kjeLL// Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 http://scottlinux.com/2011/03/05/ubuntu-11-04-change-from-unity-to-classic-gnome/ Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 For meg ødelegger unity ubuntu, rett og slett.. jeg vil ikke ha det. Jeg vil bare ha en oppdatert ubuntu, som er som før. Bare å velge ubuntu classic når du logger inn Jeg vil ikke måtte velge. Jeg vil at det skal starte opp akkurat sånn hver gang, helst uten login screen. Foreløpig fortsetter jeg bare å bruke 9.10 jeg.. Ingen som har sagt at du må velge hver gang. Eller at du må se på loginskjermen hver gang. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Huff og huff, valgfrihet. Tror du misforstår poenget. Jeg vil at det skal boote rett inn der, til ubuntu uten unity, uten noe loginscreen eller at jeg må aktivt gå inn å forandre en setting hver eneste gang jeg starter. Da er det nettopp valgfrihet jeg søker, frihet til å velge akkurat det jeg beskriver over. Første gang du starter opp etter å ha installert 11.04 kan du velge ved innlogging å bruke classic. Deretter kan du velge å ikke måtte logge inn hver gang i menyen og du vil alltid starte opp med standard Gnome-panel oppsett. Trenger aldri en gang se Unity på maskinen din. Jeg tester ut Unity for tiden. Begynte riktignok først ordentlig i dag da jeg måtte feilsøke et skjermkort som ikke ville funke og det gjorde jeg best med et miljø jeg var kjent med. Jeg skal gi det en ordentlig sjanse og merker at jeg allerede har kommet litt inn i det selv om jeg var litt skeptisk i starten. Det er dessverre ganske tydelig at 11.04 på mange måter er en overgangsfase for Ubuntu, men jeg har troen på at fremtidige versjoner kan treffe spikeren. Ellers liker jeg det jeg har sett av Gnome-shell ganske godt også og har litt lyst til å gi det en sjanse, men det ser ut til å være i overkant mye plassløsing til at jeg kan bruke det på en laptop. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 jeg posta en løsning på toppen av denne siden. når du er innlogga kan du starte login screen og velge standard innstilling. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Det kan du da i dag og. Hva er det jeg kan i dag og? Jeg vet jeg kan bruke Gnome-shell ja, men foreløpig gir jeg Unity en sjanse. Dessuten ødelegger det vel Unity-installasjonen min så får vente med det Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Sette gnome2 som standardvalg og boote rett inn i desktop. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 For meg ødelegger unity ubuntu, rett og slett.. jeg vil ikke ha det. Jeg vil bare ha en oppdatert ubuntu, som er som før. Bare å velge ubuntu classic når du logger inn Jeg vil ikke måtte velge. Jeg vil at det skal starte opp akkurat sånn hver gang, helst uten login screen. Foreløpig fortsetter jeg bare å bruke 9.10 jeg.. Du kan velge classic som standard innlogging.. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Angående Unity sin launcher var den OK, men foretrekker heller Synapse Edit: la med en link. Endret 4. mai 2011 av Kaptein... Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Til dere som sier dere ikke liker Unity, har dere faktisk prøvd å lære dere det og brukt det over tid? Jeg kunne aldri tenke meg å gå tilbake til Gnome 2.x etter dette. Har brukt Unity siden børjan av mars og er så jævla fornøyd. Selvfølgelig er det noen småhakk her og der, men Unity er imho det beste som har skjedd GNU/Linux-desktopen på mange, mange år. Spesielt elsker jeg plass-sparingsinitiativet og indicator-applets. Consistency-nomnom! Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Bruker Unity på jobb og greit fornøyd , er litt blandede følelser blant oss. Synes ikke Unity egentlig skiller seg så veldig mye ut fra Gnome2 med Compiz og en Dock. Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Til dere som sier dere ikke liker Unity, har dere faktisk prøvd å lære dere det og brukt det over tid? Jeg kunne aldri tenke meg å gå tilbake til Gnome 2.x etter dette. Har brukt Unity siden børjan av mars og er så jævla fornøyd. Selvfølgelig er det noen småhakk her og der, men Unity er imho det beste som har skjedd GNU/Linux-desktopen på mange, mange år. Spesielt elsker jeg plass-sparingsinitiativet og indicator-applets. Consistency-nomnom! Jeg liker egentlig gnome 3 bedre. Er liksom litt mer "flow" der.. Gnome 3 virker også mer resposnift (hos meg, kjører på ubuntu 11.04) Leif og litt til Endret 5. mai 2011 av fredrik-fyksen Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 @Andreas Moe, wow det var stygt.. 3 Lenke til kommentar
Bob Larsson Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Tenker du på panelet? Det har jeg ikke tukla så mye med enda. Endret 5. mai 2011 av Andreas Moe Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Tenker du på panelet? Det har jeg ikke tukla så mye med enda. Alt egentlig.. At du er fryktelig glad i Nazismen har jeg ingenting med, men tenkte mer på alt av design som er på skjermdumpen.. Ikke er det bra kvalitet på bildet, og fargene på toolbaren din ser bugget ut.. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Det må da gå an å finne en bedre wp enn det der, hvis man på død og liv skal ha nazi wp. Ellers tommel opp for at du bruker linux. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 har jobba litt med conky. begynner å bli fornøyd. 2 Lenke til kommentar
kalle2 Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 mitt desktop ser sont ut :-) bytte litt mellom compiz og metacity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå