worseisworser Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Ubuntu 10.04 med Emacs, Slime (git), SBCL-1.0.41.44 (git), Firefox (for Firebug; jeg foretrekker helt klart Chrome/Chromium i dag ellers), GIT gui: ..ikke så spennende. Det går stort sett i ett maksimert vindu på hver skjerm (2 eller 3 skjermer) og bruk av flere desktops for å navigere fra et sett med vinduer til et annet. Jeg bruker en lettere modifisert norsk dvorak-layout og en drøss tastatursnarveier. Endret 22. august 2010 av worseisworser Lenke til kommentar
.... Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Ubuntu 10.04 med Emacs Pent. Hvilken skrift bruker du? Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
worseisworser Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Ubuntu 10.04 med Emacs Pent. Hvilken skrift bruker du? (set-default-font "DejaVu Sans Mono-10") Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Wallpapern er inspirert av et som fulgte med themet. Første gang jeg bruker Gimp. Endret 4. september 2010 av Bjohansen Lenke til kommentar
.... Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Wallpapern er inspirert av et som fulgte med themet. Første gang jeg bruker Gimp. Jeg vil se noen vinduer! Forresten, hvorfor heter denne tråden «Screenshot av Linux-desktop» og ikke bare «Screenshot av Linux»? Det virkelig interessante er jo hvordan systemet ser ut under bruk. Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Er vel ment at det er for Linux-desktop maskiner, da linux har i lange tider vært mest brukt i servere å da kun terminal. Blir vel ikke samme sjarmen med skjermskudd i tty-modus om du skjønner hva jeg mener? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Jeg vil se noen vinduer! Det er et ganske mørkt theme. 22" widescreen Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Elegant Gnome Pack Murrine-Engine Droid Sans Font Nautilus-Elementary Elegant-Gnome Bruker ikke samme ikoner, da ikonene som sies å være brukt ikke ser like ut. Kjører Ubuntu 10.04 på laptop Endret 4. september 2010 av Bjohansen Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Virker som jeg hadde custom farger av ukjent årsak. Satte fargene til default og det ble litt lysere og mer sammenhengende. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 KDE 4.5 Plasma theme: Glassified Color scheme: molarulez labs Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Mørk KDE. Spennende! Skal ta en titt på den stasjonære. Fant ut at en openboxsession brukte ~2-3w mindre i idle, så det blir nok primært der, ja. Endret 5. september 2010 av Lycantrophe Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Ikke noen store forandringer. Nytt WP og ny "start- knapp". Har brukt Tux der en stund FunFact: XP er det OS-et som starter kjappest virtuelt. Slår faktisk Mint og Ubuntu med ganske god margin. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 FunFact: XP er det OS-et som starter kjappest virtuelt. Slår faktisk Mint og Ubuntu med ganske god margin. Så er XP et ganske gammelt og dermed ganske "lett" OS på mange måter (selv om det også er lett å få det til å gå som sirup). Du kan jo prøve å fyre opp en linuxdistro fra 2001 og se hvor fort det går. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Jeg fyrte opp en gammel knopix cd fra 2006 for litt siden, det gikk noe inn i helvete kjapt. Og det fra cd Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 FunFact: XP er det OS-et som starter kjappest virtuelt. Slår faktisk Mint og Ubuntu med ganske god margin. Så er XP et ganske gammelt og dermed ganske "lett" OS på mange måter (selv om det også er lett å få det til å gå som sirup). Du kan jo prøve å fyre opp en linuxdistro fra 2001 og se hvor fort det går. jojo, det er sant. Men det er fremdeles et grisestort OS. SP2 og 3 installert. Rart at OS blir treigere å treigere. Burde hatt win 95 på spillmaskiner, det hadde sikkert gått kjemperaskt ! (ikke helt seriøs nå altså..) Lenke til kommentar
.... Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Droid Sans Font Kjører Ubuntu 10.04 på laptop Her kan det nevnes at Droid-skriftene forutsetter Ubuntus optimaliserte biblioteker for LCD-skjerm for å se jevne og pene ut. På et eldre Debian Squeeze-system er det nødvendig å patche pakker (samt rekompilere Firefox o.a.) for å få den samme myke kvaliteten.[1] Standardpakkene gir et knivskarpt preg som går greit med DejaVu, men lite annet – Windows-skrifter kan være nærmest uleselige uten patchene. Sengelektyre: Freddie Witherden’s Treatise on Font Rasterisation. Endret 3. januar 2012 av .... 1 Lenke til kommentar
Decline Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Er notorisk til å skifte themes og wallpapers osv. Men her er slik det ser ut per i dag: Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Hadde vært fint om du oppga de ulike komponentene du har brukt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå