Gå til innhold

Screenshot av Linux-desktop (Modem Warning)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker fremdeles tiling window manger, men jeg har siden forrige innlegg byttet over fra scrotwm til i3.

 

Skjermbildet under viser hvordan workspacet mitt ser ut når det er mange vinduer oppe på én gang.

 

post-119710-0-41560900-1304798622_thumb.png

 

Og skjermbildet under her viser hvordan det ser ut når det ikke er noen vinduer oppe:

 

post-119710-0-57645900-1304798639_thumb.png

 

Systeminformasjonen i bunnen av skjermen kommer fra conky, men jeg rendrer det igjennom dzen2 før det vises i den innebygde taskbaren til i3, i3-wsbar.

Lenke til kommentar

Hvordan er i3 mot scrotwm? Jeg bruker scrotwm når jeg ønsker tiling (openbox for standalone, KDE for DE). Konfigurasjon, hastighet etc?

 

Synes den filmen her viser en del av mulighetene ganske greit:

 

Det finnes så mange lettvekt-tiling-wm at jeg tydeligvis aldri klarer å få med meg alle. i3 har i hvert fall gått meg hus forbi. :p Hadde det ikke vært for at det tar så lang tid å konfigurere disse vindusbehandlerene skulle jeg testet ut flere av dem.

 

Anywho, her er skjermskudd av den stasjonære pcen med xmonad. Fungerer såpass bra at det har stått mer eller mindre uforandret så lenge jeg kan huske.

 

post-45232-0-47655900-1304806361_thumb.png

Lenke til kommentar

Hvordan er i3 mot scrotwm? Jeg bruker scrotwm når jeg ønsker tiling (openbox for standalone, KDE for DE). Konfigurasjon, hastighet etc?

Jeg vil si at de er like på de fleste punkter, men at i3 kan se bedre ut. Samtidig synes jeg også det er lettere å navigere i i3, samt flytte rundt på vinduer.

Lenke til kommentar

*sprer litt mer tiling wm glede!* :green:

 

Har endret på litt farger samt byttet fra xmobar tilbake til dzen2 og conky. Praktisk å kunne bruke ikoner og ikke bare tekst. Byttet til nye farger for å få noe mindre kontrast, som jeg synes blir mindre slitsomt for øynene i lengden.

 

post-45232-0-73060600-1305328799_thumb.png

 

(Og nei, jeg surfer ikke alltid i terminalen :p kun når det er rene html-sider jeg skal bruke en stund)

Lenke til kommentar

*sprer litt mer tiling wm glede!* :green:

 

Har endret på litt farger samt byttet fra xmobar tilbake til dzen2 og conky. Praktisk å kunne bruke ikoner og ikke bare tekst. Byttet til nye farger for å få noe mindre kontrast, som jeg synes blir mindre slitsomt for øynene i lengden.

 

post-45232-0-73060600-1305328799_thumb.png

 

(Og nei, jeg surfer ikke alltid i terminalen :p kun når det er rene html-sider jeg skal bruke en stund)

Meget pent! Hva slags color scheme er det du bruker i vim? (og ellers også egentlig) :-)

Lenke til kommentar
Meget pent! Hva slags color scheme er det du bruker i vim? (og ellers også egentlig) :-)

 

Bruker solarized vim theme: http://ethanschoonover.com/solarized

 

Har og kopiert de fleste av fargene over til min .Xdefaults/.Xresources, som jeg godt kan legge ved:

 

 

!! .Xdefaults


URxvt.foreground:   	#93a1a1
URxvt.background:   	#121212
URxvt*depth:        	32

!!black
URxvt*color0 :      	#073642
URxvt*color8 :      	#002b36
#
!!red
URxvt*color1 :      	#dc322f
URxvt*color9 :      	#cb4b16
#
!!green
URxvt*color2 :      	#859900
URxvt*color10:      	#586e75
#
!!yellow
URxvt*color3 :      	#b58900
URxvt*color11:      	#657b83
#
!!blue
URxvt*color4:   		#268bd2
URxvt*color12:      	#839496
#
!!magenta
URxvt*color5:   		#d33682
URxvt*color13:      	#6c71c4
#
!!cyan
URxvt*color6 :      	#2aa198
URxvt*color14:      	#93a1a1
#
!!white
URxvt*color7:   		#eee8d5
URxvt*color15:      	#fdf6e3

!! url select
URxvt.perl-ext: 		default,url-select
URxvt.keysym.M-u:   	perl:url-select:select_next
URxvt.urlLauncher:  	firefox
URxvt.underlineURLs:	true

URxvt*font:     		-*-proggyclean-medium-r-normal-*-*-*-*-*-*-*-*-*
URxvt.scrollBar:    	False
URxvt.cursorBlink:  	true
URxvt*inheritPixmap:	true
URxvt*depth:        	24

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har testet ut mint basert på debian her? Den skal jo være rolling og alt som er fint.

jepp hadde det på ein pc i 6 måneder, merka ikje store forsjellen fra den andre versjonen med mitt bruk. denna kan kansje vær intresane her linux format oppfordre te "send-us-your-desktop-photos"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...