\]\W \[\033[0;34m\]>\[\033[0m\] ' Resultatet av denne koden er slik: Jeg har andre prompts på serverne mine slik at jeg veit om jeg er lokalt eller ei, men poenget er vel helst å gjøre server og root spesielle, mens standard for veldig plain. Du kan finne mer informasjon på Archs Wiki. Ellers så likte jeg hva du hadde gjort med title bar og nautilus spesielt godt. Fine farger var det også. Takk for tips! Jeg beveger meg aldri utenfor egen maskin så jeg har ikke behov for å skille mellom lokalt og eksternt. Men, du har derimot et godt poeng i at det gjør host-name overføldig og det er fint å skille mellom root og vanlig bruker. PS1 for vanlig bruker: PS1="\[\e[0;32m\]\u\[\e[m\] in \[\e[1;34m\]\w\[\e[m\]\[\e[0;32m\] $ \[\e[m\]" PS1 for root: PS1="\[\e[0;31m\]\u\[\e[m\] in \[\e[1;34m\]\w\[\e[m\]\[\e[0;31m\] $ \[\e[m\]" Dette ser da slik ut: Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Min root er rimelig simpel, bruker den nesten aldri uansett så har bare satt den foran med en annen farge. PS1='\[\e[0;32m\]\u\[\e[m\] \[\033[0;36m\]\W \[\033[0;34m\]>\[\033[0m\] ' La forresten nå merke til at du har norsk. Fyyyyy Endret 21. februar 2012 av Occi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Haha! Ja, jeg har norsk. Jeg vurderte til og med nynorsk under installasjon bare for å være ekstra ekkel. Saken er bare den at jeg har alltid brukt norsk, helt siden jeg begynte med Ubuntu for en del år tilbake og da har det bare blitt en vane. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Jeg har som prinsipp at mer eller mindre alt av software jeg skal bruke skal være på engelsk, men innholdet kan være på norsk. Da slipper du problemer om du får feilmeldinger, det ser mer naturlig ut (i mine øyne) og ofte gir også beskrivelser mer mening da engelsk er et rikere språk samt det kan hende det er brukt mer tid på utformingen enn når folk oversetter. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Har alltid brukt engelsk på alle mine enheter. Blir forvirra når jeg bruker andres enheter med norsk språk. Godt å slippe den blandingen av språk man ofte får hvis man bruker andre språk enn engelsk. Etter å ha bodd i Spania har jeg riktignok begynt å bruke spansk her og der, for å opprettholde kunnskapene. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Skolelaptopen Endret 21. februar 2012 av Runarbs Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) PS1='\[\033[0;36m\]\W \[\033[0;34m\]>\[\033[0m\] ' Resultatet av denne koden er slik: Jeg likte veldig godt PS1-en, men hadde det vært meg hadde jeg puttet en \n mellom der, slik at mappen ikke forskjøv hvor du faktisk skriver inn. Endret 22. februar 2012 av Kaymeerah Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 PS1='\[\033[0;36m\]\W \[\033[0;34m\]>\[\033[0m\] ' Resultatet av denne koden er slik: Jeg likte veldig godt PS1-en, men hadde det vært meg hadde jeg puttet en \n mellom der, slik at mappen ikke forskjøv hvor du faktisk skriver inn. Bah, nå la jo jeg merke til det selv og begynte å irritere meg over det.. : ( Ser det er mange som har det på ny linje ja, men har liksom ikke helt sett verdien av det. En slags aligning av noe slag hadde jo vært ganske kjekt om man hadde fått det til å se bra ut, noe á hva jeg har på Irssi: (legg merke til at nick er alignet inntil : ) Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Trenger kanskje en ny bakgrunn snart... Lenke til kommentar
Occi Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) *Oppdatert* Da har jeg pyntet endel på laptopens Gnome 3. Har faktisk begynt å like Gnome 3 ganske godt etterhvert som jeg har lært meg å leve med det og fikset litt extensions nå nylig. Forøvrig veldig greit å installere themes/icons og slikt på Arch til Gnome 3 da de populære ofte ligger i aur Terminator er kjørt med terminator -b for de som lurer på hvordan man kjører den uten border i Gnome 3. Misliker sterkt hvordan Chromium ser ut, men sliter litt med å finne et godt theme, og har ikke klart å installere et theme jeg har laget selv på en theme generator (hjelp tas gjerne i mot). Bruker derfor firefox til skolearbeid, men Chromium til vanlig surfing. GTK3: Elementary Dark Shell: OMG_Gnome-Shell (endret panel.css til å ikke være gradient) Icons: Faenza (darkest) Font: Aller og Monospace Wallpaper: Link Extensions: Alternative Status Menu, Remove Accesibility, Extend left box, Nothing To Do, Remove Activities, Empathy Menu, Notifications Alert, AlternateTab, User Themes, Status Title Bar, Status only icon, Window Navigator, Remove Bluetooth og Frippery Move Clock. Firefox: Skjult menu bar, Ultra Minimalist UI og OneLiner 2. Vim: zenbrun, vimrc Terminal Colors: link Endret 1. april 2012 av Occi 1 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Hva heter GTK-themet ditt? Det ser pent ut. Er det bakoverkompatibelt med GTK2? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå